X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
החוק שאושר לקראת קריאה שנייה ושלישית מעניק הטבת מס בשיעור של 40%-70% לחברות שירצו לשלם מס בגין רווחים כלואים
▪  ▪  ▪
ועדת הכספים. הטבות לחברות שירצו לשלם מסים [צילום: פלאש 90]

חוק הרווחים הכלואים אושר היום (א', 23.9.12) בוועדת הכספים להצבעה בכנסת, לקריאת העלאתו להצבעה בקריאה השנייה והשלישית בכנסת. שבעה ח"כים תמכו באישור החוק, וחמישה התנגדו.
הצעת החוק מעניקה הטבת מס בשיעור של 40%-70% לחברות שירצו לשלם מס בגין רווחים כלואים. לפי תזכיר החוק בגין רווחים כלואים בהבשלה מלאה, ישולם מס בשיעורים הנעים בין 6% ל-17.5%, במקום 10%-25% לפי החוק הישן לעידוד השקעות הון.
באוצר מעריכים כי בעקבות הצעת החוק ניתן יהיה להגדיל הכנסות המדינה ממיסים בכ-3 מיליארד שקל במהלך חד-פעמי. גובה ה"רווחים הכלואים" מוערך בכ-120 מיליארד שקל.
המשנה ליועמ"ש אבי ליכט ציין כי "חלק מכספי הרווחים של החברות כבר יצא החוצה לחו"ל וכפי הנראה, רשות המיסים איננה יודעת כמה כסף כבר יצא החוצה וכמה נשאר. הצעת החוק שמקדם האוצר בנוגע לרווחים הכלואים היא מידתית וראויה ונועדה להכניס לקופת המדינה כספים שאחרת לא היינו מגיעים אליהם".
ליכט ציין כי "רשות המיסים לא הוציאה שומות לחברות למרות שבפועל כן הוצאו כספים ומומשו הרווחים על-ידי רכישת חברות-בנות בארץ ובחו"ל". לדבריו, החברות כל הזמן ממציאות שיטות להוציא את הכסף ורשות המיסים כל הזמן נאבקת בהן. "תכלית החוק היא לסייע במפעל עצמו וכל מה שלא עונה בתכלית הזו צריך להיות מחויב במיסים. צריך גם להסתכל על כך שהייתה אי-בהירות בעניין", הוסיף ליכט.
יחימוביץ': "צריך הערכת גבייה חדשה"
יו"ר מפלגת העבודה ח"כ שלי יחימוביץ' תקפה את הערכות האוצר לגבייה של 3 מיליארד שקלים כתוצאה מהמהלך ואמרה: "תנו לנו את הכבוד שאנו לא מטומטמים. צריך הערכת גבייה חדשה". מנכ"ל האוצר דורון כהן השיב לה: "את פוגעת במקצועיות של עובדי האוצר. תשאלי למה ההערכה לא משתנה ואם את רוצה לברר - תבררי. אבל לפגוע בעובדים זה לא ראוי".
עוד אמרה יחימוביץ': "ההצעה הזו טובה מהקודמת שלא התנתה השקעה בארץ. אך אני מבקשת לקיים את החוק ככתבו וכלשונו - האם זו בעיה מופרזת כשזה נוגע לבעל עסק קטן? אנחנו אומרים שבדיעבד אנחנו מוחלים על אי-קיום החוק ומאפשרים שמיטת חובות על כסף שהוא חייב למדינה ושאפשר להוציא עליו שומה כחוק. זה לא קביל. אפשר להעלות ל-70% השקעה בארץ ומשיכת 30% דיבידנד".
יושב-ראש מרצ, ח"כ זהבה גלאון, אמרה כי "לא ייתכן שמשרד המשפטים ורשות המיסים יהיו דחליל של שר האוצר, ויגנו על המדיניות ההזויה שלו, שמשנה את כללי המשחק למספר מצומצם של חברות קטנות, ונותנת להן הנחה רטרואקטיבית של 27 מיליארד שקלים".
"בשביל תזרים מזומנים מיידי וקצר טווח, שטייניץ ושותפיו מוכנים לפגוע פגיעה חמורה בעיקרון השוויון בפני החוק ולשנות את החוק תוך כדי תנועה, על-ידי ניצול הרוב הקואליציוני. חבל לי על כל הפראיירים שהוציאו בעבר את הרווחים הכלואים ושילמו עליהם מס לפי החוק. אם הם היו ממתינים עד היום הם גם היו מקבלים מתנות מהממשלה", הוסיפה גלאון.
מנהל רשות המיסים הדגיש כי "מעל עשור עם ישראל לא נהנה מהכספים של החברות האלו. הצעת החוק מנגישה את הכספים האלו. שר האוצר הסכים להצעה שלנו לפיה אחוז ההטבה יעמוד על 30%-60%. המשמעות היא שככל שהחברה שתשקיע יותר מהרווחים הכלואים אז אחוז ההטבה יגדל".

תאריך:  23/09/2012   |   עודכן:  23/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת הכספים אישרה את חוק ה'רווחים הכלואים'
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
הטייקונים שולטים במדינה
מדינה מפגרת  |  23/09/12 14:35
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אלשיך מדגישה: הנאמנים ירון ארבל ושלמה נס אינם מחויבים למכירת הפעילות לבן-צבי אלא יחליטו בצורה עצמאית האם לממש את העסקה
איתמר לוין
ביהמ"ש פסל את הצעתו של יובנק, הנאמן לאג"ח, תוך הבעת תמיהה על בעלי האג"ח החדשים ובהם אברהם גרנט    נמנע מלאשר את ההסדר שהציעו המפרקים אך אישר להם לנסות ולהשיג רוב לאישורו
אלעזר לוין
4 חדרים - מ-930 אלף שקל    5 חדרים - מ-1.2 מיליון שקל    הנחות של 10%    הדירות לא גדולות יחסית    סך הכל בונה החברה 927 דירות ביבנה
מירב ארד
משה עשירי מילא בשנים האחרונות שורה של תפקידים בכירים בסוכנות היהודית, ובהם מנהל חטיבת התקציבים ומנהל חטיבת השירות והתפעול. בחודשים האחרונים שימש כסמנכ"ל הכספים בפועל
איתמר לוין
הפרקליטות לבג"ץ: אין לנו סמכות חוקית להורות על סגירת תערוכת Bodies למרות שהיא מבזה את כבוד המת    משרד התמ"ת בוחן הסדר חקיקתי שיאפשר התערבות במקרים דומים בעתיד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il