X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו, במסגרת מחקר בחזירים, כי צריכה מתונה של שני סוגי האלכוהול יכולה להוריד את הסיכון הקרדיווסקולרי (של הלב וכלי הדם) למרות שהיין האדום מספק הגנה רבה יותר בשל התכונות האנטי-חמצוניות שלו
▪  ▪  ▪
תועלת ללב [צילום: פלאש 90]

חוקרים מבית החולים ברוד איילנד חקרו את ההשפעות של היין האדום והוודקה על חזירים עם כולסטרול גבוה וגילו כי החזירים עם ה"משיכה לפינו נואר" היו במצב טוב יותר מאלו ש"העדיפו" את הוודקה.
הממצאים פורסמו בכתב העת Circulation.
מחקרים שנעשו בעבר בחנו את יתרונות הצריכה המתונה של היין אך החוקרים רצו לבדוק את ההשפעות הן של היין והן של הוודקה בשילוב עם כולסטרול גבוה, משום שאלו הנמצאים בסיכון גבוה בדרך כלל סובלים גם מבעיות רפואיות אחרות.
הם גילו כי צריכה מתונה של שני סוגי האלכוהול יכולה להוריד את הסיכון הקרדיווסקולרי (של הלב וכלי הדם) אך היין האדום מספק הגנה רבה יותר בשל התכונות האנטי-חמצוניות שלו.
המחקר כלל שלוש קבוצות חזירים שהוזנו בתזונה עתירת שומן. קבוצה אחת המשיכה בתזונה זו לאורך המחקר, השנייה קיבלה תוספות יומיות של יין אדום, וקבוצת החזירים השלישית קיבלה תוספות של וודקה. היין והוודקה עורבבו עם מזון החזירים, והמינון היה כזה שהיה שווה בשתי קבוצות החזירים.
חומרים אנטי-חמצוניים
לאחר שבעה שבועות, החוקרים זיהו כי אצל החזירים שקיבלו אלכוהול הייתה עלייה משמעותית בזרימת הדם ללב. אצל החזירים שקיבלו יין אדום היתרון הקרדיווסקולרי היה גדול יותר. בנוסף, רמות ה-HDL, הכולסטרול ה"טוב", עלו בצורה משמעותית בשתי קבוצות החזירים שקיבלו את האלכוהול. רמות הכולסטרול הכללי לא הושפעו. הכולסטרול HDL מעביר את הכולסטרול LDL ("הרע") לכבד, היכן שהוא עובר חילוף חומרים, וכך מונע את התקשות העורקים ובעיות כלי דם אחרות.
לאורך כל המחקר, החוקרים גילו כי הן היין האדום והן הוודקה יכולים להועיל ללב, למרות שהם עושים זאת בצורה שונה. היין האדום מרחיב את כלי הדם, והוודקה גורמת להתפתחות כלי דם צדדיים.
הממצאים שופכים אור על המנגנונים דרכם צריכת אלכוהול מתונה מורידה את הסיכון הקרדיווסקולרי. חשוב להדגיש כי עדיין יש לחקור אם ההשפעות המועילות הללו קיימות גם אצל בני אדם.
מחקרים קודמים הראו כי בירה, יין ומשקאות אלכוהוליים אחרים קשורים לירידה בסיכון הקרדיווסקולרי. במיוחד, מספר חומרים הייחודים ליין אדום נמצאו מועילים בשל התכונות האנטי-חמצוניות שלהם, העובדה שהם מעודדים ייצור כלי דם חדשים ונוגדי דלקתיות. הידוע מכולם הוא הרזברטרול.
חשוב לציין כי גם בין היינות האדומים, ישנם סוגים רבים השונים האחד מהשני בתכולת הרזברטרול שלהם.

תאריך:  11/09/2012   |   עודכן:  11/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
וודקה או יין - שניהם מועילים לבריאות הלב
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
החיידק Vibrio vulnificus, המסתתר בדגים, עלול לגרום לזיהומים חמורים
מירב ארד
שלו המכהן כיו"ר יד ושם מונה לתפקיד על-ידי ראש ממשלת פולין דונלד טוסק    המועצה מורכבת מ-21 חברים ובראש עומד הפרופ' ולדיסלב ברטושבסקי
אלעזר לוין
מ.א.ן. נכסים מדווחת על ירידה של 20% ברכישת נדל"ן מניב להשקעה    מצד שני, תדהר וסופרין ארגנו קבוצת רכישה ב-193 מיליון שקל
אלעזר לוין
הקבלן הוותיק רכש (בעסקת אופציה) מחברת פרשקובסקי ובעליה מגרש ל-64 דירות בנחלת יהודה    יבנה מגדל מגורים יוקרתי וימכור דירות בכ-110 מיליון שקל    רווח של 8.6 מיליון שקל לפרשקובסקי
איתמר לוין
ש"ד טען ששורה של עובדים בפרויקט ידעו שהוא משלם שוחד או הבינו זאת - אך כולם הכחישו זאת בחקירותיהם    ש"ד: הם משקרים או שלא הבינו כפי שחשבתי    שב וטוען: שיחדתי את רבינוביץ' ולהט
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il