X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
יו"ר ועדת הכספים בכנס פורום CFO: "נוצר מצב שבו אנשים מתחילים להתאהב בעצמם ולייצר רגולציה כדי שלא יגידו שהם אינם עושים את מלאכתם. אנחנו מקבלים עודף רגולציה על חברות ציבוריות ומפעלים העושים את עבודתם ותורמים להעצמת המשק והכלכלה"
▪  ▪  ▪
גפני. עודף רגולציה [צילום: פלאש 90]

"יש בישראל גופי רגולציה שונים שהיה צריך לאחד אותם. אנחנו במצב שבו אגף שוק ההון והרשות לניירות ערך צריכים ויכולים להתמזג - צריך כתובת אחת. זה יקל על הכנסת, על ועדת הכספים ועל המשק כולו. עודד שריג ופרופ' האוזר עושים עבודה מקצועית, אבל הרגולציה עודפת באופן בלתי מתקבל על הדעת", כך אמר (יום ד', 5.9.12) יו"ר ועדת הכספים של הכנסת, ח"כ משה גפני (יהדות התורה), בכנס CFO Best Practice של פורום CFO, המתקיים באילת.
"הרגולציה היא דבר חיובי כשעוסקים בשוק ההון או בשוק ניירות ערך", אמר גפני. "כספי הציבור מופקדים אצל החברות ועלולות להתעורר בעיות שלא נצפו. רק שנוצר מצב שבו אנשים מתחילים להתאהב בעצמם ולייצר רגולציה כדי שלא יגידו שהם אינם עושים את מלאכתם. אנחנו מקבלים עודף רגולציה על חברות ציבוריות ומפעלים העושים את עבודתם ותורמים להעצמת המשק והכלכלה".
גפני הוסיף: "אנחנו העברנו בוועדת הכספים את כל הנושא של האכיפה המנהלית ברשות לניירות ערך. היה לי קשה מאוד עם זה מבחינות רבות. הצעת החוק המקורית של הרשות לניירות ערך הפכה אותם לתובע, לשופט ולתליין - בוועדה שיניתי את המצב והעברתי את החוק אחרת לגמרי. אחר כך הביאו לנו את הנושא האכיפה המנהלית של אגף שוק ההון - שכבר הגיע רך לגמרי בעקבות שיחותיי עם פרופסור עודד שריג כשאמרתי לו שאני לא הולך לחזור על הסיפור של הרשות לניירות ערך".
"המדיניות שלי בכל הדיונים הללו כשאנו דנים בנושאי רגולציה וחקיקה - קבועה. אני שומע את כולם, את כל הצדדים הרלוונטיים - אני נפגש עם כולם אצלי בלשכה ולא מסתתר. אני לא חשוד שיש לי משהו עם הטייקונים - הדבר היחיד שהם יכולים - הוא ללכת לגדולי התורה, כי מהם אני מפחד".
גפני הוסיף כי הוא קורה לנציגי הגופים והחברות להגיע לדיונים בכנסת, לומר את עמדתם ולהפסיק לחשוש, "אני יודע שאנשים מעדיפים שלא לבוא ולדבר בדיונים. זו בושה לדמוקרטיה ולחברות. הפקידים מתחלפים, חברות ציבוריות לא. אפילו אם יש יועץ משפטי שמסתכל עליכם בעיניים מזרות אימה, תבואו ותגידו את עמדתכם בצורה ברורה". גפני הוסיף ואמר כי "במהלך החודשים הקרובים נכנסת המערכת הפוליטית והכלכלית לעידן שאני לא זוכר כמותו שנים רבות. יש משבר כלכלי שצריך להתמודד איתו ולהכניס עוד כסף לקופת המדינה שנמצאת בגירעון, אנו נדון בנושא הריכוזיות כדי ליצור תחרות בריאה למשק הישראלי וגם נדון ברווחי דיבידנדים, אני מבקש מכם, כל מי שיש לו מה להגיד ולא אומר - הוא עושה עוול למשק. אל תפחדו מהממשלה. יש דרך ארץ ויש יראת כבוד בפני מי שאומר את דבריו ומציג את עמדתו. מה גם שהוא יכול להשפיע. אני סבור שצריך לעשות את זה".
גפני סיים ואמר כי "כולם יודעים שיש כיום עודף רגולציה, יש אצלי ערימה של חוקים, תקנות ונהלים של רגולציה שאני פשוט לא מביא לדיון. הם הבינו שצריך לגבש ולהכין תוכנית מאוזנת ושקולה לטווח הארוך, ולא להוסיף רגולציה בלי כל היגיון".

תאריך:  05/09/2012   |   עודכן:  05/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 משה גפני / Moshe Gafni
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גפני: על אגף שוק ההון ורשות ני"ע להתמזג
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
וכל הכסף שיחסך מהמיזוג להעביר  ל"ת
לחרדים  |  5/09/12 20:28
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
השר תומס היילמאן הבהיר כי מילת תינוקות מטעמים דתיים אינה פשע    בכך הפך את ברלין למדינה הראשונה מתוך 16 המדינות המרכיבות את הפדרציה הגרמנית שמתירה באופן רשמי את המילה
עופר וולפסון
עוד נקבע: תוארך תקופת הזיכיון מ 20 ל-30 שנה ותוסדר הבעלות במיזם כך שיהיה בבעלות המשקיעים    המטרה: לא לאפשר לפרויקט שסבל ממכשולים רבים להיכשל
אסף אקרמן
מאמן מכבי חיפה נחת: "מתרגש. ההגעה שלי זה צעד ראשון בתהליך"
איתמר לוין
מצהיר שהוא מקבל את כל הכרעת בית המשפט, כולל זו שמחתה עליו ביקורת    מבקש להעמיד מול הרשעתו את 40 שנות שירותו הציבורי ואת הסבל שעבר עליו בזמן החקירות והמשפט
איציק וולף
הנשיא המצרי נאם בפני שרי החוץ של הליגה הערבית וקרא לנשיא סוריה לפרוש מתפקידו    "אל תקשיב לעצות לפיהן תישאר בשלטון. העם הסורי אמר את דברו"    קוורטט בראשות מצרים ובהשתתפות אירן, ערב הסעודית וטורקיה ידון בפתרון למשבר הסורי
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il