X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במועד האחרון להצבעה על הסדר החוב שהציגה החברה לבעלי האג"ח, הגישה אמפל בקשה לצ'אפטר 11 בארה"ב הבקשה המעניקה הגנה זמנית מתביעות בעלי האג"ח כלפיה "הצעד לטובת בעלי המניות ועבור ארגון מחדש של החוב"
▪  ▪  ▪
יוסי מימן. ארגון מחדש של חובות החברה [צילום: פלאש 90]

תרגיל מלוכלך של אמפל לבעלי האג"ח? החברה (הנסחרת גם בבורסת הנאסד"ק בארה"ב) בשליטתו של יוסי מימן, הודיעה הלילה (יום ה', 30.8.12) לבורסה בת"א, כי הגישה בקשה לצ'אפטר 11 (פרק 11) לבית המשפט המחוזי בניו-יורק. זאת, כאשר היום הינו המועד האחרון להצבעה של בעלי האג"ח על הסדר החוב שהציגה להם החברה, אשר לפי הערכות צפוי היה ליפול.
"דירקטוריון החברה החליט כי צעד זה הוא לטובת בעלי המניות בחברה וכן השאיפה האפקטיבית ביותר עבורה לארגון מחדש של חובות החברה כלפי בעלי סדרות האג"ח א' ב' ו-ג'", לשון הודעת החברה. החברה מחזיקה בחובות של 920 מיליון שקל ל-3 סדרות האג"ח.
מניית אמפל קרסה בכמעט 80% במסחר המאוחר בוול סטריט לאחר פרסום ההודעה.
מדובר בפרק מספר 11 בחוק פשיטות הרגל האמריקני, אשר נועד להסדיר פשיטות רגל של חברות בארה"ב. פרק זה מעניק לחברות הנקלעות לקשיים כספיים הגנות מסוימות מפני בעלי האג"ח.
במסגרת ההגנות להם זוכה אמפל מבית המשפט בארה"ב, לעת עתה, מנושים בעלי האג"ח של החברה לתבוע ממנה את זכויותיהם, מכל סוג שהוא. עוד נמסר מהחברה כי בכוונתה לנצל את הזמן שמעניק הליך זה "לטובת הידברות עם המחזיקים באופן שניתן יהיה להגיע להסדר להחזרת מלוא החוב למחזיקים תוך כדי פיצוי בגין הדחייה".
"אמפל מנהלת מו"מ למעלה מ-8 חודשים עם מספר נציגויות בעלי אגרות החוב. מדובר על תהליך יקר וארוך שהתמשכותו פוגעת פגיעה אנושה בנכסי החברה וביכולת להישען עליהם על-מנת לשרת את החוב שלה לבעלי אג"ח", לשון הודעת החברה.
"לצערנו, התברר לנו כי הנציגויות מרוקנות מסמכות, וכי עיקר הקושי הוא בכך שאין כתובת אחת עמה ניתן להגיע להסכם מאחר שהגורמים המוסדיים מפוצלים בינם לבין עצמם וחוזרים בהם מהסכמות שהוסכמו השכם והערב. החברה הגיעה כבר מספר פעמים להסכמות עם הנציגויות השונות והסכמות אלה נפתחו כל פעם מחדש על-ידי הגורמים המוסדיים, גם עם אלה שניהלו מטעם המוסדיים את המו"מ וחתמו עם החברה על סיכומים שהיו מקובלים עליהם", נמסר מהחברה.
"מדובר במהלך יזום שהחברה החליטה לבצע על-מנת להגן על המשקיעים והמחזיקים ולהפסיק את מחול השדים הפוגע במחזיקים ובחברה. הנהלת החברה משוכנעת כי הדבר משרת באופן הטוב ביותר את היכולת להציף ערך ולהחזיר את החוב לבעלי האג"ח", הבהירה.
אמפל מחזיקה בחברת גדות מיכליות וב-12.5% מחברת שיווק הגז המצרי EMG, שחדלה מלפעול בעקבות ההפיכה במצרים אשתקד והכרזת הממשלה שם על הפסקת התקשרותה עם EMG. בעקבות הפסקת אספקת הגז המצרי, מחקו אמפל וגופים מוסדיים שהשקיעו עמה במניות EMG את מלוא השקעתם בחברה.
אמפל הכושלת (גירעון של 560 מיליון שקל בהון) הצהירה בדצמבר 2011 שלא תוכל לעמוד בהחזרי החוב בזמן, ומאז החלה לנהל מו"מ עם מחזיקי האג"ח. מאז רכש את השליטה באמפל, לפני כעשר שנים, גרף בעל השליטה מימן שכר מצטבר של 14.4 מיליון דולר בחברה. יד ימינו, סמנכ"לית הכספים אירית אילוז, זכתה לתגמולים בסכום של 10.1 מיליון דולר.

תאריך:  30/08/2012   |   עודכן:  30/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 יוסי מימן / Yossi Miman
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אמפל הגישה בקשה לפשיטת רגל
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
מדוע האדם הפשוט נאלץ להיות
יעקוביקו  |  30/08/12 17:45
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
המנכ"ל ששמרה על רווחיות החברה פורשת, כנראה לעסקים פרטיים    המהנדס הראשי יבוא במקומה
עכבר העיר
אדי מרפי עובד בימים אלו על עיבוד טלוויזיוני לסדרת הסרטים המצליחה שלו משנות ה-80    כוכב הסדרה יהיה בנו של השוטר אקסל פולי, אולם גם מרפי עצמו צפוי להשתתף בכמה פרקים
ממצאים חדשים: גברים שאכלו את כמות השוקולד הגדולה ביותר, כשליש כוס, או 63 גרם בשבוע, היו בסיכון הנמוך ביותר לשבץ בהשוואה לגברים שלא צרכו שוקולד בכלל
אלעזר לוין
"אם החברה תזדקק עד סוף 2013 לכספים לפרעון התחייבויות לבעלי אג"ח, אזרים את הסכום האמור"    הצדיק היחיד בעיר: לא יבקש תספורת    מרגיע את בעלי האג"ח לאחר כשלון המו"מ למכירת קניון ב-415 מיליון שקל
איתמר לוין
ליאת בן-ארי שווקי, העומדת בראש פרקליטות מיסוי וכלכלה, אומרת שעל הפרקליטות לטפל בתיקים אלו בלוחות זמנים צפופים ומוגדרים מראש
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il