X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מערערת על דחיית בקשתה בידי ביהמ"ש המחוזי טוענת: קיים חשש שעד המדינה יתקשה למסור עדות באופן חופשי וללא הפרעה סניגורים: היענות לבקשה תסיג לאחור את הדמוקרטיה
▪  ▪  ▪
ש"ד. תעצומות נפש רבות [צילום: פלאש 90]

פרקליטות המדינה מבקשת (יום ד', 5.9.12) מבית המשפט העליון לאסור על פרסום הכתבה ב"כלבוטק" בעניינו של עד המדינה במשפט הולילנד, ש"ד. המדינה ערערה לעליון על דחיית בקשתה בנושא בידי שופט בית המשפט המחוזי בתל אביב, דוד רוזן. הדיון בערעור יתקיים מחר (יום ה', 6.9.12) בשעה 15:30, שעות אחדות לפני השידור המתוכנן, בפני השופטת אסתר חיות.
לדברי המדינה, יש לאזן בין חופש הביטוי לבין תקינות ההליך המשפטי, והיא סבורה "כי אי-הרחבת צו איסור הפרסום מפרה את האיזון בין שני עקרונות-על אלו, ומעלה חשש כי עד המדינה יתקשה למסור עדות באופן חופשי וללא הפרעה". הפרקליטות מוסיפה:
"לא יכולה להיות מחלוקת, כי עדות מסוג זה, ודאי בשים לב לנסיבותיו האישיות של עד המדינה - גוזלות תעצומות נפש רבות ומחייבת התמסרות, בזמן העדות ולאחריה . וכאשר, דווקא בימים אלו, עומד העד בפני פרסומים חסרי תקדים בהיקפם, בתדירותם ובעוצמתם, הרי שהאתגר המוצב לעד המדינה קשה שבעתיים. במקום לעסוק בפרטי עדותו המורכבת, אנוס עד המדינה לעסוק בפרסומים רבים בכלי תקשורת מרכזיים בישראל, בתחומים שונים, ובהתגוננות מפני האמור בהם. בהינתן עובדות אלו הרי שהימנעות בית המשפט קמא מלהעניק סעד אשר בכוחו להבטיח לעד המדינה - ולוּ לתקופת העדות - סביבה שקטה ואורח חיים סביר כדי שלא תיגרם הפרעה לעדות - שגויה.
"...בפרסומים חוזרים ונשנים אודות עניינים שונים הקשורים לעד המדינה (גם אם אינם מתייחסים לפרשיות נשוא כתב האישום) - מקומות בהם שהה, עסקות שביצע, אנשים שפגש, מקומות עבודה בהם הועסק - מרחיבים עוד יותר את מעגל האנשים אשר בכוחם לגלות את זהותו של עד המדינה. כל פרט ופרט שנחשף (ובוודאי מכלול הפרטים) - מכרסם עוד ועוד מהחלטת בית המשפט המחוזי לאסור את פרסום שמו, ומכרסם עוד מהיקפה של אותה 'סביבה שקטה ובטוחה' המאפשרת את עדות עד המדינה ללא הפרעה".
דחייה רק עד סיום העדות
המדינה מדגישה, כי היא אינה מבקשת פגיעה בלתי מידתית בחופש הביטוי, אלא רק לדחות את שידור הכתבה עד לסיום עדותו של ש"ד. לדבריה, "אשר לעוצמת החשש לפגיעה בהליך השיפוטי - דומה כי הדברים אינם צריכים הבהרה. עד המדינה מנסה לקיים שגרת חיים, לו ולבני משפחתו. שגרת חיים זו נחוצה לו לשם קיום האפשרות להעיד באופן חופשי - ובכך להגשים את עיקרון העל של תקינות ההליך המשפטי. אלא שדווקא בתקופה הלוחצת ביותר והמתישה ביותר, הוא מרגיש רדוף על-ידי פרסומים רבים בכלי התקשורת, אשר מחטטים בחייו, דולים פרטים מעברו ומעלים טענות מטענות שונות המערערות עוד יותר את מצבו".
עוד טוענת הפרקליטות, כי רוזן שגה כאשר ייחס לחובתה את העובדה שעד כה לא ביקשה לאסור על פרסומים בעניינו של ש"ד. לדבריה, דווקא עובדה זו מוכיחה עד כמה היא רגישה לחופש הביטוי, ובכל מקרה - ריבוי הפרסומים אינו מצדיק את המשכם.
המדינה מוסיפה: "אכן, ייתכן כי פרסום הכתבות אינו עונה על כל תג ופסיק בהגדרה המשפטית של האיסור הפלילי להטריד עד (סעיף 249 לחוק העונשין). עם זאת, ברי כי העד חווה מסכת לחצים חסרת תקדים, אשר בכוחה לפגוע בשלוות חייו של כל אדם. וכאשר מסכת לחצים זו גוברת דווקא בעיתוי הרגיש הזה, שומה על בית המשפט לקטוע את מסכת הלחצים ולאפשר את התנהלותו התקינה של ההליך".
נוחותו של העד אינה גוברת
בתגובה אומרים פרקליטיהם של אורי לופוליאנסקי ושולה זקן - עוה"ד עמוס ון-אמדן, שלומית הראל-שוורץ, עופר ברטל ודב גלעד-כהן - כי המדינה נקטה בהליך פגום מבחינה משפטית, והעובדה שלא עשתה דבר לאחר הפרסום הדומה בידיעות אחרונות אומרת "דרשני". עוד הם טוענים:
"דומה שברור כי טעמה האמיתי של הבקשה הוא אך ורק בתחושות חוסר הנוחות של עד המדינה על חשיפת צפונותיו ופניו האמיתיות; ברור ששיקול זה, שמשקלו בכל הכבוד אינו משמעותי, נדחה באופן מוחלט מפני 'חופש העיתונות' כמו גם מפני עיקרון 'פומביות הדיון'. הניסיון להלביש את חוסר הנוחות האמור של העד בכסות של 'חשש לתקינות ההליך המשפטי' צורם במובנים רבים, כשהבולט שבהם נעוץ בכך שבכירים שונים במערכת התביעה – לא פעם הבכירים ביותר - התבטאו לא פעם ולא פעמיים בהתבטאויות פומביות חריפות ביותר בכלי תקשורת רבי תפוצה נגד נאשמים, שעה שההליכים נגד אלה היו עדיין תלויים ועומדים.
"היענות לערעור - בנסיבות העניין - תסיג אחור עקרונות יסוד שנחרתו בפסיקת ביהמ"ש העליון במשך עשרות שנים ותשנה לרעה באופן דרמטי את טיבו של המשטר הדמוקרטי בישראל. לסיום ראוי להזכיר את חוסר השוויון הזועק לשמים שמבקשת המערערת לקבוע שכן בעוד כל אמירה של עד המדינה נגד הנאשמים או מי מהם זוכה לתהודה תקשורתית עצומה, אסור לעיתונות לנהוג בו באותו אופן".

תאריך:  05/09/2012   |   עודכן:  06/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אסתר חיות / Esther Hayut  אתי בן-דור  בג"צ קול העם  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  חופש הביטוי  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המדינה לעליון: לאסור שידור "כלבוטק" על ש"ד
תגובות  [ 8 ] מוצגות  [ 8 ]  כתוב תגובה 
1
כלבוטק מנסים לאתרג את אולמרט
מיכאל10  |  5/09/12 18:40
2
עד שמטריד מדינה
אורן א.  |  5/09/12 20:17
 
- איך זה לעשות עסקים עם א.א.? ל"ת
רוברט פ.  |  6/09/12 00:50
3
אי אמון מוחלט בפרקליטות
שמעון אמסלם  |  5/09/12 20:19
4
ערוץ 2
איל  |  5/09/12 21:07
5
מהלך שנועד לשרת העבריין המורשע
הפחדת עדים  |  5/09/12 22:54
 
- מאפיאת אולמרט האלימה בעולם
פחד אלוהים  |  6/09/12 02:54
6
בעירעור קצב טען בג"ץ שלא מתערב
בהחלטות המחוזי  |  6/09/12 09:54
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בחוק נקבע כי גברים ישרתו 24 חודשים ונשים 18 חודשים
איתמר לוין
משרד המשפטים הודיע שראש יחידת הביקורת ייבחר רק בעוד שבעה חודשים - ולא בחודש הבא כפי שהובטח    רמון: הפרקליטות משתינה על הכנסת מהמקפצה    פרידמן: היא תפקח על עצמה
יפעת גדות
צרו שגרת שינה רגועה
עופר וולפסון
חברת החשמל ו-SAP ישראל חתמו על הסכם אסטרטגי ארוך טווח בהיקף עשרות מיליוני שקלים    יסייע לחברת החשמל לעמוד ביעד האספקה ל-2.5 מיליוני "מוני חשמל חכמים" שיספקו מידע שוטף על צריכת החשמל בבית
איציק וולף
בעקבות ההדלפה מדיוני הקבינט בנושא הגרעין האירני דורש נציג ישראל ביתנו להעביר את כל השרים הבכירים ואת כל המשתתפים בדיון בדיקת פוליגרף לאיתור המדליף    "עד שלא יימצא המדליף, אי-אפשר יהיה לכנס שוב את הפורום הזה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il