X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
תושבים במתחם תעש. הזיהום מפחיד אותם [צילום: פיני לירן/אחל"ה]
מאות תושבים מתנגדים לבנייה במתחם תעש
עמותת אחל"ה: אין לאשר בנייה לפני עריכת סקר על זיהום הקרקע וסכנותיו הקרקע מלאה חומרים מסוכנים לבריאות ולחיי אדם "רוצים לחסוך 10 מיליון דולר בפרויקט של 10 מיליארד שקל, ולפגוע ב-150 אלף תושבים"
חומצה הפוגעת בעוברים
ההתנגדות של מאות תושבים חושפת את הבעיה העיקרית של התוכנית הגדולה לבניית 23,000 דירות במתחם תעש - הפסולת, הזיהום והסכנות לבריאות ולחיי הדיירים.
די להסתפק בדוגמה אחת, מתוך אלו המובאות בעתירה: במים שבמתחם נמצאו כמויות גדולות של חומצה פרכלורית, ושתיית המים על-ידי נשים בהריון עלולה לגרום לפגיעה בהתפתחות העוברים. נניח שהרשויות יודיעו שניקו את המים, ועשו את כל הפעולות וכו' וכו'. יד על הלב: אם אתם זוג צעיר, או משפחה המתכננת עוד ילדים, האם תרצו לקחת את הסיכון, להניח שהודעות הרשויות הן תמיד 100 אחוז אמת, ולקנות שם דירה? מי לא שוכח את הודעת הרשויות, ש"מי הקישון אינם מזוהמים", עד שהתברר שהם אכן מזוהמים, ועשרות לוחמים חלו בסרטן!
האם לא תעדיפו לקנות דירה בפרויקט אחר, באתר אחר, שאין ולא היו בו מים מזוהמים ומסוכנים?

מאות מתושבי רמת השרון, הוד השרון והרצליה הגישו (יום ה', 27.9.12) התנגדות לתוכניות הבנייה הגדולות של מתחם תעש, המצוי בין הערים הללו. ההתנגדות הוגשה לוועדה המחוזית לתכנון ולבנייה בתל אביב, באמצעות עמותת אחל"ה. הנימוק העיקרי: הקרקע מזוהמת מאוד, והרשויות מבקשות לאשר בנייה ללא עריכת סקר מוקדם.
עמותת אחל"ה (ראשי תיבות של "איכות חיים לתושבי השרון"), המייצגת את התושבים, אומרת כי תעש זיהמה את המתחם, בן 7,430 דונם, במשך עשרות שנים בשורה של חומרים רעילים, הנובעים מיצור חומרי נפץ. תעש - אומרת העמותה - נהגה ברשלנות פושעת, לא דאגה לניקוי הקרקע ולא ערכה סקרים. עתה מבקשות הרשויות לאשר בניית 23,000 דירות, ללא עריכת סקר מפורט על הסכנות בזיהום הקרקע ועל הדרכים לטיהור השטח! "לא יעלה על הדעת להתחיל לבנות ללא סקר מוקדם מפורט!" - הם אומרים.
חומצה הפוגעת בהתפתחות עוברים
התושבים אומרים כי בקרקע יש כמויות גדולות של חומרים מסוכנים. בין היתר, יש בה חומצה פרכלורית, הפוגעת בהתפתחות עוברים. חומצה זו חדרה למים במתחם ובערים שכנות, עד כדי כך שהרשויות הורו על הפסקת שאיבת המים מכל הבארות ברמת השרון, ומכמה בארות בצפון תל אביב.
מינהל מקרקעי ישראל - אומרים התושבים - מסתמך על סקר חלקי ומיושן, שאינו עונה על הסכנות העיקריות. הם מביאים חוות דעת של ד"ר שמואל ברנר, מומחה לזיהום קרקע, המצביע על הסכנות ועל הצורך לערוך סקר מפורט, שיאתר היכן נמצא הזיהום, ומהן הדרכים לסילוקו.
מבקר המדינה קבע לפני 7 שנים, שעריכת סקר מפורט תעלה בין 10 ל-15 מיליון דולר, ואולי אפשר יהיה להסתפק ב-10 מיליון דולר. התושבים שואלים: "האם המדינה רוצה לחסוך 10 מיליון דולר בפרויקט, שההשקעה הכוללת בו, על-פי הודעות רשמיות, תגיע ל-10 מיליארד שקל?!"
התושבים אומרים כי הזיהום מסכן את בריאותם של 150,000 תושבים המתגוררים בסמוך למתחם. כן יסכן את בריאותם של רבבות קוני דירות, ושל 37,000 איש שיועסקו במפעלים שייבנו במתחם, על-פי התוכנית.
"12,000 טונות פסולת פונו ממתחם קטן"
העמותה אומרת כי מדובר בפינוי כמויות עצומות של פסולת. במתחם "מגן" בתל אביב, בן 44 דונם בלבד, פונו 12,000 טונות פסולת כדי להכשירו לבנייה. במתחם תעש, הגדול פי 100 ויותר, מדובר בפינוי מאות אלפי טונות של פסולת, אם לא יותר.
בנוסף, אומרים התושבים, קיימות בעיות בתכנון התחבורה במתחם. הם מביאים בעניין זה חוות דעת של מומחה בתחום זה, המהנדס רונן וקנין.
בין היתר, אומרים התושבים, מחלקת התוכנית המוצעת את המתחם ל-8 מתחמי משנה, קובעת שניתן לבנות בכל אחד מהם בנפרד, וקובעת את המיקום המדויק של בנייני המגורים והבניינים האחים. איך ניתן לעשות זאת, כאשר אין ספק, ולא ידוע היכן המוקדים העיקריים של הזיהום?! - הם שואלים.
העתירה הוגשה באמצעות עורכי הדין דניאל אברבנאל, אדם שפרוך ואידן רגב ממשרד יגאל ארנון ושות.

תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מאות תושבים מתנגדים לבנייה במתחם תעש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
אם תושבי המקום לא יאכלו אדמה
שמחה זרת  |  27/09/12 15:03
 
- זרת-טיפש כבר לא תהיה! ל"ת
גימי-יהודי מיהודה  |  27/09/12 16:43
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מערכת אתר ערוץ הספורט
חמאס הודיע שהמשחקים לא ישודרו ולא יסוקרו כלל. גם בספרד מבקרים
מחלקה ראשונה
לשלח ניסיון ניהולי ועסקי של למעלה מ-25 שנה בתעשיית המזון, בפעילות B2B ובייצור למותגי מזון מובילים; כישורים וניסיון מוכח במכירות, שיווק, אספקה וניהול    מצטרף לפרוטרום אחרי 5 שנים בהן כיהן כנשיא ומנכ"ל סולבר
אלעזר לוין
המתנגדים יעתרו לביהמ"ש העליון - "הוד"ל אינה מוסמכת לאשר את התוכנית"    ייבנו גם בית קברות ומתקן התפלה
עמירם ברקת
בשטח רישיון "לוליגו" התגלה מאגר בהיקף מוערך של כ-25 TCF גז טבעי    פוקלנד אויל אנד גז, המחזיקה ב-75% מהזכויות במאגר, נסחרת בשווי של 360 מיליון דולר    רציו, המחזיקה ב-15% מ"לוויתן", נסחרת לפי 500 מיליון דולר
נתי טוקר
ועדה ממשלתית צפויה להמליץ לפרוס את חובות ערוץ 10, המסתכמים ב-64 מיליון שקל, לכחמש שנים    המלצות נוספות של הוועדה: יוסדר מבנה השליטה של הערוץ, כך שרון לאודר יהפוך לבעל המניות העיקרי בו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il