X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ב-30 בספטמבר יחל תהליך כיבוי התנור המרכזי במפעל, תהליך אשר אורך למעלה משלושה שבועות, ומשמעותו סגירת קו הייצור של המפעל "מנכ"ל המפעל לח"כ כרמל שאמה-הכהן: "כלו כל הקיצים. ל-1,000 משפחות הסמוכות בפרנסתן על שולחנה של פניציה לא יהיה מענה"
▪  ▪  ▪
מפעל פניציה

במאמצים אחרונים להציל את מפעל פניציה מסגירה בסוף החודש, ולהימנע פיטורי מאות עובדים, מנכ"ל מפעל פניציה, ערן חיימוביץ', פנה (יום ד', 12.9.12) ליו"ר ועדת הכלכלה, ח"כ כרמל שאמה-הכהן, בבקשה לקיים דיון דחוף בוועדת הכלכלה של הכנסת, על-מנת לבחון את מצב החברה, והסיוע הנדרש לה מממשלת ישראל, ולהימנע מפיטורי 400 עובדים המועסקים ישירות בחברה, ופגיעה בכ-600 בעלי מקצוע המתפרנסים מהמפעל גם כן.
דחיפות הפגישה נובעת מהעובדה שב-30 בספטמבר יחל תהליך כיבוי התנור המרכזי במפעל, תהליך אשר אורך למעלה משלושה שבועות, ומשמעותו סגירת קו הייצור של המפעל.
במכתבו כתב חיימוביץ': "בשם כ-1,000 משפחות הסמוכות בפרנסתן על שולחנה של פניציה, הקדש לי מעט מזמנך היקר, כי כלו כל הקיצים ומוצו כל ההליכים, ולמרות זאת המפעל התעשייתי, החדיש והמייצא עומד לנעול את שעריו לאחר 78 שנה שנות פעילות תעשייתית רצופה".
ב-2006, מספר חודשים בלבד לאחר מלחמת לבנון השנייה, עודדה ממשלת ישראל את בעלי מפעל פניציה להרחיב ולהשקיע במפעל, באזור תעשיה ציפורי, בצפון הארץ, מתוך הבנה כי עד שנת 2010 יחובר המפעל לאנרגיית הגז הטבעי, דבר אשר יוזיל משמעותית את עלויות ייצור הזכוכית במפעל, ויקדם את המפעל לאותה טכנולוגיה המשמשת את מתחריו בארץ ובעולם. מתוך אמונה במדיניות ממשלת ישראל, השקיעו הבעלים 40 מיליון דולר בתהליך פיתוח המפעל. שנתיים לאחר תאריך היעד, המפעל עדיין פועל על אנרגיית מזוט ישנה ויקרה הרבה יותר.
מפעל פניציה המייצר זכוכית פועל בישראל מ-1936, וממוקם בצפון הארץ מיום היווסדו. הזכוכיות המיוצרת במפעל מבוקשות מאוד, וגם כיום הביקוש לסחורה לא פחת. יתרה מכך, 70% מתוצרת המפעל מיוצא לחו"ל.
לב העבודה במפעל מבוסס על ייצור הזכוכית, שמתאפשר כאמור בעזרת תנור מרכזי ייחודי שנקנה בחו"ל. הפעלת התנור, וההגעה לטמפרטורות העבודה הנדרשת לייצור זכוכית, ארכה שלושה וחצי שבועות, ומיום תחילת העבודה התנור ממשיך לעבוד. הנאמן שמונה לחברה, כחלק מתהליך הקפאת הנכסים, זימן לישראל נציגים מהחברה שבנתה את התנור, במטרה להפסיק עבודתו כבר בסוף החודש.
לפני מספר ימים שלח חיימוביץ' בקשה לפגישה דחופה גם לראש הממשלה בנימין נתניהו.
במקביל, נודע היום כי יו"ר ההסתדרות, עופר עיני, יקיים מחר בשעה 15:00 ביקור במפעל. עיני יקיים אסיפת עובדים במסגרתה יעדכן את העובדים על מצב המפעל.

תאריך:  12/09/2012   |   עודכן:  12/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מנכ"ל פניציה לוועדת הכלכלה: ניסגר בסוף החודש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לא נורא העיקר שבאמריקה אין בצו
אאש  |  12/09/12 20:07
 
- אבא עשיר אבא עני
יואב מונטה  |  23/09/12 05:02
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
עו"ד מוטי ימין, היועץ הבכיר ליו"ר רשות ני"ע, פירט את עיקרי המתווה החדש, הכולל הרחבת הרגולציה לתחומים מסוימים, שנועדו להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסים בשוק, והקלה רגולטורית בתחומים אחרים
מירב ארד
היום העמוס ביותר בנתב"ג צפוי ליום חמישי השבוע עם 65,790 נוסעים ו-411 המראות ונחיתות
יפעת גדות
חוקרים שהתבססו על נתונים של קרוב ל-70,000 איש הגיעו למסקנה כי לחומצות שומן אומגה-3 אין כל השפעה על שיעור התמותה הכללי, על שיעור התמותה ממחלות לב או על שיעור התמותה מהתקפי לב ומשבץ
איתמר לוין
המדינה: האם ידעה במשך שנים על מאות עבירות המין שמבצע האב - ולא עשתה דבר    כתב האישום מייחס לאם את מאות מעשי האונס, המעשים המגונים ויתר העבירות בהן מואשם בעלה
עופר וולפסון
טרוריסטים הסתערו על הקונסוליה האמריקנית בעיר בנגזי שבמזרח המדינה וירו רקטות על המתחם, במחאה על סרט שהופק בארה"ב המבזה לכאורה את מוחמד    השגריר ולפחות 3 דיפלומטים אמריקניים נוספים נהרגו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il