X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך סבורים 55% מהערבים-הישראלים שנשאלו בסקר שנערך ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי 70% בעד הקמת מוזיאון לתיעוד מורשת הפליטים היהודים
▪  ▪  ▪
הקונגרס היהודי העולמי. פיצויים גם לפליטים יהודים

סקר חדש, שנחשף על-ידי הקונגרס היהודי העולמי, מגלה כי 54% מהציבור הערבי-ישראלי במדינה, סבור כי הטיפול בסוגיית הפליטים היהודים יוצאי ארצות ערב צריך להיות זהה לסוגיית הפליטים הפלשתינים, לעומת רק 48% מהציבור היהודי בישראל שסבור כך.
הנתונים החדשים נחשפו הבוקר (יום ב', 10.9.12) על-ידי מזכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, דן דייקר, במסגרת הכינוס הבינלאומי בנושא "צדק לפליטים יוצאי ארצות ערב". הסקר בוצע בקרב 513 נשאלים יהודים ו-524 נשאלים ערבים-ישראלים.
נתון מעניין נוסף שעולה מן הסקר הוא, כי יותר ערבים-ישראלים (55%) סבורים כי במידה שתוקם קרן בינלאומית לפיצוי פליטים, כפי שהציע הנשיא האמריקני ביל קלינטון ב-2000, היא צריכה לפצות גם את הפליטים היהודים, לעומת 51% מהיהודים התומכים באמירה זו. בנוסף, נמצא כי 61% מהציבור היהודי ו-47% מהציבור הערבי-ישראלי תומכים בקמפיין להשבת זכויות הפליטים היהודים יוצאי ארצות ערב.
חוסר מודעות לכמות הפליטים היהודים מארצות ערב
עוד חושף הסקר כי אחוזים ניכרים מהציבור הישראלי והערבי (כ-96% מהציבור היהודי וכ-89% מערביי ישראל) כלל אינם מודעים לכמות האדירה של הפליטים היהודים מארצות ערב, אף שצאצאיהם מהווים היום כמחצית מאוכלוסיית ישראל. יחד עם זאת, 41% מהערבים-ישראלים סבורים כי ישנם למעלה ממיליון פליטים פלשתינים (בשעה שהנתון המדויק הוא 650 אלף פליטים פלשתינים). עוד עולה מן הסקר, כי 70% מציבור הנשאלים תומך בהקמת מוזיאון לאומי שיחנך ויתעד את המורשת של הפליטים היהודים.
את סקר האומניבוס (שיטת מחקר המתאפיינת ביחס עלות/תועלת חיובי במיוחד) יזם מזכ"ל הקונגרס היהודי העולמי, דן דייקר, וביצע אותו מיטשל ברק מחברת הסקרים Keevoon. מטרת הסקר הייתה לבחון את מודעות הציבור הערבי-ישראלי והציבור היהודי בישראל לסוגיית הפליטים היהודים יוצאי ארצות ערב, ולנתח את עמדות הציבור כלפי הנושא, ערב פתיחת הכינוס הבינלאומי בנושא זה.

תאריך:  10/09/2012   |   עודכן:  10/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פיצויים גם לפליטים יהודים יוצאי ארצות-ערב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
יחליף את יגאל סלהו בדצמבר    שימש עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של הוט
עופר וולפסון
חוזה בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל סוכם בין "תור", השותפות של אלביט מערכות והתעשיה האוירית, לבין משרד הביטחון, במסגרת הפרויקט של חיל האוויר    אלביט תתחזק כ-30 מטוסי אימון במהלך שיאפשר להחליף את מטוסי הסקייהוק הישנים של החיל
איתמר לוין
טוען שהבין מפרקליטו לשעבר של אולמרט שניתן יהיה לשחד אותו כדי לקדם את פרויקט הולילנד    טוען עוד: קידמתי פרויקטים בתל אביב באמצעות שוחד פוליטי ליהושע רבינוביץ ושלמה להט
עופר וולפסון
שינוי המגמה החל כבר ביום חמישי, והפיל את הדולר בחזרה אל מתחת לרמת 4 השקלים    הסיבות לחולשת הדולר: חזרתה של "השקעת הסיכון" על-רקע הצעדים של ה-ECB וסין, והציפייה כי הבנק הפדרלי יוציא לפועל סבב שלישי של הרחבה כמותית
איתמר לוין
"אחר כך כאב לי ביותר כל מה שעשיתי, הלוואי ולא הייתי עושה את זה, הלוואי והייתי רץ מיד למשטרה ונותן מיד את כל מה שיש. הבנתי שכל המוסיף גורע. הבנתי שעשירית ממה שמסרתי מספיק"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il