X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
שר התחבורה הודיע כי הפעם יעמוד משרדו על כך שההסכם שנחתם עם החברה יבוצע שיפור הליקויים ברכבת הקלה מתחיל, שיפור התדירות – מיום שני
▪  ▪  ▪
האם הפעם תעמוד סיטיפס בהתחייבויותיה? [צילום: פלאש 90]
חשיפה: תדירות הרכבת הקלה תגדל מיום א'
עידן יוסף
משרד התחבורה הודיע חד-משמעית לחברת סיטיפס כי לא יסבול יותר את הפרת ההסכמים מצידה וחייב אותה לשורה של שיפורים * מהשבוע הבא תחויב החברה להוציא רכבת בכל 5.5 דקות בשעות השיא ובכל 8 דקות בשאר השעות
לרשימה המלאה

   עידן יוסף
הקנסות ברכבת הקלה לא יפחתו

הפעימה תידחה בכמה חודשים
ביצוע השינויים שנותרו במפת התחבורה בירושלים (פעימת צפון העיר) יידחה לראשית 2013. עד אז דורש משרד התחבורה מסיטיפס שיפור נוסף ברמת השירות כתנאי לביצוע השינויים.

חברת סיטיפס תפקיד ערבות בנקאית בגובה של 41.2 מיליון שקלים, כדי לוודא שהפעם תעמוד בהתחייבויותיה לתיקון הליקויים השונים. היא תקבל בתמורה תוספת של 3 מיליון שקלים מלפני ההסכם, בין השאר עקב הוצאות הפעלה ותחזוקה נוספות שנגרמות כתוצאה משיפור השירות. כך עולה מפרטי ההסכם עליו שנחתם בין החברה למדינה ושנחשף לראשונה ב-News1. במשרד התחבורה אומרים שמדובר בהמשך להסכם שהושג בחודש מרס השנה, תוך פירוט רב יותר באשר להשלמות הנדרשות.
יישום ההסכם נדחה ביממה ליום ב', 24 בספטמבר 2012, משום שארך זמן עד להשגת כל החתימות לאישורו. שר התחבורה ישראל כ"ץ הנחה את הנהלת משרדו לעקוב בקפדנות ולוודא הפעם כי ההסכם יבוצע במלואו וללא דיחוי. "נעמוד על כך שסיטי תבצע את כל התחייבויותיה, כמתחייב בהסכמים ובחוזה הזיכיון, במטרה להעניק לרבבות תושבי ירושלים את המגיע להם לקבל אחרי כל כך הרבה שנות סבלנות".
על-פי ההסכם, בשעות השיא (09:00-06:30) תגיע רכבת לכל הפחות בכל 5 דקות וחצי במקום 6, וביתר שעות היממה לכל הפחות כל 8 דקות במקום 10. בשעות 15:00-09:00, ו-18:00-16:30, תעמוד תדירות הרכבת על 7 דקות וחצי.
על-פי ההסכם, סיטיפס מחויבת גם בתיקון מערכת הכרטוס ובביצוע השלמת ההעדפה בשני הרמזורים שעוד נותרו מתוך 60 על תוואי הרכבת הקלה, דבר שיביא שיפור נוסף במהירות הנסיעה.

משרד התחבורה לא מילא תפקידו

לקראת הדיון בוועדת הכלכלה (יום ב', 24.9.12) בהצעת החוק שנועדה לקבוע ועדת ערר לאזרחים שהוטל עליהם קנס כספי על-ידי פקחי הרכבת הקלה, הפיץ ממרכז המחקר והמידע של הכנסת מסמך [ראו לעיל], שנכתב לבקשת חבר הכנסת אורי מקלב, הבוחן באופן בלתי תלוי את עבודת פקחי הרכבת הקלה ואת הקנסות המוטלים על נוסעיה.
לפי נתוני הזכיין (סיטיפס), בחודשים ינואר-יוני הוצאו 17,974 דרישות לתשלום קנס, ממוצע של כ-100 דרישות ליום. כמעט אחד מכל שני נוסעים שמקבלים דרישה לתשלום קנס פנה בבקשה לבטלהּ. שיעור זה עשוי להעיד על תחושה של חוסר צדק בקרב הנוסעים שקיבלו את הדרישה לתשלום קנס. מחבר המסמך, ד"ר יניב רונן, פירט את הסיבות העיקריות בגינן קיבלו נוסעים דרישות לתשלום קנס, פירוט הסיבות מבוסס על מדגם קטן מתוך מאות מכתבי התלונה שהתקבלו בלשכתו של מקלב. הסיבות העיקריות לדרישות תשלום קנס הן:
  • חוסר תיאום במעבר בין קווי האוטובוס לבין הרכבת הקלה.
  • שימוש בכרטיסי רב-קו שאינם מותאמים בין אגד וסיטיפס.
  • שימוש בכרטיס רב-קו של אדם אחר.
  • תקלות במכשירי התיקוף/הכנסת כרטיס בכיוון לא נכון.
בנוסף לטענות לגופם של דברים, עולה מרוב רובם של המכתבים תלונה כללית על יחס לא נאות של הפקחים אל הנוסעים. יחס זה מתבטא, בין השאר, לדברי המתלוננים, בחוסר נכונות לסייע לנוסעים שאינם מכירים את המערכת, להיטות יתר לרשום דוחות, התנהגות תקיפה כלפי הנוסעים מעבר לנדרש ועוד. רבים מן הנוסעים ציינו במכתביהם כי חשו מושפלים וממורמרים עקב התנהגות הפקחים.
כמו-כן, קיימת חוסר בהירות משפטית בסוגית סמכות האכיפה של הפקחים בגין שימוש לא תקין בכרטיס הרב-קו.
בשונה מפרויקטים אחרים שנעשו בשיתוף המגזר הפרטי במתכונת BOT, האסדרה על הרכבת הקלה, קרי: משרד התחבורה, לא הקימה מנגנון ערר על דרישות התשלום המוגדל. לזכיין ניתנו סמכויות אכיפה משמעותיות ביותר מבלי שמשרד התחבורה יכול לפקח על האופן שבו הוא מפעיל את סמכויותיו.

תאריך:  23/09/2012   |   עודכן:  24/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערבות של סיטיפס למדינה – 41 מיליון שקל
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
שירלי בר דיין
הברזילאי שכבש ב-0:1 של רמה"ש על הפועל תל אביב: "קיבלתי תמיכה מהמשפחה"
איציק וולף
בעקבות החלטת בית המשפט למינוי נאמנים המחזיקים בסמכויות ההנהלה והדירקטוריון של העיתון    ועד עובדי מעריב: נמשיך להיאבק מול דנקנר ונמרודי עד לקבלת הזכויות
איציק וולף
מפקד כוחות האוויר של משמרות המהפכה מאיים ביציאה למתקפת מנע במקרה שבו תגיע אירן למסקנה שישראל עומדת לתקוף אותה    "ניכנס למלחמה מול ישראל ומול האמריקנים, יכולה לפרוץ מלחמת עולם שלישית"
אבי שאולי
ביהמ"ש על גרנט: "התנהלותם של בעלי האג"ח החדשים מעוררת תהיות    לא מובן מה המניע שעמד מאחורי תמיכתם בהסדר חוב שפחות מיטיב עמם"
מערכת אתר ערוץ הספורט
מאמן מכבי נתניה דיבר ב-103FM: אני לא שמח לאידה של הפועל חיפה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il