X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עו"ד מוטי ימין, היועץ הבכיר ליו"ר רשות ני"ע, פירט את עיקרי המתווה החדש, הכולל הרחבת הרגולציה לתחומים מסוימים, שנועדו להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסים בשוק, והקלה רגולטורית בתחומים אחרים
▪  ▪  ▪
עו"ד מוטי ימין, היועץ הבכיר ליו"ר רשות ני"ע [צילום: ישראל מלובני]

"המתח בין רגולציה להקלה רגולטורית או דה-רגולציה הוא מתח עדין" - אומר (יום ד', 12.9.12) עו"ד מוטי ימין, היועץ הבכיר ליו"ר רשות ניירות ערך.
בשבוע שעבר הציג יו"ר רשות ניירות ערך, שמואל האוזר, את מתווה הרגולציה בשוק ההון לשנים הבאות תחת הכותרת "מפת הדרכים", ולדברי ימין, אין ספק כי אחד האתגרים עמם מתמודד המתווה החדש הינו מתח בלתי פוסק ומשתנה בין רגולציה להקלה רגולטורית.
עו"ד ימין, שסקר היום את עיקרי המתווה הרגולטורי לשוק ההון של השנים הבאות, במסגרת הכינוס הכלכלי החצי שנתי של DC Finance שנערך בבורסה לני"ע בתל אביב, פירט כי האתגר שהרשות הציבה בעת גיבוש מתווה הרגולציה הוא אתגר כפול: האחד, זיהוי כשלי שוק שעשויים לגרום לפגיעה במשקיעים, ומתן מענה רגולטורי במטרה להגן על המשקיעים. והשני, הקלות בעומס הרגולטורי מבלי לפגום באיכות הפיקוח וההגנה על המשקיעים. שני האתגרים הללו לא תמיד דרים בכפיפה אחת והתפקיד של הרשות, כרגולטור אחראי, הוא למצוא את נקודת האיזון המתאימה: לקבוע רגולציה, שמצד אחד מגנה על המשקיעים, ומהצד השני לא מכבידה יתר על המידה.
ימין הסביר כי כדי להתמודד עם האתגר הזה, מינה יושב הראש של הרשות בתחילת השנה צוותי עבודה, שהונחו לבחון מה חסר בפיקוח - האם ישנם תחומים שבהם נדרשת הסדרה נוספת להגנת המשקיעים, ולצד זה, לבחון האם יש עומס רגולטורי, והאם ניתן להפחית ולהקל עלויות לגופים המפוקחים.
לשם כך בוצע תהליך ממושך של חריש עמוק בכל הוראות הרגולציה, אך הוא לא נעשה לדבריו רק ברמה התיאורטית. צוותי העבודה נפגשו עם נציגי חברות ציבוריות, בתי השקעות, איגודים מקצועיים, עורכי דין, רואי חשבון, חתמים, פעילים שונים בשוק ההון, במטרה לברר במה ניתן להקל.
התוצאה של אותו חריש עמוק היא מתווה הרגולציה שהוצג, כאמור, על-ידי יו"ר הרשות בשבוע שעבר - "מפת הדרכים". מתווה זה נבנה על בסיס עקרונות היסוד שמנחים את הרשות בעבודתה - איזון, מידתיות, שקיפות, אכיפה והרתעה - והוא כולל שלושה יסודות ששלובים זה בזה: פיתוח שוק, רגולציה ודה-רגולציה (קרי, הקלות).
שורה של תחומי פיקוח חדשים
ימין פירט כי בכוונת הרשות לפעול להסדרה של מספר תחומים שאינם מפוקחים כיום, או שהפיקוח עליהם לוקה בחסר, כגון פיקוח על עבודת רואי החשבון המבקרים; פיקוח על תחום הייעוץ למוסדיים לקראת אסיפות כלליות (אנטרופי); הסדרת תחום חברות הדירוג; פיקוח על זירות מסחר; אסדרה ישירה של תחום הברוקר-דילר; שיפור הדוחות של החברות הציבוריות וקיצורם; הגדרה מחדש של המבחנים לחלוקת דיבידנדים, ועוד.
במטרה לפתח את השוק - הציגה הרשות מספר יוזמות, שנועדו להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסיים בשוק ההון, להגדיל את התחרותיות, ולהוזיל בסופו של דבר את העלויות למשקיעים. במסגרת זו כבר בתחילת השבוע מינה יו"ר הרשות ועדה בין-משרדית שתבחן ותמליץ על חלופות שונות לקידום ההשקעות בחברות מחקר ופיתוח שינפיקו את מניותיהן בבורסה. יוזמה חשובה אחרת היא היוזמה להפחית את עמלות ההפצה הנגבות על-ידי הבנקים ביחס לקרנות הנאמנות. היוזמה הזו תאפשר הוזלה של דמי הניהול, שתגולגל לצרכן, ותגביר את התחרותיות בענף. יוזמות אחרות עוסקות בפתיחת שוק ההון הישראלי לקרנות חוץ, הקמת קרנות סל, הגברת התחרות בתחום הברוקראז, הקמת מערכת הצבעות באינטרנט, ועוד.
מדרג רגולציה - למען החברות הקטנות
ימין הרחיב כי במסגרת יסוד הדה-רגולציה, פרסמה הרשות להערכות ציבור שורה של הקלות לגופים המפוקחים. ובכלל זה הארכת תקופת תשקיף המדף מ-24 חודשים ל-36 חודשים, צמצום היקף הגילוי הכספי הנדרש בהנפקה ראשונה לציבור (IPO), צמצום היקף הגילוי בתשקיפים בנושאים טכניים, ביטול כפילויות בדוחות התקופתיים, הארכת פרק הזמן להגשת דיווחים מיידיים מסוימים.
בנוסף, נכללה ברכיב ההקלות הצעה ליצירת מדרג רגולציה בהיקף מצומצם, שבמסגרתו יינתנו מספר הקלות שיחולו על חברות קטנות בלבד, שהעיקרית שבהן היא ביטול החובה לפרסם דוח על הבקרה הפנימית (iSox) ודוח רואה החשבון המבקר על הבקרה הפנימית, כך שחברות קטנות יחויבו לצרף לדוחות הכספיים הצהרות מנהלים בלבד.
הקלות אחרות עוסקות בתחום קרנות הנאמנות, תעודות הסל, מנהלי תיקים ויועצי השקעות.
לצד כל אלה כללה הרשות במתווה הרגולציה גם מספר שינויים שהרשות החליטה לקחת על עצמה בהתנהלות בקשר עם יוזמות חדשות להסדרת הפעילות בשוק ההון. למשל הרחבת שיתוף הציבור בהליכי חקיקה, הגדרת פרקי זמן ארוכים יותר לצורך כניסה לתוקף של רגולציה משמעותית חדשה ופרסום הנחיות הרשות במועדים ידועים מראש - כדי להקל על הגופים המפוקחים לעקוב אחר הפרסומים, וליישמם.

תאריך:  12/09/2012   |   עודכן:  12/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתווה הרגולציה של רשות ני"ע יצא לדרך
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
היום העמוס ביותר בנתב"ג צפוי ליום חמישי השבוע עם 65,790 נוסעים ו-411 המראות ונחיתות
יפעת גדות
חוקרים שהתבססו על נתונים של קרוב ל-70,000 איש הגיעו למסקנה כי לחומצות שומן אומגה-3 אין כל השפעה על שיעור התמותה הכללי, על שיעור התמותה ממחלות לב או על שיעור התמותה מהתקפי לב ומשבץ
איתמר לוין
המדינה: האם ידעה במשך שנים על מאות עבירות המין שמבצע האב - ולא עשתה דבר    כתב האישום מייחס לאם את מאות מעשי האונס, המעשים המגונים ויתר העבירות בהן מואשם בעלה
עופר וולפסון
טרוריסטים הסתערו על הקונסוליה האמריקנית בעיר בנגזי שבמזרח המדינה וירו רקטות על המתחם, במחאה על סרט שהופק בארה"ב המבזה לכאורה את מוחמד    השגריר ולפחות 3 דיפלומטים אמריקניים נוספים נהרגו
מירב ארד
תאריך פתיחת נמל התעופה הבינלאומי נקבע ל-27 באוקטובר 2013, זאת לאחר שהתעכב בשל בעיות בטיחות-אש שלא נפתרו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il