X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ברשות השנייה טוענים כי חוללו שינוי במדיניות הדרת הנשים של התחנה, אך ממצאי מעקב מראים אחרת – מעל 96% משידורי קול ברמה חסומים לנשים מועצת הרשות מעירה: לא ניתן ביטוי למומחיוֹת בשידורים
▪  ▪  ▪
קול ברמה. הדרת הנשים נמשכת
   איתמר לוין
בקשה לייצוגית נגד קול ברמה בשל הדרת נשים

   עידן יוסף
הקרן החדשה נגד קול ברמה

   עידן יוסף
הרשות השנייה טייחה הפרות ב"קול ברמה"

   עידן יוסף
80% ממאזיני קול ברמה: נאזין גם לשידורי נשים

לעג לרש
בניגוד לתמונה שמנסה הרשות השנייה להציג, לא חל שינוי בהדרת הנשים מצד רדיו קול ברמה. לבוא ולומר שלתת לנשים זכות לדבר בשעות שאפשר למנות על כף יד אחת זה שינוי מדיניות – זה לעג לרש.

הרשות השנייה טוענת (יום ב', 3.9.12) כי חלה עלייה בשיעור השמעת נשים בשידורי קול ברמה. מעקב ובקרה בנושא שנערכו בשלושת החודשים האחרונים מצאו כי "אכן מושמעות נשים במהלך כל שידורי התחנה".
אולם בדיקת News1 מעלה כי בחודשים מאי-יולי הייתה אומנם עלייה במספר הנשים שהושמעו בתחנה לעומת חודש אפריל, אך עדיין כמעט כל התוכניות חסומות בפניהן.
במהלך התקופה שנבדקה הושמעו בתחנה 141 בנות – 123 נשים ו-18 ילדות. סך הכל מדובר בארבע תוכניות שבועיות – בשתיים מתוכניות "כותרת ראשית" המשודרת בשבע בבוקר, אחת לשבוע בתוכנית הילדים ביום שני אחר-הצהריים ופעם נוספת בתוכנית הנשים "בת מלך" המשודרת בימי שישי, שבה עלו עד היום לשידור 34 נשים. במוצאי שבת לא עולות נשים לשידור.
34 פעמים דיברו נשים בתוכניות לנשים, 102 פעמים דיברו נשים בפינות נשים בתוכניות שונות, וביתר 5 הפעמים עלו נשים בלוח השידורים הכללי מחוץ למסגרת. לרוב היו אלה חברות כנסת. 52 נשים עלו לשידור באייטמים אקטואליים במהלך תוכניות שעוסקות בין היתר בכותרות היום.
חישוב פשוט מגלה כי 96% משידורי התחנה, ואולי אף יותר מכך, חסומים בפני נשים ופתוחים רק לגברים. המשמעות היא כי הממוצע היומי של נשים העולות לשידור הוא פחות מאישה וחצי(!)
בקשה לתובענה יצוגית בנושא הוגשה בשבוע שעבר על-ידי ארגון הנשים הדתיות "קולך". עוד יצוין, כי משרד המשפטים, שהתבקש על-ידי ועדה בינמשרדית למניעת הדרת נשים לבחון את חוקיות ההסדר בין הרשות השנייה לקול ברמה בנוגע להשמעת נשים בשידורי התחנה ולהגיש את המלצותיו עד חודש מרס, טרם סיים את עבודתו למרות שחלפה יותר מחצי שנה מאז.
למרות המחמאות ממועצת הרשות השנייה, קבעה המועצה כי התחנה אינה עומדת בדרישה ממנה להגביר את היקף הכללת נשים בעלות מומחיות ונושאות תפקיד ציבורי בתוכניות האקטואליה ובתוכניות הכלליות ביוזמתה, בדגש על מתן זכות תגובה לנשים בעלות תפקיד רלוונטי. כמו-כן הורתה המועצה לתחנה להגביר את הפניות היזומות לנשים להשתתף בשידורי התחנה בהתאם לנושא המסוקר.
ההחלטה האחרונה של המועצה קבעה שהתחנה מחויבת להשמיע נשים בשידוריה, לא רק ברצועות נפרדות, אלא גם בתוכניות המיועדות לכלל ציבור המאזינים ובשידורי האקטואליה של התחנה.
המועצה קבעה כי היא תמשיך לעקוב באופן הדוק ומוגבר על יישום החלטה זו בשידורי התחנה ותקיים דיון נוסף בעניין במהלך חודש נובמבר, לקראת אישור לוח השידורים של שנת 2013. יושב-ראש המועצה, אילן אבישר, אמר: "אנו עדים לתחילתו של תהליך חיובי להשמעת נשים בשידורי התחנה וניתן לראות שהתחנה מיישמת את החלטות המועצה. אני שמח שההתנהלות השקולה מול התחנה והחלטות שהתקבלו על-ידי המועצה בעניין זה הובילו להפסקת המדיניות המוצהרת של הדרת נשים בשידורי התחנה".
חברת מועצת הרשות, דליה זליקוביץ, שהובילה את נושא ההדרה בקול ברמה, אמרה ל-News1: "אכן היה פה מהפך היסטורי - ממצב שבו אף אישה לא עלתה לשידור לסיטואציה שבמשך ארבעה חודשים עלו לשידור כ-140 ילדות ונשים". עליזה לביא, חברה אחרת במועצה, הגיבה: "יהיו שיגידו שזה לא הישג. אני מאמינה ברגולציה דיאלוגית משותפת. רק כך אפשר להביא לשינוי ולהסכמות. זו לא סוף הדרך ועבודה רבה ניצבת בפנינו".

תאריך:  03/09/2012   |   עודכן:  04/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ממדי ההדרה בקול ברמה - אישה וחצי ליום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי
מאמן נתניה על הפנדלים שלא נשרקו לזכות קבוצתו בהפסד למכבי ת"א
עידן יוסף
התייחס לאפשרות כי ארה"ב תציב גבול ברור לאירן
עידן יוסף
שר הביטחון: "מערכת כיפת ברזל חייבת להפוך לפרויקט לאומי"    מנכ"ל משרד הביטחון: "היום יותר מתמיד, אנו ניצבים על פרשת דרכים"
מערכת אתר ערוץ הספורט
האצן הפאראלימפי כעס: הלהבים שלו היו ארוכים מדי, לא היה לי סיכוי
אלעזר לוין
גד זאבי מכר נדל"ן בכ-75 מיליון שקל כדי לפרוע אג"ח, אולם "נתקע" עתה עם עסקה נוספת, למכירת מגרש בחיפה בכ-18 מיליון שקל    מכירת המגרש בחיפה חשובה לנזילות החברה וליכולתה לפרוע אג"ח ב-109 מיליון שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il