X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בחודשים אפריל-יולי 2012 רשם הייצוא התעשייתי עלייה של 3% שנובעת בעיקרה מזינוק חד-פעמי בענף כלי הטיס מרבית ענפי התעשיה רשמו ירידות בנטרול ענף כלי הטיס רשמו יתר ענפי התעשיה נסיגה של 2%
▪  ▪  ▪
בשנה האחרונה נסוג הייצוא התעשייתי ב-4% [צילום: AP]

בחודשים אפריל-יולי 2012 רשם הייצוא התעשייתי עלייה ריאלית של כ-3% בהשוואה לממוצע החודשי ברבע הראשון של השנה. כך עולה (יום ד', 29.8.12) מנתוני התאחדות התעשיינים. עלייה זו, חלה לאחר נסיגה חדה, של 6.1%, בתחילת 2012, גידול של 4.1% ברבע האחרון אשתקד ושני רבעונים רצופים של נסיגה בשיעור מצטבר של כ-4%. כך, הייתה רמת הייצוא באפריל-יולי השנה נמוכה בכ-4% מרמתה ברבע הראשון של 2011.
הייצוא התעשייתי הסתכם בחודשים אפריל-יולי 2012 בכ-3.7 מיליארד דולר בממוצע לחודש.
הגידול בייצוא התעשייתי בארבעת החודשים הנסקרים נגזר בחלקו הגדול מזינוק דרמטי, וככל הנראה חד-פעמי, בייצוא ענף כלי הטיס בחודש יולי השנה, זאת בעוד מרבית ענפי התעשיה רשמו נסיגה בייצוא בתקופה הנסקרת. נסיגה זו, התרחשה על-אף מגמת הפיחות המתמשכת בשערו של השקל ביחס לדולר, הממתנת את השחיקה בכושר התחרות של הייצוא הישראלי. כך, בנטרול ענף כלי הטיס, רשמו יתר ענפי התעשיה נסיגה ריאלית משוקללת של קרוב ל-2% בחודשים אפריל-יולי השנה.
עסקה חריגה בתחום הטיס הביאה להכפלת הייצוא בענף
בתוך כך, גידול ריאלי מהיר, של כ-10%, נרשם בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית בחודשים אפריל-יולי 2012. גידול זה, נגזר ברובו מגידול דרמטי, של כ-103%, בייצוא ענף כלי הטיס, זאת, כאמור, על-רקע גידול חריג בייצוא הענף. בנוסף, גידול מהיר נרשם בייצוא ענף הרכיבים האלקטרונים (9%), ככל הנראה על-רקע תחילת פעילות הייצוא של מפעל אינטל המשודרג, ובענף התרופות (9%). עליות אלו, מותנו בחלקן בשל נסיגה בייצוא ציוד התקשורת, בקרה ורפואי (9%-).
למרות הנסיגה בייצוא ציוד התקשורת, בקרה ורפואי רשמו ענפי האלקטרוניקה כקבוצה גידול ריאלי של מהיר, של כ-12%. גידול זה, מתיישב עם הגידול המואץ בפעילות ענפי הטכנולוגיה בארה"ב, כפי שבאה לידי ביטוי במדד ה-Tech Pulse, אשר רשם בחודשים אפריל-יולי 2012 גידול חד של 2.5%, לאחר גידול של 0.7% ברבע הראשון השנה.
גידול ריאלי של כ-7% נרשם בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-מסורתית בחודשים הנסקרים. גידול זה, נגזר כולו מעלייה מחודשת חדה ביותר בייצוא ענף הכרייה והמינרלים (50%), זאת בעוד יתר ענפי הקבוצה רשמו נסיגה ריאלית משוקללת של כ-7%.
למול קבוצות ענפים אלו רשם ייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המעורבת-עילית נסיגה ריאלית חדה, של כ-9%, בארבעת החודשים הנסקרים. נסיגה זו, נגזרה בחלקה הגדול מנסיגה נוספת בייצוא ענף הכימיה (12%-), לצד נסיגה בייצוא המכונות והציוד (5%-). יודגש כי ענף הכימיה, המצוי במגמת התכווצות מתמשכת מאז הרבע האחרון של 2011, הינו אחד מעמודי התווך של הייצוא הישראלי, אשר אחראי לכ-20% ממנו, ונסיגתו מושכת את ביצועי סך הייצוא משמעותית כלפי מטה. למול נסיגות אלו, רשם ענף הציוד החשמלי גידול בייצוא (2%) ובכך מיתן במקצת את הנסיגה בייצוא הקבוצה.
במקביל, נסיגה ריאלית מחודשת של כ-4% נרשמה בייצוא קבוצת ענפי הטכנולוגיה המסורתית, המשקפת נסיגה בייצוא כל ענפי הקבוצה (עץ, ריהוט, נייר ודפוס - 13%, מזון ומשקאות - 2% וטקסטיל והלבשה - 1%).
בסיכום החודשים ינואר-יולי 2012 הייתה רמת הייצוא התעשייתי נמוכה ריאלית בכ-3% בהשוואה לרמה החודשית הממוצעת בשנת 2011, זאת לאחר גידול ריאלי של 4.9% בייצוא התעשייתי בשנת 2011. נסיגה זו, משקפת נסיגה ריאלית בייצוא מרבית קבוצות ענפי התעשיה, למעט קבוצת ענפי הטכנולוגיה העילית, אשר רשמה גידול מתון של כ-1% בשבעת החודשים הראשונים של השנה.

תאריך:  29/08/2012   |   עודכן:  29/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הייצוא התעשייתי עלה אך רוב ענפיו רשמו נסיגה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
שעות אחדות לקלאסיקו. מאמן ריאל מתעסק בבעיות הפנימיות ולא במסי
עופר וולפסון
יו"ר ההסתדרות עיני ל-400 מעובדי הערוץ: "אני לא בטוח שיש לשר האוצר מנדט לפתור את הסיפור. נראה שמישהו החליט מסיבה לא עניינית לסגור את הערוץ"
עופר וולפסון
הבנקים, חברות הביטוח וגופים גדולים נוספים בשוק ההון יתרגלו בין ה-21 ל-25 באוקטובר המשכיות עסקית, ברמת הנהלה בכירה, כחלק מתרגיל לאומי
יפעת גדות
מחקר חדש: ממצאים מרמזים על כך שזיהום מווירוס משחק תפקיד בהתפתחות סוכרת מסוג 2 בקרב קשישים    המחקר גילה קשר ולא גורם והשפעה
עופר וולפסון
במסגרת הדיון בוועדת הכספים בו אושרה לחברה ערבות מדינה בגובה של 1.5 מיליארד דולר, להנפקת חוב, אמר יפתח רון-טל כי במסגרת הליכי הרפורמה בחברה יופסק הנוהג הבזבזני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il