X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוסר ודאות לפני נישואים, במיוחד בקרב נשים, מנבא שיעורי גירושים גבוהים יותר ופחות סיפוק מהחיים הזוגיים שנים מאוחר יותר
▪  ▪  ▪
לא בטוחים? [צילום: פלאש 90]
מגורים משותפים לפני החתונה?
יפעת גדות
לפעמים, ברגע שעוברים לדירה המשותפת, גם זוגות לא מאושרים נוטים להישאר יחד בגלל שאינם מעוניינים לפרום את הקשר, לחלק את הרכוש המשותף וכולי
לרשימה המלאה

במסגרת המחקר המדעי הראשון שבחן האם ספקות לגבי נישואים גורמים לנישואים לא מאושרים ולגירושים, פסיכולוגים מאוניברסיטת קליפורניה שבלוס אנג'לס גילו כי כאשר לנשים יש ספקות לפני הנישואים, החששות שלהן הם בדרך כלל סימן אזהרה לבעיות עתידיות.
המחקר הראה כי חוסר ודאות לפני נישואים, במיוחד בקרב נשים, מנבא שיעורי גירושים גבוהים יותר ופחות סיפוק מהחיים הזוגיים שנים מאוחר יותר. לדברי החוקרים, אנשים משוכנעים שלכל אחד יש ספקות לפני הנישואים ולכן אין כל סיבה לדאוג מכך. אך מסתבר שלמרות שהתחושות הללו שכיחות הן אינן תמימות כלל.
נשים שנישאו לפני זמן קצר ושהיו להן ספקות לגבי הנישואים היו בסבירות גבוהה פי 2.5 להתגרש שנים מאוחר יותר בהשוואה לאלו שלא היו להן ספקות. בקרב הזוגות שהיו עדיין נשואים לאחר ארבע שנים, גברים ונשים עם ספקות היו בצורה משמעותית פחות מסופקים מהנישואים לעומת אלו שלא.
אנשים מכירים את עצמם, את בן או בת הזוג ואת מערכת היחסים טוב יותר מכל אחד אחר, ואם מתעוררת בהם תחושת אי-שקט לגביה, ראוי להקדיש לכך תשומת לב, מאמינים החוקרים. כלומר, יש סיבה מוצדקת לברר את אי-השקט הזה.
בעיות עתידיות
הפסיכולוגים חקרו 464 איש שרק נישאו (232 זוגות) בלוס אנג'לס במהלך החודשים הראשונים לנישואיהם, וערכו מעקב בעזרת סקרים כל שישה חודשים לאורך ארבע שנים. בזמן שנישאו, הגיל הממוצע של הבעלים היה 27 ושל הנשים 25. המחקר פורסם בגרסה המקוונת של העיתון Family Psychology היוצא לאור על-ידי האיגוד הפסיכולוגי האמריקני. כשהזוגות נשאלו "האם הייתם לא בטוחים או מהוססים לגבי הנישואים" בסקר המקורי, 47% מהבעלים ו-38% מהנשים ענו בחיוב. למרות שלנשים היו פחות ספקות מלגברים, הספקות שלהן היו בעלי משמעות רבה יותר כסמן לבעיות עתידיות לאחר הנישואים.
בקרב הנשים, 19% מאלו שדיווחו על ספקות לפני הנישואים התגרשו ארבע שנים מאוחר יותר, בהשוואה ל-8% מאלו שלא דיווחו על תחושות כאלו. לגבי הבעלים, 14% דיווחו על ספקות לפני הנישואים התגרשו ארבע שנים מאוחר יותר בהשוואה ל-9% מאלו שלא דיווחו על ספקות.
הספקות והחששות לפני הנישואים התגלו כגורם מכריע ללא קשר למידת הסיפוק שהייתה לזוגות מהזוגיות בזמן שרואיינו על-ידי החוקרים, לשיעור הגירושים של הוריהם, לעובדה שחיו יחד לפני הנישואים או שלא ולמידת המורכבות של ההסכם הזוגי.
אצל 36% מהזוגות, לבעל ולאישה לא היו ספקות לגבי הנישואים. מקרב זוגות אלו, 6% התגרשו בתוך ארבע שנים. כשרק לעל היו ספקות, 10% מהזוגות התגרשו. כשרק לאישה היו ספקות, 18% מהזוגות התגרשו. כשלשני הזוגות היו ספקות 20% מהם התגרשו.
המסקנות אליהן הגיעון החוקרים הן שבמקרים בהם לנשים יש ספקות לפני הנישואים ראוי שיקדישו להם את מלוא תשומת הלב ולא יניחו כי יעלמו או שהאהבה מספיקה כדי להעלים אותם. אין ראיות לכך שבעיות בחיי הנישואים נעלמות מעצמן או משתפרות, ובדרך כלל הן דווקא מחמירות עם הזמן.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  16/09/2012   |   עודכן:  16/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ספקות לפני הנישואים - סימן אזהרה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נו באמת. בשביל זה צריך מחקר. ל"ת
קד  |  17/09/12 12:42
2
זו לא המסקנה!! רק 20% התגרשו
הבנת הנקרא  |  19/09/12 13:48
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אומר בראיון לישראל היום: התשובה של ארה"ב לגבי נקודת האל-חזור שונה משל ישראל    מצהיר שהממשלה לא תסייע לערוץ 10 ולמעריב    טוען: עליית המחירים היא בעיקר עניין של תחושות
איתמר לוין
במקומות הבאים בקרב הנחשבים ל"ציוניים במידה רבה" מדורגים גלי צה"ל וישראל היום    העיתון אומר שהוא עצמו דורג ראשון בכל הקטגוריות ולכן הוציא את עצמו מן הדירוג
עידן יוסף
הרוגה ו-19 נפגעים, בהם שניים קשה ושישה בינוני, בדליקה בבית מגורים    נסיבות הדליקה נחקרות בכבאות ובמשטרה
פאדי מועלם
המיליארדר שאובחן כחולה בסרטן הערמונית הודיע אתמול כי אחרי 44 טיפולים הוא סיים את סדרת הטיפולים    את ההודעה על כך התפרסמה לראשונה בעיתון שנמצא בבעלותו של באפט
מחלקה ראשונה
יוסף אסד, קצין בדרגה המקבילה לדרגת סגן אלוף, הודיע על עריקתו משורות הצבא ועל הצטרפותו למורדים    הנשיא אסד לאחר פגישה עם שליח האו"ם: להפעיל לחץ על המדינות אשר מממנות ומאמנות מחבלים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il