X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
השימוש בפייסבוק במטרה לעקוב אחר האקס שלנו עלול לפגוע ביכולת לרפא את הלב השבור ולהמשיך הלאה בחיינו
▪  ▪  ▪
למי הוא עשה לייק? [צילום: פלאש 90]

למרות שפייסבוק יכול לעזור לזוגות אוהבים להרגיש מחוברים האחד לשני 24/7, ישנו חסרון משמעותי לתקשורת הבלתי פוסקת הזו כשמערכת היחסים מתפרקת.
השימוש בפייסבוק במטרה לעקוב אחר האקס שלנו עלול לפגוע ביכולת לרפא את הלב השבור ולהמשיך הלאה בחיינו. כך לדברי עורכי המחקר מהמחלקה הפסיכולוגית שבאוניברסיטת ברונל שבאנליה.
אנשים שערכו מעקב דרך הפייסבוק אחר האקס שלהם, כלומר הסתכלו בתדירות גבוהה בדף הפייסבוק וברשימת החברים שלו או שלה, דיווחו על עיכוב בהתאוששות רגשית לאחר פרידה בהשוואה לאנשים שלא עקבו אחרי האקס.
גולשים אלו דיווחו על מצוקה ולחץ גדולים יותר בעקבות הפרידה, על תחושות שליליות רבות כלפי השותף לשעבר, כמו קנאה ועוינות, וכן תשוקה מינית וגעגועים אליו, ובמקביל על פחות צמיחה אישית.
בפייסבוק, הרשת החברתית הגדולה בעולם, יש יותר מ-900 מיליון משתמשים. מחקר קודם בתחום הראה כי שליש מהם משתמשים באתר כדי לעקוב אחר פעילויות של בן או בת זוג לשעבר.
"חברות" כמו בפייסבוק, מאפשרת לאוהבים לשעבר להתעדכן האחד על השני דרך סטטוסים, פוסטים על קירות ותמונות. ובהתאם להגדרות הפרטיות, האקס יכול גם לאסוף מידע מפוסטים ומדפים של חברים משותפים.
מעגל קסמים
לצורך המחקר, שפורסם במהדורה המקוונת של כתב העת Cyberpsychology, Behavior and Social Networking, החוקרים פנו ליותר מ-450 משתמשי פייסבוק וביקשו מהם למלא סקר מקוון שנועד להעריך את המצב הרגשי שלהם ואת דפוסי השימוש בפייסבוק לאחר פרידה.
רובם היו נשים, ו-87% היו אמריקנים. כמעט שני-שלישים היו בקולג', ושליש סיימו בית ספר תיכון. למרות שכמעט מחצית ממשתתפי הסקר היו פנויים כשהסקר נערך, כולם חוו לפחות פרידה אחת מבן או מבת זוג רומנטיים שגם להם חשבון בפייסבוק.
על בסיס התגובות של המשתתפים, החוקרים הגיעו למסקנה כי מעורבות דרך מעקב בפייסבוק אחר בן או בת הזוג לשעבר מעכבת את האדם הפגוע מצמיחה רגשית ומהתאוששות, מצב שלא קורה כשהפרידה מתנהלת בצורה לא מקוונת. לסיכום, כתבו החוקרים, ככל שהמעקב דרך הפייסבוק היה משמעותי יותר, כך גדולה יותר הייתה התחושה של לב שבור.
התגובות לממצאים היו, בכל אופן, שנויות במחלוקת. והיו שאמרו כי הם אינם צריכים לגרום לאיש לבטל את חשבון הפייסבוק שלו, או ללחוץ על כפתור הביטול על החברות עם האקס. בנוסף, ייתכן שדווקא אנשים שהפרידה גרמה להם למצוקה רבה וללחץ נפשי הם שינסו לעקוב אחר בני הזוג לשעבר בפייסבוק ולא להפך.
אפשרות נוספת היא שמדובר במעגל קסמים, כשהמצוקה היא שגורמת לאקס להישאב לפייסבוק ומה שהוא מגלה שם מכניס אותו למצב מצוקתי גדול יותר. ייתכן שפייסבוק לא שינה את המוטיבציה לעקוב אחר בן הזוג לשעבר אלא פשוט סיפק דרך קלה יותר מבעבר לעשות זאת.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פייסבוק - מתכונת גרועה ללב שבור?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
כך הרתיע מנהל תוכנית מטוס הקרב F-35    בינתיים הזמין הפנטגון 2,443 מטוסים אף-35. מחיר המטוסים כולל תחזוקתם יעמוד על כ-1.1 ביליון דולר    מייקל דונלי, שר חיל האוויר, אמר, כי לפנטגון אין יכולת ללכת עוד לקראת היצרנית המטוס    אם יצוצו עוד בעיות, ייאלץ הפנטגון להקטין את כמות המטוסים, הזהיר השר
תומר לוי
עטר: צריך להעריך את הקהל שלנו. ידין ב-11, דוידוביץ' מתאושש
יפעת גדות
חוקרים גילו במסגרת מחקר קטן כי הליכה מהירה הורידה את התשוקה לאכול
איתמר לוין
עו"ד שי חיימוב העלה טענה מקוממת במיוחד בבקשה למנוע גירוש מהארץ של עובדת פיליפינית: "אין סכנה שבני הזוג יילדו ילדים ויפגעו בטוהר הגזע היהודי"    ביהמ"ש העליון נתן לו על הראש, זרק את העתירה מכל המדרגות - אבל לא חייב בהוצאות
איתמר לוין
ביהמ"ש: העובדה שהבורר ואחד מעורכי הדין מתפללים באותו בית כנסת אינה מהווה עילה לפסילתו; ההיכרות ביניהם היא דבר טבעי לנוכח עיסוקם באותו תחום
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il