X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
ביהמ"ש: רנן גרשט לא רכש מניות בחברה כפי שטען אלא קיבל אותן כדיבידנד - ולכן אינו יכול להגיש את התביעה הבקשה, בסך 720 מיליון שקל, נגעה לחשדות נגד המנכ"ל לשעבר רוז'נסקי
▪  ▪  ▪
רוז'נסקי. החשד: ניפח את שווי חברות-הבת הזרות
יואב יצחק
סחטנות תוך ניצול בית המשפט

יצאו בזול
עורך דין מגיש בקשה לתביעה ייצוגית בטענה שרכש מניות על בסיס מצגי שווא, ולאחר מכן מתברר שהוא בכלל קיבל אותן בחינם כדיבידנד. תצהירו של אותו עורך דין - המנוסח בידי שותפו - נמנע מלחזור על טענות המופיעות בבקשה. טענות אחרות מועלות בעלמא ללא כל הוכחה עובדתית. רנן גרשט ואופיר נאור צריכים להודות לשופטת דניה קרת-מאיר שהם יצאו מאולמה עם חיוב בהוצאות של 45,000 שקל בלבד ובלי תלונה ללשכת עורכי הדין.

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב, דניה קרת-מאיר, דחתה (יום ג', 28.8.12) בקשה לתביעה ייצוגית בסך 720 מיליון שקל נגד דלק נדל"ן, בעליה יצחק תשובה, המנכ"ל לשעבר הלל רוז'נסקי והדירקטורים בחברה.
את הבקשה הגיש עו"ד רנן גרשט באמצעות שותפו עו"ד אופיר נאור, בעקבות חשיפת החשדות לכאורה לתרמית בדוחות החברה ודיווחיה. חשדות אלו הובילו להמלצה של רשות ניירות ערך להעמיד לדין את רוז'נסקי, אך הפרקליטות טרם החליטה בנושא. בלב החקירה והבקשה שבעקבותיה עמד החשד לפיו רוז'נסקי ביצע רישומים כוזבים בנוגע לשווי חברת-הבת רושדף, המחזיקה תחנות שירות באנגליה, ובנוגע לפעילות החניונים בחו"ל של חברת-הבת לינצפילד.
גרשט טען, כי הרישומים הכוזבים ניפחו את שווי החברה, ולפיכך שוויה צנח בעשרות אחוזים לאחר גילוי התרמית לכאורה. לדבריו, התרמית לא יכלה להתבצע בלא רוח גבית מצידם של תשובה והדירקטוריון, וכי הצניחה בשווי נובעת גם מהחלטות שקיבלו תשובה והדירקטוריון במנותק ממעשיו של רוז'נסקי.
קרת-מאיר קובעת, כי לגרשט כלל אין עילת תביעה אישית, שכן בניגוד לטענתו בכתב התביעה - הוא לא רכש מניות של דלק נדל"ן. רק מאוחר יותר בהליך הודה גרשט שמקובל במניות שקיבל כדיבידנד, אך טען שמצגי השווא גרמו לו להמשיך ולהחזיק אותן ולכן הוא זכאי לפיצוי על נזקיו. על כך אומרת קרת-מאיר, בעקבות פסיקת בית המשפט העליון, כי מצב זה אינו מקים עילת תביעה בגין פרט מטעה בתשקיף. די בכך - מוסיפה קרת-מאיר - כדי לדחות את בקשתו של גרשט, אם כי היא ממשיכה ומעלה עוד סיבות להחלטתה.
לדברי קרת-מאיר, העילות שמציג גרשט אינן נוגעות לו אישית אלא לחברה עצמה ולבעלי מניותיה, ולכן ההליך הראוי הוא תביעה נגזרת ולא תביעה ייצוגית. קרת-מאיר גם עומדת על שורה ארוכה של טענות שהועלו בבקשה אך לא נתמכו בתצהירו של גרשט, ועל כך שגרשט העלה טענה כללית בדבר קיפוח בלא להציג כל ראיה לביסוסה. גרשט חויב בתשלום הוצאות בסך 45,000 שקל. את דלק ותשובה ייצג עו"ד פיני רובין, את רוז'נסקי ייצג עו"ד בועז בן-צור, ואת הדירקטורים - עו"ד צבי אגמון.

תאריך:  30/08/2012   |   עודכן:  30/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
נדחתה בקשה לתביעה ייצוגית נגד דלק נדל"ן
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
עורך דין, עאלק .
אוונגארד  |  30/08/12 22:16
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
קבעה כי יובטחו צרכי המשק האנרגטיים של ישראל ל-25 השנים הקרובות, ולא מעבר לכך    כמות הגז המותרת ליצוא הוגדלה ל-500 BCM    עדיפות תינתן למתקני יצוא שימוקמו בשטח ימי שבשליטת ישראל, אך לא תוטל חובה כזו
יפעת גדות
שתו כמות רבה של מים
יפעת גדות
דיאנה חולצה מהרכב כשהיא עדיין בחיים, אך למרות המאמצים להצילה באותו בוקר הודיעו הרופאים על מותה
איציק וולף
יונתן בן ישי שנדרס השבוע תחת הזחל של טנק מרכבה ברמת הגולן מת מפצעיו בבית החולים רמב"ם בחיפה    התחקיר לבחינת נסיבות התאונה החמורה נמשך
יפעת גדות
אל תתנו לילד תרופות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il