X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
72.5% מהחילונים בישראל אינם יודעים את התאריך העברי של יום הולדתם עבור למעלה מ-40% מהציבור בישראל לוח השנה העברי אינו משמעותי
▪  ▪  ▪
אפילו מנהיגי המדינה חוגגים בתאריך הלועזי [צילום: מארק ניימן/לע"מ]

סקר חדש מוצא כי למעלה ממחצית מהציבור הישראלי (54.8%) אינו יודע מהו התאריך העברי של יום הולדתו. בנוסף נמצא כי עבור 41% מהציבור הישראלי לוח השנה העברי אינו משמעותי.
לפי הסקר, עבור 36.7% מהמסורתיים בישראל - לוח השנה העברי אינו משמעותי. בעוד ש-29% מקרב הצעירים (34-18) בוחרים לחגוג את יום הולדתם בתאריך העברי, כ-66.9% מהמבוגרים (מעל גיל 55) אינם יודעים את מועד לידתם העברי.
הסקר שנערך השבוע לקראת החגים עבור ארגון בינ"ה המשלב עיסוק בתרבות יהודית יחד עם עשייה חברתית והעצמה קהילתית, באמצעות מכון גיאוקרטוגרפיה, כלל מדגם מייצג של 500 נשים וגברים, בני 18 ומעלה. הסקר בא לבחון את מידת הרלוונטיות של לוח השנה העברי לחיי הציבור בישראל והכרתם אותו, לקראת תחילתה של השנה העברית החדשה.
מנכ"ל בינ"ה, ערן ברוך, אמר כי לוח השנה העברי נושא עימו ערך תרבותי לאומי חשוב הקשור ישירות לחגי ישראל השונים, לעונות השנה, לאקלים הארץ-ישראלי ולהיסטוריה של עם ישראל. "לוח השנה העברי אינו קשור בהכרח רק לדת. אנחנו בבינ"ה לומדים ויוצרים סביב לוח השנה העברי יחד עם אלפי צעירים וצעירות ישראלים, בניסיון לגשר על הבורות והניכור שחשים רבים היום בישראל כלפי הדת והמסורת היהודית. תוצאות הסקר מעידות ישירות על תחושות אלו ומדגישות מדוע כה חשוב לפעול למען העמקת הזהות היהודית בקרב כלל הציבור הישראלי", דבריו.
נתונים פרטניים העולים מן הסקר:
  • למעלה מ-23% מהציבור יודע ומציין את יום הולדתו לפי לוח השנה העברי.
  • קרוב ל-22% יודעים את התאריך העברי, אולם מעדיפים לחגוג את יום הולדתם לפי התאריך הלועזי.
  • למרות עדותם של כ-27.7% כי לוח השנה העברי משמעותי עבורם, הם לא ידעו את מועדו העברי של חג הסוכות. 26% מהציבור הישראלי השיב כי סוכות הוא מתישהו במהלך חודש תשרי (אשר הוא חודש מלא חגים).
  • קרוב ל-70% מהציבור הישראלי מעל לגיל 55 אינו יודע את תאריך הולדתו העברי. מקרב הצעירים בישראל (34-18) כ-42% אינם יודעים כלל את מועד הולדתם העברי. כמעט כ-30% מהצעירים אשר יודעים את מועד לידתם העברי חוגגים את יום הולדתם לפי הלוח העברי. ל-44.3% מהישראלים מעל לגיל 34, לוח השנה העברי אינו משמעותי.
  • 56% מהמסורתיים בישראל אינם יודעים את מועד לידתם העברי ו-72.5% מהחילונים בישראל אינם יודעים את תאריך לידתם העברי. למעלה מ-80% מהדתיים בישראל (83.6%) יודעים ומציינים את יום הולדתם לפי לוח השנה העברי, רק 7.3% מהדתיים אינם יודעים את מועד לידתם העברי. כ-77.5% מהדתיים בישראל ציינו כי חג הסוכות הוא מתישהו במהלך חודש תשרי, לעומת כ-23.8% מהמסורתיים וכ-8.3% בלבד מהחילוניים, אשר נקבו בחודש תשרי כמועד כללי של חג סוכות. לוח השנה העברי אינו משמעותי לכ-60.4% מהחילוניים בישראל. יתרה מכך, ללמעלה משליש (36.7%) מהמסורתיים בישראל, לוח השנה העברי אינו משמעותי.
  • יותר נשים יודעות תאריך לידתן העברי מאשר גברים. למעלה ממחצית הגברים בישראל אינם יודעים כלל את תאריך לידתם העברי, בעוד כ-50.7% מהנשים בישראל אינן יודעות את מועד לידתן העברי. בנוסף, בעוד רבע מהנשים בישראל יודעות ומציינות את יום הולדתן לפי התאריך העברי, רק כ-כ-21.5% מהגברים הישראלים יודעים ומציינים את יום הולדתם לפי לוח השנה העברי. לוח השנה העברי אינו משמעותי עבור קרוב למחצית מהגברים בישראל (44.7%). לעומתם, כ-38.7% מהנשים בישראל אינן חושבות שלוח השנה העברי משמעותי עבורן.

תאריך:  19/09/2012   |   עודכן:  20/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
רק 23% חוגגים יום הולדת בתאריך העברי
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
נשים זוכרות ועוד איך !
ישמעאל   |  20/09/12 09:09
2
יום הולדת בתאריך עברי
הראובני  |  21/09/12 08:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
ב-S&P מעלות הורידו את דירוג אי.די.בי פיתוח בארבע דרגות וציינו כי "רמת הנזילות של החברה חלשה"    דסק"ש ספגה הורדת דירוג של שתי רמות עקב רמת מינוף גבוהה במיוחד
איציק וולף
ראש הממשלה שלח את איש העסקים האמריקני אל ראש ממשלת טורקיה עם מסר של פיוס    ארדואן הבהיר כי הוא אינו מתפשר על דרישתו לקבלת התנצלות ישראלית על הרג המשתתפים במשט לעזה
איציק וולף
לאחר ארבע שעות חקירה נשלחה האם בת ה-26 מרהט שדקרה שלושה מילדיה והרגה שניים מהם לאיבחון פסיכיאטרי    מתגברות ההערכות כי היא סבלה מדיכאון חמור לאחר לידה
תומר לוי
ק"ש רוצה להפתיע בליגה האירופית. גיל לנדאו: "מצפה ששחקנים יפרחו"
עופר וולפסון
נאמד בכ-1.7 מיליארד דולר    במקומות הראשונים שמות מוכרים: ביל גייטס, וורן באפט ולארי אריסון    שלדון אדלסון ירד מתחת לעשירייה הראשונה
רשימות נוספות
שנה רביעית בת"א: תערוכת 'לצאת מהקופסא'  /  מחלקה ראשונה
התמ"ת מזהיר: חלק מאביזרי הסוכה - מסוכנים  /  עופר וולפסון
אושפיזין במוזיאון לח"י  /  בית יאיר מוזיאון לח"י
הכּיפור והסיפור, הזיכרון והנשכחות  /  הרצל חקק
וּנתַנה תוקף בשַער בּרנדנבּוּרג  /  בלפור חקק
תפילה  /  הרב ישראל רוזן
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il