התעשיה האוירית רשמה הפסד נקי ברבעון השני השנה שהסתכם בסך של 22 מיליון דולר בהשוואה לרווח נקי בסך 33 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. כך עולה (יום ד', 29.8.12) מפרסום דוחותיה הכספיים.
ההפסד נובע מהשפעת הפיחות השקל על עלויות המימון ברבעון ועל הוצאות המס שנרשמו בגין שחיקת נכס מס.
מכירות החברה ברבעון השני של שנת 2012 הסתכמו ב-808 מיליון דולר בהשוואה ל-938 מיליון דולר ברבעון המקביל אשתקד. המכירות לייצוא מהוות 80% מסך המכירות והסתכמו בסך של 645 מיליון דולר. נתח המכירות לשוק הצבאי מהווה 75% מסך המכירות והסתכם בסך של 603 מיליון דולר. הירידה במכירות נובעת מצמצום בהיקף הפעילות בעיקר בשוק האזרחי בתחום תחזוקת מנועים והסבת מטוסים וכן מעיכובים בפרויקטי פיתוח שגרמו לדחייה בהכרה בהכנסות.
עם זאת, צבר ההזמנות בסך 9.2 מיליארד דולר מבטיח למעלה משנתיים וחצי פעילות. 86% מצבר ההזמנות מיועד למכירה ללקוחות בחו"ל.
הוצאות פרישה מוקדמת של עובדים ברבעון השני פחות מעט. ברבעון פרשו 52 עובדים לפרישה מוקדמת בעלות של 8 מיליון דולר בהשוואה ל-10 מיליון דולר ברבעון מקביל אשתקד. הפרישה המוקדמת של העובדים, שהחלה בשנת 2006 ומתבצעת בשלבים, היא חלק מתוכנית ההתייעלות של החברה.
במסגרת הרבעון השלישי, ב-19 ביולי, חתמה בתעשיה האווירית על שני הסכמים במסגרת הסכם הבנות שנחתם בין משרד הביטחון הישראלי לבין משרד הביטחון האיטלקי: עסקה בסך 750 מיליון דולר במסגרתה תייצר ותספק התעשיה האוירית שני מטוסי התראה ובקרה אווירית כולל תחנות קרקע ותמיכה לוגיסטית ועסקה בסך 182 מיליון דולר במסגרתה תפתח, תייצר ותספק לוויין תצפית. הלוויין מתוכנן לאורך חיים בחלל של כ-7 שנים ואספקתו צפויה בשנת 2015. צבר ההזמנות של החברה יגדל בגין העסקות הללו בכ-1.1 מיליארד דולר.
יוסי וייס, מנכ"ל החברה החדש, אמר כי "תוצאות הרבעון השני אינן מספקות. עיכובים בפרויקטי פיתוח והפיחות בשער החליפין היוו סיבה מרכזית לירידה בתוצאות העסקיות של החברה. החברה תמשיך להשקיע בטכנולוגיות ובמוצרים בעלי חדשנות טכנולוגית על-מנת לשמר את יתרונה הטכנולוגי והתחרותי. אני מאמין שיחד עם ההנהלה נבצע את השינויים הנדרשים בכדי לחזור במהרה לגידול ורווחיות".