X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הסכם עם חברת מבט לנגב, המקימה את קריית ההדרכה של צה"ל בנגב, יוקצו לקרן נוי כ-26% ממניות החברה תמורת כ-72 מיליון שקל שיסופקו כהלוואות בעלים תלווה למבט לנגב 25 מיליון שקל נוספים בהלוואת גישור
▪  ▪  ▪
פיני כהן, יו"ר קרן נוי [צילום: סיון פרג']
דגם עיר הבה"דים

קרן נוי להשקעה בתשתיות ואנרגיה, חתמה (יום ד', 12.9.12) על הסכם עם חברת מבט לנגב ובעלי מניותיה, מנרב אחזקות, אלקטרה ונכסי זיסאפל, להצטרף כבעלת מניות וזכויות נוספות ותבצע השקעה בפרויקט, בסכום כולל של קרוב ל-100 מיליון שקל.
מבט לנגב זכתה בפברואר השנה במכרז למימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקת קריית ההדרכה של צה"ל בצומת הנגב המכונה "עיר הבה"דים". החברה החלה זה מכבר בבניית הקריה, ומשיכה ראשונה כבר בוצעה מהמממנים ובראשם בנק הפועלים כמארגן החוב.
במסגרת ההסכם קרן נוי צפויה לקבל הקצאת מניות בשיעור של כ-26% מהונה המונפק של מבט לנגב תמורת סך של 72 מיליון שקל כהלוואות בעלים ותלווה למבט לנגב 25 מיליון שקל נוספים כהלוואת מזנין. לבד מהקצאת המניות בזכיין יוקצו לקרן נוי גם מניות בקבלן התפעול של הפרויקט.
בשלב ראשון תעמיד קרן נוי ערבות לטובת מבט לנגב בסך כולל של כ-85.7 מיליון שקל מתוך סכום ערבויות ההון הנדרש (המדובר בערבויות להבטחת הלוואה להעמדת ההון העצמי). ערבויות אלו יועמדו על-ידי קרן נוי באותם תנאים על פיהם יעמידו יתר בעלי המניות את חלקם בסכום ערבויות ההון הנדרש ויוחלפו בשלב מאוחר יותר בהון ובהלוואות. ההסכם ייכנס לתוקפו בכפוף להתקיימותם של מספר תנאים מתלים, הכוללים את קבלת האישורים הנדרשים ממשרד הביטחון וקבלת אישורם של המלווים הבכירים.
פרויקט התשתית הגדול בתולדות המדינה
פרויקט עיר הבה"דים הינו פרויקט BOT (בנייה, תפעול והעברה) למימון, תכנון, הקמה, תפעול ותחזוקה עבור צה"ל לתקופה של 25 שנה. הפרויקט יוקם דרומית לבאר שבע, בסמוך לצומת הנגב, בשטחי הרשות המקומית רמת הנגב. עלות הפרויקט נאמדת בכ-10 מיליארד שקל והעיר תתפרס על פני למעלה מ-1,600 דונם, מהם כ-250 אלף מ"ר שטח בנוי. במסגרת זו הזכיין יספק לכ-10,000 חיילים את כל שירותי ההפעלה לרבות אחזקת מבנים, תשתיות ומערכות מחשוב, מערכות תקשוב, אחזקה חימושית, שירותי הסעדה והפעלת מוקד מרכזי.
הסכמים משמעותיים בתחומי התשתיות
קרן נוי שהוקמה לפני שנה וחצי ובה השקיעו מספר רב של משקיעים מוסדיים, חתמה על מספר הסכמים משמעותיים בתחומי התשתיות, התחבורה והאנרגיה, לרבות ביצוע השקעה בדרך ארץ, מספר השקעות בתחום האנרגיה הסולארית עם ערבה פאוואר וסאן ישראל כלל, והשקעה בפרויקט המטרונית של דן תחבורה בחיפה.
יו"ר הקרן, פיני כהן, לשעבר מנכ"ל אפריקה ישראל, ניהל כמה מפרויקטי ה-BOT הבולטים בישראל. יחד איתו מכהנים כמנהלים שותפים בקרן, רן שלח, שכיהן כשותף בכיר ב-TASC, מנהל אשראי בחטיבה העסקית בבל"ל ויועץ בכיר לממשלה לפרויקטי PPP וגיל-עד בושביץ ששימש בעבר כמנהל השקעות ריאליות, נדל"ן ואשראי לתשתיות ב"עמיתים" ומנהל פיתוח עסקי בחברה יזמית בתשתיות "אתגל".

תאריך:  12/09/2012   |   עודכן:  12/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קרן נוי תשקיע 100 מיליון שקל בעיר הבה"דים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
הלווים חושפים את כל חשבונותיהם, פרטים אישיים, קרובי משפחה, ומוזהרים מאיחור בהחזר
צביקה שרף
לא יתכן שישראל תשחק בהילוך שני שרף ברגשות מעורבים אחרי סרביה
עופר וולפסון
בשנת תשע"ב התאפיין שוק המניות בישראל בירידה חדה בהיקף ההנפקות ובמחזור המסחר, שנפלו ביותר מ-50%    בסיכום התקופה עלו מדדי ת"א-25 ות"א-100 בממוצע בכ-5%, אך ירדו בממוצע בכ-3% בערכים דולריים
עופר וולפסון
ב-30 בספטמבר יחל תהליך כיבוי התנור המרכזי במפעל, תהליך אשר אורך למעלה משלושה שבועות, ומשמעותו סגירת קו הייצור של המפעל    "מנכ"ל המפעל לח"כ כרמל שאמה-הכהן: "כלו כל הקיצים. ל-1,000 משפחות הסמוכות בפרנסתן על שולחנה של פניציה לא יהיה מענה"
עופר וולפסון
עו"ד מוטי ימין, היועץ הבכיר ליו"ר רשות ני"ע, פירט את עיקרי המתווה החדש, הכולל הרחבת הרגולציה לתחומים מסוימים, שנועדו להרחיב את מגוון המוצרים הפיננסים בשוק, והקלה רגולטורית בתחומים אחרים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il