X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר האוצר מעריך כי הגבייה מחברות לפי חוק הרווחים הכלואים תכניס בהערכה שמרנית 3 מיליארד שקל לקופת המדינה "הסתבר שאין דרך להכריח את החברות להשקיע בחו״ל ולכן לא ניתן לגבות את המס" גלאון: "המשנה ליועץ המשפטי הגיש חוות דעת שמסתייגת מהחוק חוקתית וכלכלית"
▪  ▪  ▪
שטייניץ. "הכי הרבה שניתן היה לגבות" [צילום: פלאש 90]

"חוק הרווחים הכלואים נדרש עכשיו שבעתיים כי הוא שקול למיסים של תושבי המדינה. החוק בא לשנות מצב ולדאוג שממצב בו לא הגיע כסף, עכשיו יגיעו הכנסות למדינה. זה לאחר שרשות המיסים השקיעה מאמצים ויש אפילו תהליכים משפטיים שמתנהלים, אבל במבחן התוצאה לא ניתן היה לגבות בשל המצב החוקי" - כך אמר (יום ה', 6.9.12) שר האוצר יובל שטייניץ, בדיון על ה"רווחים הכלואים״ בוועדת הכספים.
לדבריו, "זה לא שהיו הכנסות ואנחנו מוותרים עליהן. ממצב בו לא נכנס כסף לקופת המדינה אנו משנים את זה למצב בו ייכנס כסף שייגבה מהחברות. לפי הערכה זהירה החוק יביא 3 מיליארד שקלים ואנחנו מקווים שהחוק יביא יותר. אנחנו שוקלים כל מיני צעדים שיביאו למימוש גבוה יותר של אפשרות הגבייה מהחברות להגדלת הכנסות של המדינה. זימנתי את היועצים המשפטיים של רשות המיסים והסתבר שאין דרך להכריח את החברות להשקיע בחו״ל ולכן לא ניתן לגבות את המס".
שטייניץ סיכם: "יש מהלך נכון וצודק - מאמץ לגבות כספים שאם לא נגבה אותם עכשיו, נמשיך את המצב הקיים ומהכספים האלו לא יישאר דבר. מבחינת אלטרנטיבה - אנחנו זקוקים לכסף הזה כדי לעמוד ביעד הגרעון. המאמץ שלנו היה להביא כמה שיותר להכנסות המדינה כדי שנוכל לגבות מיסים פחותים ואני חושב שעדיף לגבות אותם מהחברות ולא מאזרחי המדינה".
"מוותר על עשרות מיליארדים"
יו"ר מרצ, זהבה גלאון, פנתה לשר האוצר בביקורת חריפה על דבריו: "אתה מאשר לשדוד את הקופה הציבורית, ודורש מוועדת הכספים להיות חותמת גומי. אתה מסמא את עיני הוועדה ולא מעדכן אותה שהמשנה ליועץ המשפטי, אבי ליכט, הגיש חוות דעת משפטית שמסתייגת מהחוק חוקתית וכלכלית".
גלאון הוסיפה: "החוק מפר ברגל גסה את עיקרון השוויון בפני החוק. בימים של גרעון משתולל וקיצוצים בשירותים החברתיים, השר שטייניץ מוותר על עשרות מיליארדים מחברות החייבות כסף למדינה".
ח"כ דב חנין מחד"ש קרא אף הוא לשר האוצר למנוע את המהלך שיפגע לדבריו קשות בכלכלת ישראל בשנים הקרובות. "במתווה של שר האוצר קיימת בעיה משפטית ומוסרית רצינית. החוק לעידוד השקעות הון חוק על-מנת לעודד השקעות בישראל, השקעות שיוכלו לייצר מקומות עבודה. כך הוצדקה במקור ההנחה במס, הפוגעת בעיקרון השוויון.
"עכשיו מגיע שטייניץ ופוגע בעיקרון הזה. הוא אומר לחברות 'תוציאו את הכסף הזה, אנחנו מוותרים על ההשקעה פה בארץ, על יצירת מקומות העבודה' ובכך הוא נותן לחברות האלה הטבה חלומית. מדובר במצב בעייתי שמבטל גם את ההצדקה המקורית לפגיעה בשוויון ומביא אותנו לאבסורד של חלוקת עוגות לחברות הגדולות ללא תמורה, בעוד לעסקים הקטנים מקצצים ברווחים, ולאזרחים מקצצים ברווחה, בחינוך ובבריאות. המהלך של שטייניץ יפגע אנושות בכלכלת ישראל בשנים הקרובות".
"מה צריכים לחשוב האידיוטים ששמרו חוק ושילמו מס אמת בזמן?"
יו"ר מפלגת העבודה, שלי יחימוביץ', אמרה לשטייניץ: "תגיד לי איך צריכים עכשיו להרגיש כל האידיוטים ששילמו מס אמת בזמן? מה הם אמורים לחשוב עכשיו? אנשים שמרו חוק, שלמו את מיסיהם למס הכנסה, בין אם יחידים בין אם חברות, מה הם אמורים לחשוב היום? שהם היו פראיירים? שהם היו טיפשים? שיום יבוא ושר האוצר ישנה במיוחד את החוק לטובת אלה שלא שילמו וחיכו לשעת כושר?
"אתה אומר שאסור לעשות חקיקה רטרואקטיבית בחוקי מס, אבל זה בדיוק מה שאתה עושה. זו חקיקה רטרואקטיבית לא חוקתית ולא שוויונית. היה לשלטונות המס הסכם עם החברות האלה וההסכם הזה אמר דברים מאוד ברורים, וכיוון שהם לא היו מספיק ברורים תוקן החוק והוסף בו סעיף מיוחד הקובע כי סכום הניתן מהרווחים הפטורים לגוף קשור יראו אותו כדיבידנד והחברה חייבת לשלם מיד את מלוא המס המגיע ממנה. אפילו את זה לא עשיתם. החברות האלו השקיעו, והשקיעו בגורמים קשורים, ולא טרחתם אפילו להוציא שומה על כספים שכבר הוצאו. ועכשיו אתם באים ועושים להם סידור מיוחד. החברות האלה יודעות שהן צריכות לשלם את מלוא הסכום. בכל הדוחות הכספיים שלהן יש הפרשות. רואי החשבון מציינים בדיוק את החובות הריאלים האמיתיים - אין שום רואה חשבון מופקר שמחק את החובות האלה. הם התכתבו בדוחות הכספיים שלהם עם החוק הקיים. הם ידעו כמה הם צריכים לשלם. ועכשיו אתה בא אליהם ואומר: 'קבלו מתנה'. מתנה של מיליארדים רבים, הנחות מס בשיעור של 70-40 אחוז. למה לי אתה לא נותן את ההנחה הזו? למה אתה לא נותן את ההנחה לפועל בפניציה למשל? למה לא לבעל חנות מכולת?
"הטיעון ש'אם לא נקבל 3 מיליארד כאן ועכשיו זה לא שווה כלום' הוא טיעון קצר רואי. הוא לא כלכלי והוא לא רציני. מדינה לא מחשבת את הכנסותיה ממס על סמך מה שתקבל עכשיו מלוא החופן. הרי אתה תראה את הכסף הזה בסוף - אז אתה תראה אותו עוד שנתיים ועוד שלוש. למה, אתה חושב שאז מדינת ישראל תהיה מאוזנת לחלוטין, לא יהיו חובות ולא נצטרך את הכסף? זה או עכשיו או לעולם לא? הרי אתה יודע שיש ביכולתך לקבל את הכסף במלואו בלי שום הנחות במס. רק קצת סבלנות, זה הכל", דברי יחימוביץ'.

תאריך:  06/09/2012   |   עודכן:  06/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שטייניץ: הרווחים הכלואים מונעים העלאת מיסים
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
הרווחים האלו הנם רווחים בלתי
קלמן1  |  6/09/12 14:14
2
לא חיכו לשעת כושר, עשו אותה!!!
שבויים בישראל  |  6/09/12 14:24
3
שלי תיהי רצינית ותוציאי לרחוב!
פועה  |  6/09/12 16:04
4
חולה שכל עולמו-מיסים,מיסים,...
אליפז ומטה המחאה  |  6/09/12 17:35
5
ראייה לא נכונה של המציאות
ביבייה  |  7/09/12 14:01
6
לאן אינטל לקחו את הכסף
יעקב לקס  |  7/09/12 17:11
7
למה לחפש את הגרוש באור
ישראלים נגד מיסים  |  16/09/12 12:22
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
יצחק אלדן שילם כ-2.4 מיליון שקל בעד דירה בבניין דירות היוקרה החדש בתל אביב
איתמר לוין
דחה עתירה של מהגר מאתיופיה שלא השלים את הליך גיורו    קובע: החלטת בית הדין המיוחד לגיור נשענת על שיקולים הלכתיים המצויים בליבת מקצועיותיו של בית הדין
איתמר לוין
טוען שאולמרט נסוג מתמיכתו בבנייה בחוות שלם בנימוק שלשרון יש אינטרסים משלו בהקמת פארק איילון    טוען עוד: דיברנו על תרומה של 250,000 דולר אם ניתן יהיה לבנות חלקית בפארק
איתמר לוין
הפרקליטות: יצחק אוחיון קיבל מאות אלפי שקלים בשנים 2011-2005, בעיקר מאנשי נדל"ן, תמורת קידום ענייניהם בעיר    חשדות דומים גם נגד סגנו, אוריאל בוסו
איתמר לוין
ביהמ"ש קובע שתנאי רשיונן של חברות הסלולר, המחייבים גביית תשלום לפי שנייה ולא לפי דקה, אינם חלים על שירותי הנדידה בחו"ל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il