X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הפגנת אלפים נערכה ביום שבת (22.9.12) בטורונטו במחאה על הפגיעה בנביא מוחמד, ולצידה מסר של תמיכה במשטר האירני, הרתעת המערב מהעלבת המוסלמים והפצת האיסלאם עד להשתלטות מלאה על העולם
▪  ▪  ▪
כרזה בהפגנה בטורונטו, צילום: שלום טורונטו

כאלפיים התאספו ובאו להפגנה מול הקונסוליה האמריקנית בטורונטו (וסמוך לבניין עיריית טורונטו) למחות נגד הסרט "התמימות של המוסלמים", המציג את הנביא מוחמד כשטוף זימה אובססיבי ורוצח. בהפגנה, שניזומה על-ידי ארגונים קנדיים, המזוהים עם המשטר השיעי של אירן, נשאו את הנאומים המרכזיים זפר בנגש (Zafar Bangash) נשיא האגודה האיסלאמית (השיעית) של אזור יורק, ואיש הדת השיעי חסן מוג'תבה ריזבי (Moulana Hassan Mujtaba Rizvi).
בנגש, הידוע בעמדותיו הפרו-אירניות, האשים את ארה"ב וישראל בהפצת שנאה לאיסלאם, ובעניין הסרט על מוחמד טען, כי שרת החוץ הילרי קלינטון תמכה בו למרות גינוי פומבי שהשמיעה נגדו. הוא הטיל על ארה"ב את האחריות המלאה להפצת הסרט ולרדיפה מתמשכת ושיטתית של המוסלמים בשטחה ובעולם כולו.
הוא ציין בהקשר זה את חילול ספרי הקוראן במתקן המעצר בגואנטנמו, את ההתעללות באסירים עירקים באבו גרייב, את הריגתם (כך לגרסתו) של יותר ממיליון עירקים חפים מפשע בידי ארה"ב ובקיום מעקב אחר מסגדים בארה"ב על בסיס חשדות בלבד.
בנגש הוסיף והדגיש, כי חופש הביטוי אין משמעותו חירות מלאה נטולת מגבלות. כשם שהחוק אוסר על אדם להשמיע לשווא קריאות שריפה בקניון מחשש להפרת הסדר הציבורי, כך צריך למנוע את הפגיעה בכבודו של הנביא מוחמד.
ארה"ב וישראל הן הטרוריסטיות התוקפות את האיסלאם, אמר בנגש, ודיבר על החשיבות של אחדות השורה של המוסלמים השיעים והסונים במאבק על הגנת כבודו של הנביא מוחמד, שלמענו הם מוכנים להקריב את חייהם. נאומו של בנגש שילהב את הקהל שחזר יחדיו בקול רם אחר קריאות הכרוז "בושה לארה"ב", "בושה לישראל", "ציונות היא גזענות", "מוסלמים מאוחדים לעולם לא יובסו", "אנו נענים לקריאתך מוחמד".
"הדת של אללה תתגבר על כל המדכאים"
האימאם השיעי חסן מוג'תבה ריזבי, אזרח קנדה שנולד בפקיסטן שאף הוא מזוהה באופן מלא עם המשטר האירני, התמקד בדבריו בליכוד הכוחות האיסלאמיים נגד הפגיעה המכוונת בפאר היצירה האלוהית, ובראשה הנביא מוחמד וכל הנביאים, ובכללם אברהם, משה וישו.
הוא קרא למוסלמים שלא לשקוט על השמרים, אלא להגיב, להתעורר ולהגן על כבוד הנביאים נוכח המצב, בו מותר ללעוג להם על-פי החוק של החברה הקנדית החילונית. אם המוסלמים לא יגנו על הנביאים, אמר, הפגיעה תכוון בעתיד כלפיהם. לדבריו, אלה המעזים לפגוע במוחמד והנביאים צריכים להיות מובאים לדין על מעשיהם הנפשעים.
חסן מוג'תבה ריזבי אמר, כי העוצמה מצויה בפעולה מאוחדת, ולו כל המוסלמים המתגוררים בטורונטו היו מגיעים להפגנה, כל הדאונטאון היה שומע את המסר למען מוחמד. מסר האחדות צריך, לדבריו, לבוא לידי ביטוי גם בהפסקת ההרג ההדדי בין מוסלמים.
את ארה"ב הוא האשים בהפעלת מדיניות חוץ, המתבססת על אלימות ודיכוי של עמים אחרים, ושורשיה ברגשי נחיתות. הוא הסביר לקהל שומעיו, כי החוק אוסר על אזרח לפגוע באמונה דתית של אדם אחר ואינו מאפשר לילדים ללעוג לחבריהם על-רקע זה. על בסיס זה, טען חסן מוג'תבה ריזבי, יש לאסור העלבה של הציבור המוסלמי ופגיעה באמונתו.
הסיפא של נאומו עסק בנבואה לעתיד לבוא בעולם כולו ובקנדה. חסן מוג'תבה ריזבי קרא לארה"ב לחדול מדיכוי עמים אחרים, אחרת הזעם של אללה יצא נגד המדכאים, והוא הבטיח לקהל, כי "אנו נהיה עדים ליום שהדת של אללה תתגבר על כל המדכאים האלה וצדק ושלום ישלטו בעולם".
"איסלאם משמעותו שלום"
יש לציין, כי בהרצאה בארה"ב לפני מספר שנים התייחס חסן מוג'תבה ריזבי לשאלת הזהות הלאומית והנאמנות שלו לערכים שמגלמת קנדה. באופן שאינו משתמע לשני פנים אמר ריזבי, כי הזדהותו המלאה היא עם אירן, משום שקנדה אינה מציעה לו ערכים איסלאמיים, ואילו הוא למד שאללה בחר באירן ולא בארה"ב או בקנדה.
המסר של הפצת האיסלאם בעולם, כפי שביטא חסן מוג'תבה ריזבי, נישא גם על כרזות שהונפו בהפגנה. באחת מהן נכתב: "האיסלאם ישתלט על העולם" ולצד משפט זה נכתב השם מוחמד.
הכרזות האחרות הביעו נאמנות לדרכו של האיסלאם השיעי, נכונות להקרבה עצמית למען הנביא מוחמד ושנאה עזה לארה"ב ולישראל. ילדים קטנים נשאו כרזה עליה נכתב "חיי מוקדשים למען מוחמד". בכרזות אחרות נכתב כדלהלן:
"חופש הביטוי אין משמעותו חופש לנאצה; זה לא בסדר לתקוף מוסלמים; חופש הביטוי אינו רישיון להפצת שנאה, קנאות דתית ואיסלאמופוביה; אנו מכבדים כל דת ומוחמד לימד אותנו זאת; מחאה נגד ביטויי הנאצה נגד הנביא מוחמד; הגן על הכבוד של כל הנביאים מוחמד, אברהם, משה, ישו; אנו נענים לקריאתך שליח אללה; מינעו את הצגת הסרט האנטי מוסלמי ביוטיוב; יוצר הסרט חייב להיענש (על החתום) מוסלמים קנדים". יש לציין, כי המפגין המוסלמי שהחזיק את השלט הקורא להענשת יוצרי הסרט הסביר בתשובה לשאלת הבלוגר Blazing Cat Fur, כי יש להוציא אותם להורג בתלייה.
כרזות נוספות מיקדו את האש בארה"ב ובישראל ותיארו את הסרט כ"פעולת טרור אתית": "ארה"ב חייבת לנקוט בצעדים נגד הפושעים, מכיוון שאדמת ארה"ב נוצלה למעשה הטרור האתי החמור ביותר, איקס על דגל ישראל לצד הכיתוב אני מגנה את הניסיונות הציוניים להפיץ את האיסלאמופוביה, איקס על סמלי המוסד וה-CIA לצד הכיתוב טרוריסטים והביון האמריקני והמוסד הפסיקו את המלחמה הבלתי צודקת נגד האיסלאם, בושה לארה"ב, ניסיון השווא שלך להפיץ שנאה ולהרחיב את האימפריה שלך ייכשל באופן עלוב, הניחו לנו, אנו מוחים נגד הפגיעה בכבוד של נביאנו האהוב מוחמד, ארה"ב - הסרט המגוחך שלך הוא פעולת שנאה נגד האיסלאם והמוסלמים".
לצד תמונותיהם של חסן וחוסיין, שנטבחו בידי בית אומייה הסוני, והמשך הדיווחים על מעשי האלימות בעולם האיסלאמי בעקבות הסרט ומעשי טבח בין שיעים לסונים גם כיום בסוריה, בעירק, בפקיסטן ובאפגניסטן, הניפו המפגינים כרזות עליהן נכתב "שיעים וסונים הם אחים" ו"איסלאם משמעותו שלום, שלום ועוד שלום".

תאריך:  24/09/2012   |   עודכן:  24/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפגנה בטורונטו: "האיסלאם ישתלט על העולם"
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
משל...שהרפובליקנים והמנצ'ים
לי זה נראה כמו  |  24/09/12 10:59
 
- אם כבר מדובר בעכוז, למה עקוז ? ל"ת
ליסה  |  24/09/12 12:41
 
- ליסה מאה עכוז, סליחה מאה אחוז ל"ת
המורה לחשבון  |  27/09/12 20:35
2
לא ידעתי שכותבים עכוז עם כ"
ליסה תודה  |  24/09/12 13:36
3
למה ללבנים מגרד בעקוז מהאיסלם
אני אסביר  |  24/09/12 19:27
4
שיש גם ארצות ערביות שנגד
אני הבנתי   |  24/09/12 19:33
5
ישלוט בעולם..אז הלבנים רוצים
אם האיסלם  |  24/09/12 19:42
6
לא מגיע להם לשלוט לבד
גם לא מגיע  |  24/09/12 19:47
7
מאוחר מדי לעצור את זה
יואבחלב  |  25/09/12 06:46
8
כשהשריף צעיר ואימפוטנט========
יוד יוד  |  27/09/12 19:43
 
- ברק אובמה 100% נוצרי. ל"ת
לטומטום.  |  1/10/12 15:39
 
- לטום טום אני מבין שאתה אחיו===
יוד יוד  |  2/10/12 00:59
 
- אובמה 100% נוצרי.  ל"ת
לטומטום.  |  2/10/12 22:53
9
זה יתחיל באירופה
שפכטל  |  8/10/12 20:59
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
דירת 2 חדרים קטנה בצפון תל אביב – כ-2 מיליון שקל    3 חדרים בגבעתיים – 2.6 מיליון שקל    3.3 מיליון שקל לקוטג' ברמת השרון    2.67 מיליון שקל לדופלקס בהוד השרון    2.5 מיליון שקל לדירת גן ברעננה    2.35 מיליון שקל ל-4 חדרים בהרצליה
אלעזר לוין
קבוצת הביטוח המובילה חשפה את תשובתה לאיסור על מכירת ביטוח מנהלים עם קיצבה מובטחת    הפתרון של מגדל: המבוטח יפקיד סכום חד-פעמי, ויקבל קיצבה לכל החיים    מחכים לאישור המפקח שריג
אלעזר לוין
על-פי פרסומים קודמים, הקונה הוא ז'רארד בוקובזה מצרפת    העסקה תצא לפועל רק אם הקונה ירכוש שני בניינים נוספים במתחם נחלת בנימין, בכ-42 מיליון שקל    דמרי ירוויח עד 28 מיליון שקל
עידן יוסף
שר התחבורה הודיע כי הפעם יעמוד משרדו על כך שההסכם שנחתם עם החברה יבוצע    שיפור הליקויים ברכבת הקלה מתחיל, שיפור התדירות – מיום שני
שירלי בר דיין
הברזילאי שכבש ב-0:1 של רמה"ש על הפועל תל אביב: "קיבלתי תמיכה מהמשפחה"
רשימות נוספות
חאלד משעל פורש מהנהגת חמאס  /  איציק וולף
אחותו של אסד עזבה את סוריה  /  איציק וולף
קאבול: 12 הרוגים בפיגוע התאבדות  /  מירב ארד
"פליטים" הם רק אלו שבורחים מסוריה  /  יהודה דרורי
כך חולפת תהילת עולם  /  מרדכי קידר
אשפי ההונאה  /  רחל ארנפלד
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il