X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
גד זאבי מכר נדל"ן בכ-75 מיליון שקל כדי לפרוע אג"ח, אולם "נתקע" עתה עם עסקה נוספת, למכירת מגרש בחיפה בכ-18 מיליון שקל מכירת המגרש בחיפה חשובה לנזילות החברה וליכולתה לפרוע אג"ח ב-109 מיליון שקל
▪  ▪  ▪
גד זאבי. תקוע [צילום: תמר מצפי/באדיבות גלובס]

איש העסקים הוותיק גד זאבי "נתקע" השבוע עם עסקה למכירת מגרש בחיפה בכ-18 מיליון שקל. זאת, לאחר שקודם לכן הצליחו חברותיו, יפנאוטו וד.ע. דירות עלית, למכור שלושה נכסים אחרים בכ-75 מיליון שקל. זאבי מממש נדל"ן, כדי לפרוע חוב של 109 מיליון שקל (קרן וריבית) לבעלי אג"ח.
העסקה שנתקעה היא מכירת מגרש בן 3.5 דונם בואדי סאליב בחיפה, ב-17.7 מיליון שקל, הקונה הייתה אמורה להיות חברת מנורה איזו אהרון, שהיא אחד מקבלני החשמל הגדולים בארץ. החברה, בשליטת משפחת איזו, חתמה לפני שלושה חודשים וחצי על הסכם עקרונות למכירת המגרש. עתה, לאחר בדיקת נאותות, החליטה שלא לחתום על ההסכם הסופי. המגרש מיועד לבנייה בשטח כולל של כ-11,000 מ"ר.
קודם לכן הודיעה חברת "צ.ח.מ. פתרונות", כי יש לה אופציה לרכוש את המגרש, במחיר שלא נמסר, ודרשה שלא למכור אותו למנורה. עורכי הדין של יפנאוטו דחו את טיעוני צ.מ.ח. פתרונות. הם אמרו כי המכירה הייתה כפופה לאישור בעלי האג"ח של יפנאוטו, ואלו סירבו לאשר את העסקה בתנאים ובמחיר שהוצעה. צ.מ.ח. פתרונות היא יבואן ומשווק של מוצרי הלבשה, ומשרדיה נמצאים בתל אביב.
מכרו מגרשים בהרצליה ובת"א
יפנאוטו ודירות עלית פועלים זה כמה חודשים למכירת נכסים של הקבוצה לגייס מזומנים. עד היום מכרו שלושה נכסים, בתמורה של 74.6 מיליון שקל, לפי הפירוט הבא:
  • מגרש ברחוב המנופים, הרצליה פיתוח, נמכר ב -42.6 מיליון שקל. מחיר זה מותנה בקבלת זכויות בנייה בהיקף מסוים. אם העירייה תאשר זכויות בנייה נמוכות יותר, יופחת המחיר בהתאם.
  • מגרש ברחוב המסגר 20 בת"א, שבו נמצאים אולם תצוגת הרכב ומשרדי ההנהלה של יפנאוטו. התמורה נטו (לאחר מיסים והוצאות) - 27.5 מיליון שקל.
  • מגרש ברחוב יצחק שדה בת"א נמכר ב-4.5 מיליון שקל נטו.
העסקה בחיפה חשובה לנזילות יפנאוטו
העסקה בחיפה חשובה לנזילות יפנאוטו וליכולתה לפרוע חובות לנושיה. מכירת המגרש עשויה להעלות את התמורה הכוללת ממכירת הנדל"ן ל-92 מיליון שקל. גד זאבי גם נתן לחברה הלוואת בעלים של 12 מיליון שקל כך שסך הכל עשויים לעמוד לראשות החברה 104 מיליון שקל, סכום שיספיק לפרעון כמעט כל החובות לבעלי האג"ח.
אולם ללא מכירת המגרש בחיפה, ואם גם התמורה ממכירת המגרש בהרצליה תהיה נמוכה ב-42 מיליון שקל, יהיה ליפנאוטו "חור" רציני ביכולת הפרעון של החובות.
יפנאוטו אינה יכולה לסמוך על רווחים שוטפים, כי ברבעון הראשון של 2012, למשל, הפסידה 9.7 מיליון שקל.

תאריך:  03/09/2012   |   עודכן:  03/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 גד זאבי
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קבלני חשמל ביטלו רכישת מגרש מזאבי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
כוכב מיאמי ובעל המניות באנפילד הבטיח תמריץ מפתה: "על חשבוני"
איתמר לוין
לא פחות משלוש ערכאות סברו, ששלילת רישיון לשנתיים וקנס של 1,500 שקל הם עונש מספיק לאדם שהסיע את אשתו ושישה מילדיו בלתי חגורים במושב האחורי של רכבו
איתמר לוין
אם תערוכת הגופות לא תיסגר עד ראש השנה - יחויב היועץ המשפטי להבהיר מדוע אינו סוגר אותה    המכס בודק האם מארגני התערוכה מסרו מידע כוזב כאשר הכניסו ארצה את הגופות
איתמר לוין
בין הכללים שמציע משרד המשפטים: חובה לומר אמת בחקירה, זכות שתיקה מורחבת, הגבלת שעות החקירה, הרחבת הייצוג בידי הסניגוריה הציבורית וקביעת נוסח אחיד לאזהרה
עידן יוסף
כדי לעקוף את העתירה לבג"ץ נגד ההקצבות לישיבות פרסם משרד החינוך הצעה לקריטריונים שיאפשרו העברת הקצבות לישיבות למרות ביטול חוק טל    ינסה לאשרה בהליך מזורז כבר בתחילת השבוע הבא כדי להעביר מיד את תקציב ספטמבר    פרקליט העותרים: גם השינוי בקריטריונים לא חוקי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il