X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במסגרת הפרויקט, בעלי רכבים ישנים, מעל 20 שנה עם רישיון רכב בתוקף, יכולים למסור את רכבם ולקבל מהמדינה 3,000 שקל הפרויקט הופסק מספר פעמים בעבר, וגם הפעם הוא לא צפוי להספיק לטיפול ביותר מ-3,000 רכבים
▪  ▪  ▪
בפעם האחרונה, התוכנית הופסקה לאחר חודשיים וחצי בלבד [צילום: גיא פלג]

ועדת הכספים אישרה (יום ה', 20.9.12) תקציב מיוחד של 10 מיליון שקל לחידוש פרויקט גריטת רכבים ישנים שמוביל המשרד להגנת הסביבה בשיתוף עם משרד התחבורה. במסגרת הפרויקט, בעלי רכבים ישנים, מעל 20 שנה עם רישיון רכב בתוקף, יכולים למסור את רכבם ולקבל מהמדינה 3,000 שקל. מדובר ברכבים מזהמים, שקיים גם צורך בטיחותי להורידם מהכביש.
האישור התקציבי יאפשר את חידוש הפרויקט שהופסק מספר פעמים, בפעם האחרונה בחודש אפריל האחרון. יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התעקש בחודשים האחרונים שהפרויקט יתוקצב מחדש והעלה את דרישתו לפני שר האוצר וראש אגף התקציבים באוצר.
"הנושא הזה מאוד חשוב", אמר גפני. "עידוד אנשים להביא לגריטת רכבים ישנים תורמת גם לאיכות הסביבה וגם לבטיחות ושמירה על חיי אדם. במבט כולל מדובר גם בחסכון כלכלי גדול למדינה". בכך כיוון גפני, לדברים שנאמרו מפי בכירים במשרדי הממשלה, מהם עולה שהורדת רכבים ישנים מהכביש מגבירה רכישת רכבים חדשים שמגדילים את הכנסות המדינה במידה משמעותית עקב המיסים המוטלים בעת רכישתם.
"לצערנו הרב, התקציבים לפרויקט הזה אזלו כי מדובר בתוכנית מאוד אטרקטיבית ואני דרשתי מהאוצר לחדש את התקצוב ליישומה מחדש. הפרויקט משותף למשרד התחבורה והמשרד להגנת הסביבה והשר גלעד ארדן פנה אישית בבקשה לחדש את התקצוב", הוסיף גפני. כתנאי לאישור התקצוב המחודש, דרש גפני ממשרדי הממשלה הרלוונטיים להחיש את חידושו של הפרויקט בתוך שבועות ספורים.
אמיר זלצברג מהאגף לאיכות האוויר במשרד להגנת הסביבה, עדכן ש"רוב הכסף של הפרויקט הולך לאזרחים ומעט מאוד לביורוקרטיה". עד כה תוקצבו כמעט 80 מיליון שקל במסגרת התוכנית. "חייבים ליצור רצף של שנה שלמה ולא להפסיק את יישום התוכנית באמצע כפי שקרה במהלך 2012, שנאלצנו לעצור את התוכנית לאחר חודשיים וחצי", אמר. "אנחנו דורשים להכניס את הנושא לבסיס התקציב ב-2013 ולאשר עוד 18 מיליון שקל נוספים ליישום הנושא. 10 מיליון שקל שהוקצבו עכשיו, יספיקו לקצת יותר מ-3,000 רכבים".
זלצברג עדכן שכיום נעים על כבישי ישראל כ-30,000 רכבים ישנים שעונים על הדרישות לצורך השתתפות בפרויקט, שהם בני למעלה מעשרים שנה, ותוספת התקציב של 10 מיליון שקל תסייע להוריד מהכביש 10% מהם בזמן הקרוב.
מנהלת תחום רישוי רכב ונהלים באגף הרישוי במשרד התחבורה, קטי מורלי, אמרה כי "לא ייתכן שאנחנו יוצאים עם פרסומים על פרויקט הגריטה ואחרי חודש פתאום עוצרים אותו. הדבר יוצר בלבול בקרב אזרחים ואפילו נחשפנו לתביעות מצד אזרחים שביקשו ליהנות מהמהלך".
ח"כ יעקב אדרי (קדימה) גרס כי משרד התחבורה היה צריך להשתתף בתקצוב, כיוון שמבחינתו מדובר בתקציבים זעומים ואז ניתן היה להמשיך את הפרויקט ברצף.

תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  20/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
אושרו 10 מיליון שקל לחידוש פרויקט גריטת רכבים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
39 שנים אחרי מלחמת יום הכיפורים נחשפות חלק מן העדויות הסודיות שניתנו בפני ועדת החקירה הממלכתית    סגן ראש המוסד דאז מספר כיצד ראש המוסד לא הבין בתחילה את חומרת המברק שבו דרש הסוכן המצרי להיפגש עמו בלונדון    מזכירה הצבאי של גולדה מאיר: לישראל היו ידיעות על טילי סקאד בעלי ראש נפץ כימי וגרעיני שהועברו מרוסיה למצרים
עידן יוסף
כיהן תשע שנים כיועמ"ש משרד התמ"ס    יחליף בתפקיד את עו"ד אורי זליגמן
אלעזר לוין
הוצאת מודיעין פירסמה מכרז למכירת המגרש בבת ים    מחיר המינימום 72 מיליון שקל, שהם פי שלושה משווי המגרש ובית הדפוס על-פי הודעות החברה    תמורת המכירה לכיסוי חלק מהחובות
עופר וולפסון, איתמר לוין
מאות עובדי מעריב הפגינו בעזריאלי מול סניף שופרסל - חלק מהמפגינים הצליחו לעלות למשרדי אי.די.בי בקומה ה-41 במגדל המשולש    ועד העובדים הודיע על השבתת הפעילות מיום שני הקרוב, כך שמעריב לא ייצא לאור בערב יום כיפור
עופר וולפסון
ועדת הכספים המשיכה לדון בהסדרת זירות המסחר במט"ח כדי להגביר ההגנה על כספי המשקיעים הקטנים, אך הפערים בין דרישות הרשות לחברות המסחר נותרו גדולים    ח"כ וילף: "להגדיר פעילות הזירות כהימורים לכל דבר"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il