X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
דחה עתירה של קרובי נרצח נגד הסדר טיעון עם שלושת הנאשמים ברציחתו, לפיו אחד מהם יידון לעונש פחות ממאסר עולם ושני האחרים יורשעו רק בסיוע לרצח
▪  ▪  ▪
רובינשטיין. ביהמ"ש אינו פרקליטות ב' או משטרה ב'
אובדן כל בקרה
בתי המשפט מחויבים, על-פי פסיקת בית המשפט העליון, לאשר הסדרי טיעון אלא אם כן הם בלתי סבירים בעליל. אותו בית משפט עליון אומר, שלא יתערב בהחלטות התביעה בנוגע להסדרי טיעון, אלא במקרים חריגים ביותר. המשמעות היא אובדן כל בקרה על הסדרים אלו ומסירת השפיטה בפועל, בחלק ניכר מהתיקים, לידי התביעה.

"ככלל התערבות בית משפט זה בשיקול דעתן של רשויות התביעה מצומצמת, לרבות בכל הנוגע לגיבוש הסדרי טיעון, ובפרט כשאלה נובעים משאלות של דיות הראיות בתיק מסוים". כך אומר (יום ה', 30.8.12) שופט בית המשפט העליון, אליקים רובינשטיין, בהסכמת השופטים יורם דנציגר וצבי זילברטל.
בג"ץ דחה עתירה שהגישו אלמנתו ובניו של סלאח עבאס נגד הסדר הטיעון אליו הגיעה המדינה עם שלושת הנאשמים ברצח עבאס. על-פי ההסדר, נאשם אחד יורשע ברצח בנסיבות של עונש מופחת (דהיינו: עד מאסר עולם אך לא מאסר עולם חובה), אם כי המדינה תבקש לגזור עליו מאסר עולם. שני האחרים, שהם קטינים, יורשעו בסיוע לרצח ובחבלה מחמירה. העותרים טענו, באמצעות עו"ד פתחי שחאדה, כי בחומר הראיות יש תשתית מספקת להרשעת כל השלושה ברצח, וכי ההסדר נוגד את האינטרס הציבורי.
המדינה טענה, באמצעות עו"ד מוריה פרימן, כי קיימים קשיים ראייתיים בתיק, ובכלל שאלת זיהויים של נאשמים 2 ו-3 ומידע מודיעיני המצביע על ביצוע הרצח בידי אחרים. לגבי נאשם 1 נטען, כי קיימות חוות דעת רפואיות - כולל מטעם המדינה - לפיהן הוא סובל מהפרעה נפשית חמורה. לבסוף טענה המדינה, כי ההסדר גובש בעקבות הערות ההרכב הדן בתיק, וכי לבית המשפט המחוזי שמורה הזכות שלא לאשרו.
רובינשטיין אומר, כי די היה בכך שהנאשמים לא צורפו כמשיבים כדי לדחות את העתירה, ובכל מקרה - התערבותו של בג"ץ במקרים אלו היא נדירה מאוד. רובינשטיין חוזר בהסכמה על דברי השופט דאז אדמונד לוי: "התערבותו של בית משפט זה בהחלטותיהם של גורמי התביעה אינה דבר שבשגרה, והיא תיעשה רק באותם מקרים בהם ברור על-פני הדברים כי אלו נתקבלו תוך חריגה מסמכות או שנפל בהן פגם קיצוני המצדיק את ביטולן... זאת, בין היתר, הואיל וההתערבות עלולה לפגוע הן בציפיותיו הסבירות של הנאשם, והן באמון הציבור במערכת אכיפת החוק".
כמו-כן, מסכים רובינשטיין עם דבריו של השופט עוזי פוגלמן, לפיהם בהגיעו להסדר טיעון "רשאי התובע להתחשב, בין היתר, בקשיים ראייתיים הקיימים בחומר הראיות הלכאורי שבתיק, ובהשפעתם על הסיכויים הלכאוריים להרשעה או לזיכוי אלמלא ההסדר.. הערכה זו מסורה - בראש וראשונה, לשיקול דעתן של רשויות התביעה, ומידת התערבותו של בית משפט זה, בסוגיה זו בפרט, ובהחלטה להגיע לידי הסדר טיעון בכלל, היא מוגבלת". רובינשטיין מוסיף: "דברים אלה מושתתים על השכל הישר, שהרי ככלל לא יעשה עצמו בית משפט פרקליטות ב', או משטרה ב'".

פס"ד: בג"ץ 6119/12, עבאס נ' פרקליטות המדינה
בג"ץ שב וקובע שימעט מאוד להתערב בהסדרי טיעון
תאריך:  30/08/2012   |   עודכן:  30/08/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
בג"ץ קובע שוב: ככלל - לא נתערב בהסדרי טיעון
תגובות  [ 4 ] מוצגות  [ 4 ]  כתוב תגובה 
1
פרקליטות עצלנית עושה עסקת טעון ל"ת
בזיון: קם+בלאו  |  30/08/12 17:54
2
לדעתי מדובר על החלטה נגד טבעה
בוריס ד  |  30/08/12 18:02
3
..אלא אם כן מדובר ביהודי, שאז
מישאל הגודע  |  30/08/12 18:30
4
התערבות בג"צ וביקורת בית המשפט
ש.  |  31/08/12 11:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
מספר המובטלים בחודש שעבר הסתכם בכ-236 אלף בלתי מועסקים    ירידה של 15 אלף בקרב המועסקים במשרה מלאה    שטייניץ: "כפי שהבהרתי בתחילת השבוע, שוק התעסוקה מתפקד בצורה טובה"
איתמר לוין
ביהמ"ש: רנן גרשט לא רכש מניות בחברה כפי שטען אלא קיבל אותן כדיבידנד - ולכן אינו יכול להגיש את התביעה    הבקשה, בסך 720 מיליון שקל, נגעה לחשדות נגד המנכ"ל לשעבר רוז'נסקי
עופר וולפסון
קבעה כי יובטחו צרכי המשק האנרגטיים של ישראל ל-25 השנים הקרובות, ולא מעבר לכך    כמות הגז המותרת ליצוא הוגדלה ל-500 BCM    עדיפות תינתן למתקני יצוא שימוקמו בשטח ימי שבשליטת ישראל, אך לא תוטל חובה כזו
יפעת גדות
שתו כמות רבה של מים
יפעת גדות
דיאנה חולצה מהרכב כשהיא עדיין בחיים, אך למרות המאמצים להצילה באותו בוקר הודיעו הרופאים על מותה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il