משרד התחבורה מפרסם הנחיות אחידות כיצד צריכה להיות סככה להתנת נוסעים בתחבורה הציבורית. הסככה תורכב מאלמנטים מודולריים כדי לאפשר החלפה מהירה של הסככה כולה, חלקים ממנה או חיבור סככות ביחד. האלמנטים המודולריים יהיו מחוברים ביניהם בעזרת ברגים ולא על-ידי ריתוך. הסככה תהא יציבה ועמידה מפני רוחות, גשמים, הצטברות שלג ו...עמידת אדם על הגג.
בסככות בעלות דפנות צד, הדופן הפונה לכיוון התקרבות האוטובוסים יתאפשר שדה ראייה חופשי ולא יוצמד אליה כל עצם שיפריע לכך.
חומרים שאינם מחלידים, בלתי שבירים, עמידים בפני גניבה ועמידים בפני התלקחות אש.
התחנות ייצבעו רק בגוונים שיאשר משרד התחבורה. גג הסככה ייבנה משתי שכבות מבודדות כדי לאפשר בידוד טרמי כנגד חום ותהיה אפשרות להתקין בו תאורה.
הניקוז ייבנה בצורה שתמנע ממי גשם מהגג ליצור שלוליות בשטח הסככה. שיפוע הגג ינקז את המים לכיוון המנוגד לכביש, או באמצעות מוביל מוסתר בתוך העמוד האחורי של הסככה, עד לתחתית רגלי הסככה.
הדפנות וגב הסככה ייבנו באופן שבקיץ יתאפשר אוורור האוויר החם מחלל הסככה. לשם כך יושארו פתחים או מרווח חופשי של כ-16 ס"מ בין הקצה העליון שלהם ובין התקרה.
בכל תחנה יהיו לפחות ארבעה מקומות ישיבה. הספסל יהיה מפח מנוקב עם קצוות מעוגלים כדי שנוסעים לא יישרטו. כדי לאפשר לנוסעים גם להסתכל על השלט בתחנה וגם לא להחמיץ את האוטובוס, תחויב התקנת השלט בצד הפונה לכיוון הגעת האוטובוס.
נגישות לנכים התייחסות ניתנת גם למוגבלים. בין שני הספסלים בתחנה יהיה שטח ריצפה חופשי במידות של 80X120 ס"מ לפחות עבור אדם מוגבל המתנייד עם כיסא גלגלים, והכל באישור יועץ נגישות מורשה.
רצפת הסככה ומפלס המדרכה צריכים להיות ללא הפרשי גובה, על-מנת לאפשר לאדם בכיסא גלגלים להיכנס ולצאת מהסככה. בסככה הניצבת על פלטת בטון, יש לשקע את הפלטה עד לקבלת משטח ללא הבדלי גבהים עם מפלס המדרכה. אם המדרכה משופעת לאורכה, יש להתאים את משטח המדרכה בחזית הסככה במטרה לאפשר נגישות, מבלי לפגוע בהצבה מפולסת של הסככה.
הסככה תוצב במקביל לקו שפת המדרכה באופן שאף חלק ממנה ומן המחובר אליה לא יהיה במרחק קטן מ-1.10 מ' מאבן השפה.
שלט מישוש המיועד לעיוורים יותקן בכל סככה ובדופן של התקרבות האוטובוס. כן יודבקו מדבקות זוהרות עבור קצרי רואי בגודל 20X20 ס"מ לפחות.