X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בעקבות האיום לשלילת רישיון ולחילוט כספים

חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'

משרד התחבורה הודיע חד-משמעית לחברת סיטיפס כי לא יסבול יותר את הפרת ההסכמים מצידה וחייב אותה לשורה של שיפורים מהשבוע הבא תחויב החברה להוציא רכבת בכל 5.5 דקות בשעות השיא ובכל 8 דקות בשאר השעות
▪  ▪  ▪
המדינה איימה לחלט עד 45 מיליון שקל
כך ויתרה המדינה על הנוסעים ברכבת
יעל פרידסון
מה שנראה כמו רצף תקלות נקודתיות בשירות שמעניקה 'סיטיפס' קיבל אישור גורף מהמדינה * מהנספח הסודי המגדיר את פעילות הרכבת הקלה בירושלים, שהגיע לידי 'מקור ראשון', מתברר שהכול חלק מהחוזה: הירידה בתדירות הרכבות, העלייה בצפיפות בקרונות, ביטול קווי האוטובוסים המתחרים - והמדינה ממשיכה לשלם * יו"ר הוועדה לביקורת המדינה: נגמרו ההנחות. החוזים הבאים יהיו בידי הציבור
לרשימה המלאה

3 חניוני חנה וסע לעולים בסוכות לירושלים
עידן יוסף
מערך התחבורה הציבורית בירושלים נערך למיליון מבקרים בחגי תשרי * חצי מיליון לפחות יבקרו בסוכות בכותל * יתוגברו קווי האוטובוס ויתוספו יעדים חדשים * גם הרכבת הקלה תתגבר את תדירותה * הציבור נקרא להגיע בשעות השפל
לרשימה המלאה

חברת סיטיפס חתמה (יום ה', 20.9.12) על התחייבות להגדיל את תדירות הנסיעות של הרכבת הקלה בירושלים. החל ביום ראשון הקרוב אמורה החברה לעמוד בלוח זמנים חדש שיחייב אותה כך שבשעות השיא תצא רכבת כל 5.5 דקות במקום 7.5-7 דקות כיום, ובשאר שעות היממה כל 8 דקות במקום 12 כיום. כך נודע ל-News1.
הדבר התאפשר בזכות לחץ כבד מאוד מצד משרד התחבורה ועיריית ירושלים, שדרשו מהזכיינית סיטיפס ומהמפעילה ויאוליה עמידה ברמות שירות בסיסיות שאינן קיימות כיום. במשרד התחבורה רואים בחיוב את הגידול הדרמטי בשימוש ברכבת הקלה. כיום ישנה עלייה דרמטית שהגיעה לכדי 100 אלף נסיעות ביממה. פקחים של המשרד שביצעו בקרות מצאו כי הצפיפות ברכבות הפכה לבלתי אפשרית ואף מסכנת חיים, ונתקלו גם בהתעלפויות של נוסעים מחמת הדוחק. על-פי התקן יכולים להיכנס 500 איש לקרון אחד.
לאחרונה התברר כי הביקוש לרכבת הקלה בבירה שונה מאשר בשאר העולם, משום שרבים מהנוסעים בה עובדים בשוק העבודה בחצאי משרות. הדבר גורם לשינוי בחלוקת שעות השיא והשפל. בעוד שבמקומות אחרים השעה 12:00 היא שעת שיא, בירושלים מדובר בשעה 15:00 בה רבים מסיימים או יוצאים לעבודתם. כיום לא חסרים קרונות, והכל עניין של תגבור משמרות הנהגים המועסקים. ישנם 46 קרונות המהווים 23 רכבות. שתיים מהן נמצאות בדרך כלל בטיפולים במוסך, כך שתמיד אמורות להיות 21 רכבות בכוננות הפעלה, בהתאם לרמת הביקוש. בשעות השיא אמורה סיטיפס להפעיל את כולן. עוד נמצא כי מערכות הכירטוס המיושנות נוטות להתקלקל, והחברה נדרשה להחליפם ולחלופין להגביר את מספר הטכנאים.

משרד התחבורה איים בחילוט ובשלילת רישיון

בחודש מרס האחרון תבעה המדינה מסיטיפס למלא את הנדרש ממנה. היא הבהירה לחברה חד-משמעית כי אם לא תעמוד בהסכם הזיכיון יחולטו ממנה כספים בסכום של עד 45 מיליון שקלים, כפי שמופיע בהסכם, ואם יידרש אף יישלל ממנה רישיון המפעיל לאחר שימוע. את מרבית הליקויים אותם הייתה אמורה חברת סיטיפס לתקן עד 31 באוגוסט היא לא תיקנה, ובמשרד התחבורה החליטו שלא להבליג.
בימים האחרונים התקיים משא-ומתן חשאי וקדחתני בין המדינה לסיטיפס, אותם הוביל ממלא-מקום סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה יהודה אלבז, בגיבויו של אגף החשב הכללי במשרד האוצר. בין הצדדים התנהלו שיחות קשות ורק הלילה סוכם כי סיטיפס תחויב לשפר דרמטית את השירות, כבר מהשבוע הבא, בעיקר לנוכח הצפי למיליון מבקרים בירושלים בתקופת חגי תשרי.
עיקרי ההסכם סוכמו אתמול והיום הוא נחתם לאחר ניסוחים אחרונים. אלבז אמר ל-News1 כי מדובר בעוד הסכם בשורה של הסכמים מול סיטיפס המוגבל לארבעה חודשים. "אנו דורשים מהם לשפר את השירות עד שנהיה מרוצים מהם. יש גם דרישות בנושאי מערכות הכירטוס והבקרה, שלטי המידע האלקטרוניים, התאמת הרמזורים (עד היום תוזמנו כמעט כל הרמזורים מלבד עשרה, ע.י.), תחזיות המידע לנוסעים שיאפשרו להם לדעת בזמן אמת מתי מגיעה הרכבת ועוד. עיקר השיפור יהיה בתדירות הנסיעות שבשעות השיא, שבהן תהיה רכבת כל חמש דקות וחצי ואני מקווה שבעוד כשלושה חודשים נגיע לרמה של רכבת כל חמש דקות". יצוין, כי בסופו של דבר אמורה סיטיפס להפעיל בשעות השיא רכבות בכל ארבע דקות וחצי.
כניסת ההסכם לתוקף עשויה להתעכב מעט עד לחתימה סופית של כל הגורמים האמונים על יישומו ובהם משרד האוצר.
בחברת סיטיפס בחרו שלא להגיב.

תאריך:  20/09/2012   |   עודכן:  20/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
רכבת קלה שנהפכה לקללה!!!! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  21/09/12 00:45
2
בוקר טוב ישראל הוזהרתם מהבלוף
זאב12345  |  21/09/12 07:48
3
העלאת המחיר בקרוב...
אין מאין  |  21/09/12 09:26
4
קווי האוטובוסים- לעזאזאל  ל"ת
החזירו את  |  21/09/12 15:48
5
סוף סוף ל"ת
צפנת  |  21/09/12 16:38
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
זינוק של 17% לעומת יולי    הסיבה העיקרית: רכשו דירות רבות כדי לחסוך את עלית המע"מ
איציק וולף
ראש הממשלה ערך במעונו הרשמי את ערב הגיבוש המסורתי לחברי הכנסת מן הקואליציה    "צריכים להעביר תקציב אחראי ואז ניפגש בפעם החמישית בשנה הבאה ונהיה בטוח במערכת בחירות"
עופר וולפסון
חשד להפרת חוקי עבודה ופגיעה בזכויות הפנסיה והפיצויים של עובדי העיתון    שירות התעסוקה הונחה להיערך לטיפול במאות העובדים, במידה ויפוטרו
עופר וולפסון
הסקירה התלת-מימדית בשטח הרישיון תכלול מטרת גז ונפט בעלות של כ-7 מיליון דולר, והיא צפויה להימשך כחודשיים וחצי
עידן יוסף
תנועתן תיפסק למשך כשלושה שבועות בקו להוד השרון ובקו נהריה-מוצקין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il