X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מתאר את שיחותיו עם אולמרט ולופוליאנסקי בהן הבטיח את עזרתו אם יסייעו ליזמי הולילנד מודה שטעה כאשר ייחס לאברהם פנר סיוע בסיפוח 40 דונם לפרויקט תמורת שוחד
▪  ▪  ▪
לופוליאנסקי. ביקש כספים ליד שרה [צילום: בוצ'צ'ו]

ש"ד המליץ על האדריכל רם כרמי לתכנון פרויקט הולילנד "משום שהוא התאים לי בגלל המגלומניה שלו ושבאמצעותו נוכל לקדם את התוכנית שהייתי רוצה". לטענת ש"ד, 90% מהיזמים לא מעסיקים את כרמי משום שהפרויקטים שלו אינם יוצאים לפועל, וכרמי מתכנן פרויקטים רבים שאינם מתבצעים. בכך התייחס (יום ב', 10.9.12) ש"ד לשאלתו של עו"ד גיורא אדרת, כיצד נשכר כרמי לתכנן פרויקט אשר להערכת ש"ד לא ייצא לפועל בלא תשלום שוחד.
אדרת תהה האם כל אנשי המקצוע - אדריכלים ומהנדסים - שהועסקו בפרויקט ידעו שהוא לא יוכל לצאת לפועל בלא שוחד. "הם הסכימו להיכנס לפרויקט שלא היה לו סיכוי?", שאל אדרת. ש"ד: "הם הסכימו אחרי שכרמי השתכנע שיש לפרויקט סיכוי". אדרת שאל האם סביר שצ'רני הסכים לשלם שוחד כאשר לווה בידי שורה של עורכי דין. ש"ד: "עובדה שהוא נתן 9 מיליון".
אדרת ביקש להבין כיצד הציע ש"ד שוחד לאהוד אולמרט. ש"ד השיב: "אמרתי לו שהגשנו את התוכניות ואני מבקש את גיבויו המלא, ושאנחנו נהיה מאוד אסירי תודה וכמובן נעזור לו בכל צורה שהיא ונעמוד לרשותו". לדבריו, השיחה התנהלה בלשכתו של אולמרט בעירייה במחצית השנייה של 1994, בסמוך להגשת תב"ע ג', ולאחר שמהנדס העיר דאז, אורי בן-אשר, הביע את התנגדותו לתוכנית. "הבנתי שזה מישהו שאני בכלל לא יכול להעלות טובות הנאה", הסביר ש"ד מדוע לא הציע שוחד לבן-אשר. "אולמרט אמר שהכל יהיה בסדר", הוסיף. לדבריו, אולמרט הגיע למלון הולילנד לאחר בחירתו לראשות העירייה, ראה סקיצות ונפגש עם האדריכלים, ואמר "שזה נראה יפה על הנייר. זה היה עוד לפני שהצעתי לו שוחד".
ש"ד אישר שתב"ע ג' אושרה בוועדת ערר של המועצה הארצית לתכנון ובנייה, ואמר שהעניק שוחד לבן-ציון קריגר המנוח שהיה אחד משלושה-ארבעה חברי הוועדה. אדרת שאל האם התוכנית אושרה רק משום שאחד מחברי הוועדה קיבל שוחד, וש"ד השיב שזו לא הייתה הסיבה היחידה. לדבריו, בן-אשר הודיע לוועדת הערר שהוא תומך בתוכנית בהוראתו של אולמרט, למעט נקודה או שתיים. אדרת: "הוא קיבל שוחד?" ש"ד: "הוא קיבל על הראש מראש העיר, שאמר שיפטר אותו, ובאמת אחרי כמה חודשים הוא פיטר אותו מכל מיני סיבות". לדברי ש"ד, בן-אשר עצמו אמר לו שאולמרט מאיים לפטר אותו.
בנוגע לאורי לופוליאנסקי אמר ש"ד, כי גם לו הבטיח כל עזרה אם יסייע ליזמים, וכי לופוליאנסקי הודה לו והבטיח שיסייע. אדרת: "מתי הבנת מלופוליאנסקי שהוא בשביל שוחד יעשה דברים שלא יעשה בלי שוחד?" ש"ד: "הבנתי את זה כאשר הוא ביקש שאעביר כסף ליד שרה". לדברי ש"ד, ייתכן שבאותו שלב - בשנת 1994 - דיבר גם עם אברהם פיינר.
אדרת ציטט מחקירתו של ש"ד במשטרה, בה אמר שניהל שיחות עם שורה של חברים בוועדה המקומית, בהן הוברר לו שבצורה של תן וקח יוכל להביא לאישור התוכנית, ושאל עם מי דיבר. ש"ד השיב, כי דיבר רק עם פיינר. אדרת טען שעד 1998 לא היה פנר בעל תפקיד כלשהו בעירייה ובוועדה המקומית והוסיף: "שרבבת את שמו לשווא והוא מואשם בקבלת שוחד". ש"ד: "לא אמרתי שהוא קיבל שוחד ב-1994. מי שנתן לו את השוחד הוא צ'רני שחתום על הצ'קים". לדברי ש"ד, פיינר עזר בשנת 1999 בנושא היטלי ההשבחה ביחס לתב"ע ג', אך אישר שטעה כאשר ייחס לפיינר מעורבות בסיפוח של 40 דונם לתוכנית.
אדרת: "איך אפשר להגיע לטעות כזו?" ש"ד: "לא היו לי שום מסמכים בעדותי במשטרה, דיברתי רק מהזיכרון וטעיתי". אדרת: "אחרי שחתמת על הסכם עד מדינה והתחייבת לומר רק את האמת, אתה מוכר למשטרה ולפרקליטות רק מהזיכרון?" ש"ד השיב, כי אמר מראש שייתכן שחלק מאלפי הפרטים שמסר על אירועים שנמשכו 18 שנה יימצאו שגויים, ושהוא ישמח לתקן פרטים כאשר יוצגו לו מסמכים - כפי שעשה בהמשך.
בהמשך החקירה שאל אדרת את ש"ד בצורה פרטנית מי היו האנשים שלטענתו ידעו בזמן אמת על כספי השוחד. ש"ד שב על גירסתו לפיה היו מי שידעו על כך, ולעומת זאת אמר שאחרים לא ידעו - לפחות לא מפיו. בין היתר ציטט אדרת מחקירתו של ש"ד במשטרה, לפיה אמר לחשב הולילנד, אלי חסון, מהו טיבן של "ההוצאות המיוחדות", וכך גם למתניה הכט שהיה מנהל מלון הולילנד. ש"ד השיב, כי הוא עומד מאחורי גירסתו ואין הוא יודע מה שומעיו הבינו ומה היו מוכנים לומר בחקירותיהם.
ש"ד טען בחקירתו שאדריכל הפרויקט ישראל רוזיו ידע על ה"דרכים המיוחדות" בהן השיג את האישורים המהירים והמקלים בהולילנד. ואולם, אדרת הקריא מחקירתו של רוזיו, בה הכחיש כל ידיעה על כך, וטען שהאישורים ומהירות קבלתם היו שגרתיים. על כך אמר ש"ד: "הוא חייב לשמור על עורו. אשמח לשמוע את תשובותיו על אישור תב"ע ה' שהיא מלאת שרצים. חבל שלא עימתו אותו איתי". רוזיו הוא עד תביעה במשפט.

תאריך:  10/09/2012   |   עודכן:  11/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יד שרה  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד משחזר: כך הצעתי את השוחד
תגובות  [ 7 ] מוצגות  [ 7 ]  כתוב תגובה 
1
מדהים איך האתר מתעלם מההודאה
מישהו לא מכאן  |  10/09/12 14:36
 
- פרסם דווקא פרסם
גילה פ.  |  10/09/12 16:56
 
- און ד'ה האוז או בתשלום ? ל"ת
לדור,לדור,לדור.  |  14/09/12 02:23
2
עכשיו הבנתם מי זה אולמרט? ל"ת
אורי בן אשר  |  10/09/12 20:56
 
- בשלב הזה הבנו מי זה שד ל"ת
גילה פ.  |  10/09/12 21:35
 
- חסר כושר הבחנה
יוסי מ  |  11/09/12 01:07
 
- הבעיה היא השנאה שמטמטמת. ל"ת
הבעיה לא בשכל  |  11/09/12 04:37
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
החברה מכרה באוגוסט 104 דירות, לעומת 23 בלבד באוגוסט אשתקד    מכרה ב-8 חודשים 631 דירות במיליארד שקל    המכירות בינואר-אוגוסט עלו ב-24%    אבל המחירים ירדו השנה ב-6%
עופר וולפסון
המוקד יתפרס על שטח של כ-450 מ"ר ויעסיק בשלב ראשון כ-50 עובדים, ביניהם בעלי מוגבלויות המתגוררים באזור
מירב ארד
כך סבורים 55% מהערבים-הישראלים שנשאלו בסקר שנערך ביוזמת הקונגרס היהודי העולמי    70% בעד הקמת מוזיאון לתיעוד מורשת הפליטים היהודים
עופר וולפסון
יחליף את יגאל סלהו בדצמבר    שימש עד לאחרונה כמשנה למנכ"ל וסמנכ"ל הכספים של הוט
עופר וולפסון
חוזה בהיקף של כ-2.4 מיליארד שקל סוכם בין "תור", השותפות של אלביט מערכות והתעשיה האוירית, לבין משרד הביטחון, במסגרת הפרויקט של חיל האוויר    אלביט תתחזק כ-30 מטוסי אימון במהלך שיאפשר להחליף את מטוסי הסקייהוק הישנים של החיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il