X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנת הקשר בין המזון למצב הרוח יכולה לעזור לשיפור מצב הרוח ואפילו להגברת יעילות תרופות נוגדות דיכאון אז מה אוכלים היום?
▪  ▪  ▪
לאכול ולשמוח [צילום אילוסטרציה: פלאש 90/למצולמים אין כל קשר לנאמר]

חשוב לדעת שלמזונות מסוימים יש את הפוטנציאל למנוע ולטפל במצבים רפואיים או במחלות. למזון יש יכולת הגנה ושיפור מצב הרוח, גם אם במקרים מסוימים תרופות נגד דיכאון הכרחיות לצורך הטיפול. הבנת הקשר בין המזון למצב הרוח יכולה לעזור להגביר את יעילות התרופות וגם למנוע אולי הידרדרות במצב.
הנה מספר נקודות חשובות:
איכלו ארוחת בוקר על בסיס קבוע
קרה לכם שהייתם במצב רוח נוראי ורק במקרה נזכרתם פתאום שלא אכלתם כבר שעות? פעמים רבות, דילוג על ארוחה בגלל עיסוקים מרובים או משימה מסוימת שאנו ממוקדים בה יכול לגרום לחוסר שקט ואפילו לבכי, זאת מבלי שנבין אפילו מה לא בסדר. במקרים כאלו, שבו ואיכלו משהו מוצק. סביר להניח שמצב הרוח הרע ייעלם. ארוחת בוקר מאוזנת על בסיס קבוע תשמור על רמות סוכר יציבות ועל מצב רוח יציב גם כן.
לאכול כמות מספקת של חלבונים
אין מי שלא אוהב פחמימות והיה שמח לאכול מהן כל היום, אך אכילת חלבונים בכל ארוחה (דגים, עוף, ביצים, אגוזים, יוגורט, חלב, סויה, חומוס וכו') עוזרת למזון להישאר זמן ממושך יותר בקיבה ובמחזור הדם, ומונעת מרמות הסוכר בדם "להתרסק", וכן שומרת עלינו ערניים במשך שעתיים-שלוש לאחריה. רצוי לאכול עם החלבונים פחמימות בריאות עם ערך גליקמי נמוך (בניגוד להמלצות בתזונה דלת-פחמימות) משום שתזונה עשירה מדי בחלבונים ודלה בפחמימות תגרום לרוב האנשים למצב רוח רע.
ותרו על הסוכרים הפשוטים
פחמימות הן המזון הקלאסי למצב רוח טוב. מזונות עשירים בפחמימות מאפשרים לטריפטופן - סוג של חומצת אמינו המשפרת את מצב הרוח לחדור למוח, שם היא משמשת לייצור הנוירוטרנסמיטר סרוטונין. אך חשוב לזכור - אם אתם אוכלים פחמימות המייצרות עלייה קצרה של גלוקוז בדם (מזונות פחמימתיים העשויים מסוכר לבן למשל, קמח לבן, אורז לבן וכולי), הרי שתיהנו מעלייה מהירה של סוכר ואז התרסקות שתשפיע גם על מצב הרוח. אם אתם רוצים ליהנות ממצב רוח טוב ממושך, ביחרו בדגנים מלאים ובמזונות פחמימתיים המכילים סיבים.
איכלו דגים שלוש פעמים בשבוע
לשמירה על מצב רוח טוב רצוי לאכול דגים לעתים קרובות. דגים כמו סלמון וטונה עשירים בחומצות שומן אומגה-3 המשפרות את מצב הרוח. מחקרים הראו כי לאנשים שאוכלים דגים לפחות פעם בשבוע יש סיכוי נמוך בשליש לסבול מדיכאון קל עד מתון בהשוואה לאנשים שאוכלים דגים לעתים רחוקות יותר. זיכרו - אל תאכלו כמויות גדולות של דג טונה טרי משום שהוא עלול להכיל כמויות גדולות של כספית.
החשיבות של החומצה הפולית
רובנו יודעים מהי חומצה פולית ויודעים שנשים הרות צריכות לקחת תוספות וויטמין B כדי למנוע מומים מולדים, אך לא רבים יודעים כי מחקרים הראו שאנשים רבים הסובלים מדיכאון סובלים גם מרמות נמוכות של חומצה פולית. בנוסף, תרופות נוגדות דיכאון אינן יעילות אם רמות החומצה הפולית נמוכות. התייעצו עם הרופא לגבי תוספות והקפידו לאכול כמות רבה של ירקות בעלי עלים ירוקים כמו תרד וכרוב. מקורות אחרים לחומצה פולית כוללים עדשים, אספרגוס ואפונה.
הגבילו את צריכת האלכוהול
למרות שמשקה אלכוהולי יכול לגרום לנו למצב רוח טוב די מהר, אלכוהול הוא למעשה חומר מדכא. אם אתם סובלים מהפרעות במצב הרוח, עדיף לשמור מרחק מהמשקה. לאלכוהול יש גם השפעות שליליות על איכות השינה, ואיכות שינה ירודה עלולה להחריף את מצב הרוח הרע ביום שלמחרת.
אם תקפידו על "חוקים" אלו, תגלו שלא רק שאתם שומרים על מצב הרוח שלכם אלא גם על הבריאות הכללית - תופעת לוואי מבורכת ביותר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  30/08/2012   |   עודכן:  30/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
הבנק רשם רווח נקי של 280 מיליון שקל ברבעון השני - ירידה של 50% - הנובעת בעיקר מההפרשה לירידת ערך במניות פרטנר
איתמר לוין
ביהמ"ש: הזכות להיבחר זכות חוקתית היא המהווה אבן יסוד מהותית במשטר דמוקרטי אך לצידה, חובת הנבחר לשקיפות מלאה, ניקיון כפיים, אי-נשיאת כתם פלילי וקיום מצוות המחוקק
איתמר לוין
העדות המוקלטת הייתה הראיה המרכזית לעבירות המין שבוצעו בילדה, שכן חוקרת הילדים לא אישרה לזמן אותה לעדות    העליון אישר את קביעת המחוזי: העדות מהימנה
עופר וולפסון
הרווח הנקי הסתכם ב-607 מיליון שקל    שיעור תשואת הרווח הנקי להון עצמי ירד ל-10.2%    ההלימות עלתה ל-14.8%
איציק וולף
בטהרן נפתחה ועידת המדינות הבלתי מזוהות בנאום של המנהיג העליון של אירן    מזכ"ל האו"ם שמע את הדברים ונזף במארחיו: דוחה בתוקף כל קריאה של מדינה החברה באו"ם להשמיד מדינה חברה אחרת ודוחה בתוקף הכחשת שואה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il