X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
הסיכום גם הוביל את ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין להסכים ל"הצעת הפיוס" שהוביל שר המשפטים בפגישה שהתקיימה שלשום בלשכתו אחד הגורמים המשפטיים שהיו בסוד המגעים כינה את אלשיך "גוויה מהלכת"
▪  ▪  ▪
אלשיך. נוסחת פשרה [צילום: פלאש 90]

שופטת בית המשפט המחוזי בתל אביב ורדה אלשיך מתכוונת לפרוש מכס השיפוט כבר בחודשים הקרובים, לאחר החגים, ולא להמשיך עד למועד פרישתה המיועד, אוגוסט 2014. כך סוכם בחשאי בין אלשיך לנשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס. סיכום זה עמד בבסיס ההבנה בין גרוניס לאלשיך בפגישותיהם בחודש יולי האחרון, שבעקבותיהן החליט נשיא העליון שלא להמליץ על נקיטת צעדים כלשהם נגדה, בעקבות החלטת נציב תלונות הציבור על שופטים בפרשת "הפרוטוקול המשופץ".
סיכום זה גם הוביל את ראשי המחוזות בלשכת עורכי הדין להסכים ל"הצעת הפיוס" שהוביל שר המשפטים יעקב נאמן, בפגישה שהתקיימה שלשום (ו') בלשכתו. אחד הגורמים המשפטיים שהיו בסוד המגעים כינה את השופטת אלשיך "גוויה מהלכת". פנייה לדוברת בתי המשפט מלפני כשבוע, בדבר ההבנה השקטה שהושגה בין גרוניס לאלשיך בנוגע לפרישתה הקרובה משיפוט, נענתה בתגובה הבאה: "הדברים חסרי שחר". פורום ראשי המחוזות בלשכה מסר: "אין תגובה".
בפגישה שהתקיימה בלשכת נאמן ביום שישי, הפעיל השר לחצים כבדים על ראשי חמשת המחוזות בלשכה להפסיק את מאבקם נגד המשך כהונתה של אלשיך. לחצים ישירים ועקיפים הופעלו גם מכיוונם של מנכ"ל משרד המשפטים ד"ר גיא רוטקופף, נשיא בית המשפט העליון אשר גרוניס ומנהל בתי המשפט מיכאל שפיצר. נאמן אף איים על ראשי חמשת המחוזות, ועל ראש הלשכה עו"ד דורון ברזילי, שנכחו בפגישה, כי אם יתעקשו להמשיך במאבק הציבורי והמשפטי - הוא יפעל לפירוק לשכת עורכי הדין, באמצעות קידום הצעות חוק בנושא זה המונחות על שולחנו.
אלשיך עצמה מיעטה לדבר בפגישה, שארכה כשעתיים. בהמשך אמרה כי "במשך 200 ימים שותים את דמי בתקשורת יום יום, אחרי כל כך הרבה שנות שיפוט מי שמחפש את שמי באינטרנט מוצא שמדובר בשופטת זייפנית". ראשי המחוזות, ובהם יו"ר ועד מחוז תל אביב אפרים נוה, יו"ר ועד מחוז ירושלים אשר אקסלרד, יו"ר ועד מחוז חיפה יוסי חכם, יו"ר ועד מחוז דרום דני אליגון וסגן יו"ר ועד מחוז הצפון ראיד עומרי, הטיחו באלשיך דברים קשים. "נעשו דברים חמורים, ואי-אפשר להסכים לסיום הפרשה בהתנצלות", הם אמרו, "מה שעשית היה באמת זיוף, לא שיפוץ".
בהמשך התרצו נוכח לחציו של נאמן, ונוכח ההבנה שאופק השיפוט של אלשיך יהיה קצר. בסוד הסיכום בין גרוניס לאלשיך היו גם נאמן ורוטקופף, אלא שאלשיך התנתה את פרישתה בכך שהסיכום לא ידלוף ולא יפורסם. עם זאת, יצוין כי עו"ד רפאל ארגז, שהגיע לפגישה עם נאמן ואלשיך כמחצית השעה לפני בכירי הלשכה, סירב להתרצות ולסיים את הפרשה בהתנצלות, והוא שוקל לעתור לבג"ץ נגד החלטתו של נאמן שלא להעמיד את אלשיך לדין משמעתי.
בסופו של דבר הודיעה לשכת נאמן כי הפרשה מסתיימת בהתנצלות הדדית, ובביטול התלונה התלויה ועומדת נגד ארגז, וביטול הכוונה לנקוט הליכים נוספים בהמשך. "כל הצדדים מצטערים על הטענות שהועלו כלפי כל הנוגעים בדבר ומוחלים זה לזה לקראת ראש השנה הבא עלינו לטובה", נמסר בהודעה, "כל התלונות שהוגשו יבוטלו. הסדר זה הוסכם מתוך כבוד למערכת המשפט ומתוך רצון לשמור על מעמדה ואמון הציבור בה, ולהחלטתו של נשיא בית המשפט העליון, השופט ד"ר אשר גרוניס ולמאמציו של שר המשפטים, יעקב נאמן, להביא לסיום הפרשה". אלשיך אף לא תחויב לכתוב מכתב התנצלות כלפי עו"ד ארגז, והנוסח שפורסם בהודעת שר המשפטים מהווה התנצלות פומבית הדדית.
"לקחנו על עצמנו את תפקיד המבוגר האחראי"
"לקחנו על עצמנו את תפקיד המבוגר האחראי, מאחר שנקיטת אמצעים משפטיים נגד ראשי מערכת המשפט הייתה גורמת לה זעזוע כבד ובלתי הפיך", נימק פורום ראשי המחוזות בלשכה את ההחלטה לקבל את הצעת-הפיוס של נאמן, בגילוי-דעת מיוחד שהופץ היום (א') לכל ציבור עורכי הדין, בתגובה להאשמות כלפיהם, על כך ש"התקפלו" נוכח לחציו של נאמן, והסכימו לבטל את צעדי המאבק המתוכננים נגד המשך כהונתה של השופטת אלשיך.
"לצערנו הרב", כותבים ראשי המחוזות, "הודיע לנו במעמד זה השר נאמן כי בשל הודעת הנשיא גרוניס, אין בדעתו להפעיל את סמכותו ולהמשיך ולהידרש לעניין. עמדתנו הנחרצת הייתה ועודנה כי השופטת אלשיך ביצעה מעשה חמור, המחייב לפחות את העמדתה לדין משמעתי. אולם, מתוך תחושת אחריות למערכת המשפט, נעתרנו להצעת השר והסכמנו שלא להמשיך ולפעול רשמית בעניין". לדבריהם, "סברנו כי בנסיבות שנוצרו יש להעדיף את השיקול הממלכתי".
פורום ראשי המחוזות מסר כי "אנו סבורים שהמעשה שביצעה השופטת אלשיך חמור מאין כמוהו, וראוי היה שתסיים את כהונתה. יחד עם זאת, מתוך הכרה בחשיבותה של מערכת המשפט והרצון לשמור על אמון הציבור בה, ומתוך כבוד להחלטת נשיא העליון ולמאמציו של שר המשפטים, החלטנו לקבל את הפשרה שהוצעה על-ידי השר, לסיום הפרשה".
ראש לשכת עורכי הדין, ברזילי, הודה לנאמן על מאמציו להביא לסיום הפרשה. "אני מברך את כל הצדדים על נכונותם להגיע לפשרה הראויה שהושגה" מסר ברזילי, "ואני שמח שהפרשה מסתיימת, גם ברוח טובה, גם באופן המחזק את אמון הציבור במערכת המשפטית, וגם באופן שמחזק את זכויות ציבור עורכי הדין".

תאריך:  02/09/2012   |   עודכן:  02/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ורדה אלשיך תפרוש כבר בחודשים הקרובים
תגובות  [ 23 ] מוצגות  [ 23 ]  כתוב תגובה 
1
לא רק אלשיך, גם גרוניס !
משתומם ונדהם   |  2/09/12 11:26
2
כבוד למערכת המשפט? זיוף? זבלים
י.ש.  |  2/09/12 11:28
 
- פלא יועץ ופלא י.ש
עידןסובול  |  3/09/12 10:02
3
בשביל כבוד צריך לעבוד
מזכיר_המדינה  |  2/09/12 12:44
4
גב' אלשיך ביזית המקצוע.....
יוליש  |  2/09/12 12:50
 
- קשקשן טוקבקיסט עלוב, לא היה פה
אבי123  |  2/09/12 14:23
 
- השופט גרוניס יותר חכם
אבי123  |  2/09/12 15:04
 
- אתה אולי הבן של הנוכלת או בעלה
או הזייפנית בעצמה  |  3/09/12 11:22
 
- אם כך, אתה חייב להתלונן במשטרה
אבי123  |  3/09/12 13:31
 
- אתה נוכל גדול, כמעט כמו אלשייך
וטיפש כמוה  |  4/09/12 18:54
 
- כל מה שכתבת זה השערות הזויות
אבי123  |  6/09/12 14:33
 
- זייפה, ועוד איך! כנס
גד456  |  3/09/12 12:04
 
- לא היית מסכים להישפט בפניה? מי
אבי123  |  3/09/12 13:24
 
- לא היית מסכים להישפט בפניה? מי
אבי123  |  3/09/12 14:04
5
מלכות שמיים עכשיו! סדום להריסה ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  2/09/12 16:15
6
מי שלא מכיר את המכשפה....
חשדנית  |  2/09/12 17:51
 
- אכן, כבר הודיעו שאין שום הסכם ל"ת
עיניה  |  2/09/12 23:14
 
- אכן. והכל לטובה. כמו פרעה
חשדנית  |  3/09/12 00:08
7
איזו התנהלות שערורייתית של
פישלזון  |  2/09/12 21:47
 
- ממש מושחתת, היחידה שלא מתכופפת
אבי123  |  2/09/12 23:16
8
ברשת ב' הקרוי "הרדיו הממלכתי"
מעניין  |  2/09/12 22:55
9
תחילתה של תקופה - חדשה ,,,,
כלב מוכה  |  3/09/12 07:00
10
חוק יסוד: "שיפור פרוטוקולים"
עידןסובול  |  3/09/12 09:44
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
תומר לוי
כפי שפורסם כאן לראשונה, הקשר שהתנדנד בין בית"ר י-ם לאלופה נוסע צפונה
יפעת גדות
פרידה ברינבאום, בת 65 כיום, ילדה תאומים כשהייתה בת 60, לאחר שעברה טיפולי פוריות בדרום אפריקה, שם לא התעניינו בגילה האמיתי
מערכת אתר ערוץ הספורט
קפטן ווסטהאם, שכבש ב-0:3 מול פולהאם, מרוצה מהחתמת הישראלי
יפעת גדות
לפני מספר חודשים סיימה בר-דיין את תפקידה כסמנכ"ל בכירה בחברת דירוג האשראי מידרוג לאחר תקופה של כ-8 שנים
שירות גלובס
בראיון לגלי צה"ל אומר ניר חפץ: "יש כאן כ-2,000 עובדים. אני לא יכול להגיד כמה יפוטרו ואני לא יכול לומר מתי ואיך זה יקרה. זה עסק שנמצא בסכנה"    "סימנו את הכיוון הדיגיטלי כבר לפני כמה חודשים. זה לא משהו שהתחיל אתמול"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il