בחודש מרס האחרון תבעה המדינה מסיטיפס למלא את הנדרש ממנה. היא הבהירה לחברה חד-משמעית כי
אם לא תעמוד בהסכם הזיכיון יחולטו ממנה כספים בסכום של עד 45 מיליון שקלים, כפי שמופיע בהסכם, ואם יידרש אף יישלל ממנה רישיון המפעיל לאחר שימוע. את מרבית הליקויים אותם הייתה אמורה חברת סיטיפס לתקן עד 31 באוגוסט היא לא תיקנה, וב
משרד התחבורה החליטו שלא להבליג.
בימים האחרונים התקיים משא-ומתן חשאי וקדחתני בין המדינה לסיטיפס, אותם הוביל ממלא-מקום סמנכ"ל יבשה במשרד התחבורה יהודה אלבז, בגיבויו של אגף החשב הכללי במשרד האוצר. בין הצדדים התנהלו שיחות קשות ורק הלילה סוכם כי סיטיפס תחויב לשפר דרמטית את השירות, כבר מהשבוע הבא, בעיקר לנוכח
הצפי למיליון מבקרים בירושלים בתקופת חגי תשרי.
עיקרי ההסכם סוכמו אתמול והיום הוא נחתם לאחר ניסוחים אחרונים. אלבז אמר ל-News1 כי מדובר בעוד הסכם בשורה של הסכמים מול סיטיפס המוגבל לארבעה חודשים. "אנו דורשים מהם לשפר את השירות עד שנהיה מרוצים מהם. יש גם דרישות בנושאי מערכות הכירטוס והבקרה, שלטי המידע האלקטרוניים, התאמת הרמזורים (עד היום תוזמנו כמעט כל הרמזורים מלבד עשרה, ע.י.), תחזיות המידע לנוסעים שיאפשרו להם לדעת בזמן אמת מתי מגיעה הרכבת ועוד. עיקר השיפור יהיה בתדירות הנסיעות שבשעות השיא, שבהן תהיה רכבת כל חמש דקות וחצי ואני מקווה שבעוד כשלושה חודשים נגיע לרמה של רכבת כל חמש דקות". יצוין, כי בסופו של דבר אמורה סיטיפס להפעיל בשעות השיא רכבות בכל ארבע דקות וחצי.
כניסת ההסכם לתוקף עשויה להתעכב מעט עד לחתימה סופית של כל הגורמים האמונים על יישומו ובהם משרד האוצר.
בחברת סיטיפס בחרו שלא להגיב.