X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
בדיון על קריסתו של עיתון מעריב, החליטה ועדת הכלכלה כי תמתין לדוח מטעם נאמני בית המשפט כדי להחליט אם להקים הוועדה תמליץ לביטוח לאומי לבחון מימון ביניים שיאפשר לייצב את העיתון נציגי נמרודי ודנקנר: "כל ההפרשות בהן חוייבנו בוצעו כדין"
▪  ▪  ▪
טל רז, מנכ"ל מעריב, בדיון בכנסת [צילום: פלאש 90]
חגי מטר ודרור פויר [צילום: פלאש 90]

בדיון על קריסת עיתון מעריב והבטחת זכויות העובדים, החליטה (יום ה', 27.9.12) ועדת הכלכלה כי תמתין לדוח הנאמנים ובהתאם לו תשקול להמליץ על הקמת ועדת חקירה פרלמנטרית שתעסוק בכספי הפנסיה בעיתון וכיצד הופרשו. כמו-כן, הוועדה תמליץ לביטוח לאומי לבחון אפשרות לממן מימון לתקופת ביניים שיאפשר לייצב את העיתון.
בנוגע למצב העיתונות בכללותו, סיכמה הוועדה כי תתכנס שוב לאחר החגים לישיבת מעקב תוך שהיא מבקשת חומרים לגבי מצב העיתונות על-מנת לבחון אותו.
בדיון לקחו חלק חברי כנסת, עיתונאים, מפיצים, עובדי דפוס ומנהלה ממעריב אשר הציגו את המצב העגום של מעריב ועובדיו.
הכשרת היישוב סירבה להתחייב על השלמת חוסרים
הנאמן שלמה נס אמר כי אין לו הרבה מידע על העבר. לדבריו, בית המשפט הטיל על הנאמנים לחקור זאת אך קשה לומר כמה זמן זה ייקח. הוא הוסיף כי בכוונת הנאמנים לבחון גם את עסקת בן צבי ולבדוק חלופות. מנכ"ל מעריב, טל רז, טען כי מאז שאי.די.בי נכנסה לעיתון, לפני שנה ושלושה חודשים, כל ההפרשות והניכויים בוצעו כדין. הוא הוסיף כי הוא סבור שגם קודם לכן ההפרשות נעשו כדין. יו"ר מעריב, דני יעקובי, הוסיף כי נוחי דנקנר הבהיר כי אם יהיה חסר כסף לזכויות העובדים דסק"ש תשלם את חלקה מהחסר, 70%, ומצפה מהכשרת היישוב להשלים את חלקה. נציגת הכשרת היישוב, רו"ח קים שהם ניר, סירבה להתחייב שהכשרת היישוב תשלים את החסר ואמרה כי הכשרת היישוב היא כבר לא בעלת השליטה בעיתון ובתקופתה לא היו בעיות. לטענתה, אם היו חובות הם הועברו ברכישה. היו"ר שאמה-הכהן אמר בתגובה כי "לא ייתכן שיהיה חוב לעובדים ובעלי השליטה יישארו נקיים". הוא אף ציין כי הגיעו אליו טענות מסמכים המעידים על בעיות בהפרשות הכספים גם מהתקופה בה הכשרת היישוב הייתה בעלת השליטה בעיתון.
העובדים טענו כי החוסרים גדולים ועל כך מעידים מכתבים אותם קיבלו. שאמה-הכהן, הקריא אחד מהם בעת הדיון בוועדה ותהה על פשרו.
חנה אלחנן, עובדת במחלקת המנויים של מעריב, אמרה בפתח דבריה שהייתה רוצה לראות כותרת אחרת לדיון הוועדה, כותרת שקוראת להצלת עיתון מעריב ולא דיון בקריסתו.
במהלך הדיון סיפר אריק בנדר, כתב מדיני במעריב, על שנותיו הרבות בעיתונות שכללו סיקור מאבקי עובדים רבים ואמר ש"מה שקורה בעיתונות כרגע זו מחלה". בנדר התייחס לחוסרים הרבים בהפשרות הפנסיוניות לעובדי מעריב ואמר כי "מדובר בעבירה פלילית".
דוד מייזלס, יו"ר ועד עובדי ההפצה, הציג לוועדה את סיפורו האישי: "אני אח שכול, יש לי שבעה ילדים. הייתה לי מכללה, שבעים עובדים ושלוש מאות תלמידות. כשהיא קרסה ועמדה בפשיטת רגל הבאתי הכל מהבית כדי שאף אחד עובד לא ייפגע. אין לי כלום". בהתייחסו לכספים המגיעים לעובדים אמר: "למה לחכות למשהו שמגיע לנו? מגיעים לנו הכספים לפי החוק. לא נוותר על שקל אחד שמגיע לנו".
חגי מטר, יו"ר ועד העיתונאים במעריב, הדגיש כי כל אחד מבעלי השליטה, נוחי דנקנר ועפר נמרודי, מעביר את האחריות לאחר, אך את העובדים זה לא מעניין. "אנחנו מנסים לקבל את הכסף שמגיע לנו. אנחנו צריכים להסתכל לעתיד, מדובר ב-2,000 משפחות שעתידן לא מובטח".
ישיבת הוועדה לוותה בהתייחסות מקיפה למצב התקשורת המתדרדרת בארץ. הנוכחים בדיון ציינו רבות את קריסת שוק התקשורת וההשלכות המתרחשות כתוצאה מכך והפגיעה הצפויה בדמוקרטיה.
ח"כ נינו אבסדזה אמרה כי "מדובר בסימפטום של מחלה קשה מאוד". בדבריה אמרה אבסדזה שייתכן שמחר כבר לא תהיה תקשורת שתסקר. "התקשורת היא החסם האחרון בפני קריסתה של דמוקרטיה".
דרור פויר, נציג ארגון העיתונאים, הציג את חששותיו ממצבה של העיתונות כיום: "עיתונות חזקה היא אינטרס של החברה וצריך לשמור על כך. חייבים לשמור על עיתונות חזקה ואני רואה את ארגון העיתונאים כמוביל דרך זו. המשבר הנוכחי הוא הזדמנות לחזק את מעמדו של העיתונאי".
לדברים אלו הוסיף מטר קריאה ישירה לממשלה: "צריכה לצאת קריאה של הממשלה יחד עם ארגוני העיתונאים להצלת העיתונות. צריך לפתח מודלים לקיומה של העיתונות במדינת ישראל".

תאריך:  27/09/2012   |   עודכן:  27/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ועדת חקירה פרלמנטרית לזכויות עובדי מעריב
תגובות  [ 6 ] מוצגות  [ 6 ]  כתוב תגובה 
1
חגי מטר ואידך זיל גמור
קראוסים  |  27/09/12 16:39
2
הם אחראים?
דידה  |  27/09/12 16:46
3
למען השלום פיטרו בכרמיאל......
דורון לאופר כרמיא  |  27/09/12 16:59
4
ביטוח לאומי ישלם?? מזעזע
ציון בן יהודה  |  28/09/12 07:36
5
יש צורך בועדת חקירה פרלמנט
ישע  |  28/09/12 09:41
 
- להקים ועדה פרלמנטרית בענין אחר
דחוף יותר,  |  28/09/12 14:15
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אלשיך אישרה את ההסדר למרות התנגדות מחזיקי אג"ח פרטיים - אגב ביקורת קשה על התנהלותו של יצחק תשובה    "ההסדר אינו אופטימלי ומותיר יותר מאשר טעם רע"
יפעת גדות
אחד הסימנים: עייפות שנמשכת גם לאחר שינה
יפעת גדות
בתקופת העלייה הראשונה החלו התקפות ערביות על היישובים היהודיים    השמירה על יישובים אלו ניתנה בידי שומרים ערבים וצ'רקסים    חברי העלייה השנייה ראו בזאת מעשה המנוגד לרעיונות האידיאולוגיים שלהם
מחלקה ראשונה
הם היוו 10% מתושבי המדינה ב-2011, 82% מהגברים בני ה-65 מתגוררים עם בת זוג לעומת 45% מהנשים בגיל הזה    50% מקרב אלו העובדים - מחזיקים במשרה מלאה    נשים בנות 65 ומעלה חשות בדידות יותר מגברים
איתמר לוין
מנחם ויטמן קיבל תקליטור ובו נתונים על אזרחי ישראל ומכר אותו תמורת כמה מאות שקלים    ירצה חמישה עבודות שירות וישלם קנס של 50,000 שקל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il