X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
משרד החוץ הצרפתי לא לוקח סיכון והודיע מראש על סגירת שגרירויות הנמצאות במוקדי אוכלוסיה מוסלמים חשש להתפרצות מהומות בעקבות פרסום קריקטורות של נביא האיסלאם מוחמד
▪  ▪  ▪
שער ה'שרלי הבדו'. חשש ממהומות

משרד החוץ הצרפתי הודיע כי הציב אבטחה מסביב לשגרירויות רבות בעולם. זאת בעקבות פרסום קריקטורות המציגות את נביא האיסלאם מוחמד בתנוחות אינטימיות אשר פורסמו היום (יום ד', 19.9.12) בשבועון הסאטירי 'שארלי הבדו' היוצא לאור בצרפת.
עוד הודיע משרד החוץ הצרפתי כי ביום שישי הקרוב לא תהיה קבלת קהל בשגרירויות רבות של צרפת, מחשש להתפתחות מהומות לאחר התפילות במסגדים. בהודעה לא נמסר על אלו שגרירויות מדובר, אך באופן טבעי ניתן להניח כי מדובר בשגרירויות הצרפתיות במדינות ערב.
במקביל לסגירת השגרירויות עד יעבור זעם צפויים להיסגר כם בתי ספר ומתחמים ללימוד צרפתית הפועלים ליד השגרירות והקונסוליות באותן ארצות.
הודעה זו של משרד החוץ הצרפתי נעשית בעקבות מהומות הדמים שפרצו בשבוע שעבר במדינות ערביות רבות - בהן לוב, מצרים, תוניסיה, תימן ועוד - בעקבות פרסום הסרט תמימות המוסלמים אשר לעג לנביא האיסלאם מוחמד. באותן מהומות קיפחו את חייהם שגריר ארצות הברית בלוב ושלושה אנשי הסגל הדיפלומטי ששירתו בקונסוליה האמריקנית בבנגזי.
למרות החשש מפני מהומות, הן בצרפת והן מחוצה לה, הודיעה ממשלת צרפת כי לא תפעל לצנזר את השבועון הסאטירי או לאסוף את גיליונותיו מן הדוכנים. לדברי ראש ממשלת צרפת, מי שחש כי נפגע מן הקריקטורה יכול להגיש תלונה במשטרה.
זו אינה הפעם הראשונה שבה השבועון 'שארלי הבדו' מציג קריקטורה של מוחמד. בנובמבר 2011 הוצגה קריקטורה של מוחמד אשר הציגה אותו כעורך אורח של העיתון. בתגובה הושלך בקבוק תבערה לעבר מערכת העיתון. איש לא נפגע באותה תקרית, אך לבניין נגרם נזק כבד. כעת לא מעוניינת משטרת צרפת לאפשר פגיעה נוספת בעובדי העיתון ועל כן הציבה מבעוד מועד כוחות גדולים מאוד בסביבות בניין המערכת.
כעת ממתינים בצרפת לתפילות יום השישי במסגדים שאליהם הולכים בני הקהילה המוסלמית הצרפתית, הקהילה המוסלמית הגדולה באירופה. זאת מתוך חשש להתפרצות מהומות לא רק סמוך לשגרירויות צרפת בעולם אלא גם בתוך צרפת פנימה.
בינתיים אירע בבירה פריס פיגוע לאומני, ככל הנראה על-רקע פרסום הקריקטורות. זאת למרות שהקהילה היהודית בצרפת פרסמה גינוי לפרסום הקריקטורות. אלמונים השליכו בקבוק תבערה לעבר סופרמרקט בבעלות יהודים. לא היו נפגעים אך נזק נגרם למקום.
שר ההסברה והתפוצות, יולי אדלשטיין, אמר בעקבות הפיגוע כי הוא מגנה בתוקף כל ניסיון ללעוג לכל דת באשר היא, גם אם הדבר מובע בצורה סאטירית. "עם זאת", אמר, "העולם המוסלמי ייבחן באיפוקו ולא ישיג דבר אם כהרגלו ייטפל אינסטקטיבית ליהודים ויחפש לפגוע בהם״.

תאריך:  19/09/2012   |   עודכן:  19/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
שגרירויות צרפת במדינות ערב ייסגרו ביום ו'
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
היו היה תרבות מערב ל"ת
## רושדי 2 ##  |  19/09/12 22:39
2
מה לעזאזל כתוב בקריקטורה, תרגו
Nירר  |  20/09/12 20:24
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
חברת המופעים ומרכזי הבידור היא השנייה בתחומה בעולם, ומחזיקה בין השאר במרכז סטייפלס בלוס אנג'לס
רועי ברק
הנהלת מעריב הזמינה ניידות משטרה וחברת אבטחה שתחסום את הכניסה לחדר ההנהלה    עובדת: "במקום להביא משטרות שיאיימו על עובדים שומרי חוק, צריך להביא את משטרת ישראל לחקור את היעלמות כספי הפנסיה והפיצויים שלנו"
עופר וולפסון
בעקבות תוצאות חיוביות בניסוי הקליני שערכה ביפן, חברת גיוון אימג'ינג הגישה בקשה לאישור קפסולת המצלמה שלה, ה-PillCam Colon 2 שלה לשיווק במדינה    החברה צפויה להיפגש עם ה-FDA בשבועות הקרובים, כדי לבחון את אופן ההגשה של הבקשה לשיווק גם בארה"ב
איתמר לוין
ההלכה בת ה-30 לפיה קיימת למעשה חובה לאמץ הסדרי טיעון, היא העומדת ביסודם של עונשים מגוחכים ושערורייתיים כמו זה שהוטל על מרק פטריק    גרוניס החליט ללכת על בטוח ולא לנצל את ההזדמנות כדי להכניס את השנוי המתחייב
איתמר לוין
בג"ץ קובע: לא ניתן להתערב בפסק דין חלוט    המשמעות: עונשו של מרק פטריק - אשר דרס את גרינשפן והותיר אותה משותקת לצמיתות - יישאר 600 שעות של"צ וקנס של 1,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il