X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בשנת תשע"ב התאפיין שוק המניות בישראל בירידה חדה בהיקף ההנפקות ובמחזור המסחר, שנפלו ביותר מ-50% בסיכום התקופה עלו מדדי ת"א-25 ות"א-100 בממוצע בכ-5%, אך ירדו בממוצע בכ-3% בערכים דולריים
▪  ▪  ▪
שוק הון במצוקה [צילום: פלאש 90]

גיוס הכספים על-ידי הסקטור העסקי ירד בחדות בשנת תשע"ב. היקף ההנפקות וההקצאות הפרטיות של מניות בארץ הגיע ל-3 מיליארד שקל בשנה החולפת, לעומת כ-9.3 מיליארד שקל בשנת תשע"א, בה החלו השווקים להתאושש מהמשבר הפיננסי העולמי. כך עולה (יום ד', 12.9.12) מסיכום השנה של הבורסה בתל אביב.
היקף ההנפקות לציבור הסתכם בכ-2.3 מיליארד שקל - נמוך בכ-60% מהיקף ההנפקות בשנה הקודמת. ההנפקות הגדולות ביותר בוצעו על-ידי אי.די.בי אחזקות וטאואר, בסך של כ-300 מיליון שקל, כל אחת.
המסחר דישדש; פדיונות ענק במק"מ
בשנת תשע"ב בוצעה הנפקה ראשונית אחת בלבד, ברבעון הראשון של השנה, בסך כ-120 מיליון שקל, על-ידי שמן נפט וגז, וזאת לעומת 11 חברות חדשות שגייסו מהציבור סכום כולל של כ-950 מיליון שקל, בשנה הקודמת.
גם במהלך המסחר הרגיל נרשמה האטה משמעותית. מחזור המסחר היומי במניות הסתכם בתשע"ב בכ-1.1 מיליארד שקל - נמוך בכ-40% מהמחזור בשנה הקודמת. מחזור המסחר בסלים על מדדי מניות ירד והיווה כ-20% מהמחזור הכולל במניות ובסלים על מדדי אג"ח ירד לכ-14% ממחזור המסחר באג"ח לא-ממשלתיות, בסוף שנת תשע"ב, לעומת כ-25% וכ-20%, בהתאמה, בתחילת השנה.
בשוק איגרות החוב, בשונה משוק המניות, נרשמה עלייה בפעילות והמחזור היומי, שהסתכם בכ-4 מיליארד שקל, היה גבוה בכ-8% לעומת המחזור בשנה הקודמת. עיקר העלייה נרשמה באג"ח ממשלתיות שהמחזור היומי בהן עלה מכ-2.8 מיליארד שקל בתשע"א לכ-3.1 מיליארד שקל בשנת תשע"ב. המחזור באג"ח חברות רשם עלייה של כ-7%, לכ-800 מיליון שקל השנה.
המחזור היומי במק"מ הסתכם בכ-700 מיליון שקל בתשע"ב, לעומת כ-1.3 מיליארד שקל בשנה הקודמת, וזאת בהשפעת מכירות ענק בהיקף של כ-12.5 מיליארד דולר על-ידי משקיעי חוץ, שמרביתן בוצעו החל במרס 2011 ועד סוף תשע"א, לקראת ביטול הפטור ממס על השקעות תושבי חוץ במק"מ החל בחודש יולי 2011.
גיוס החוב של המגזר העסקי ירד בכ-26%
הממשלה מצידה הגבירה את ההנפקות בשוק האג"ח המקומי, כתוצאה מעלייה בגירעון התקציבי, וגייסה כ-83 מיליארד שקל ברוטו בהנפקות אג"ח לציבור, בשנת תשע"ב, לעומת כ-65 מיליארד שקל בשנה שעברה. סך הנפקות אג"ח ממשלתיות נטו, דהיינו בניכוי פדיונות, מגיע בתשע"ב לכ-14 מיליארד שקל, לעומת כ-10.5 מיליארד שקל שגויסו בשנה הקודמת.
היקף גיוס הכספים על-ידי הסקטור העסקי, באמצעות הנפקות והקצאות של איגרות חוב, ירד בתשע"ב לסך של כ-37 מיליארד שקל - נמוך בכ-26% מהסכום שגויס אשתקד.

תאריך:  12/09/2012   |   עודכן:  12/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
תשע"ב בבורסה: הציבור והזרים איבדו עניין
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ב-30 בספטמבר יחל תהליך כיבוי התנור המרכזי במפעל, תהליך אשר אורך למעלה משלושה שבועות, ומשמעותו סגירת קו הייצור של המפעל    "מנכ"ל המפעל לח"כ כרמל שאמה-הכהן: "כלו כל הקיצים. ל-1,000 משפחות הסמוכות בפרנסתן על שולחנה של פניציה לא יהיה מענה"
עופר וולפסון
עו"ד מוטי ימין, היועץ הבכיר ליו"ר רשות ני"ע, פירט את עיקרי המתווה החדש, הכולל הרחבת הרגולציה לתחומים מסוימים, שנועדו להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסים בשוק, והקלה רגולטורית בתחומים אחרים
מירב ארד
היום העמוס ביותר בנתב"ג צפוי ליום חמישי השבוע עם 65,790 נוסעים ו-411 המראות ונחיתות
יפעת גדות
חוקרים שהתבססו על נתונים של קרוב ל-70,000 איש הגיעו למסקנה כי לחומצות שומן אומגה-3 אין כל השפעה על שיעור התמותה הכללי, על שיעור התמותה ממחלות לב או על שיעור התמותה מהתקפי לב ומשבץ
איתמר לוין
המדינה: האם ידעה במשך שנים על מאות עבירות המין שמבצע האב - ולא עשתה דבר    כתב האישום מייחס לאם את מאות מעשי האונס, המעשים המגונים ויתר העבירות בהן מואשם בעלה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il