X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
בכירים בממשל בעקבות פגישת קלינטון - נתניהו, אמש: "ארה"ב וישראל "חולקות את המטרה" של בלימת מאמצי אירן להשיג נשק גרעיני
▪  ▪  ▪
נתניהו ואובמה. ישוחחו בטלפון [צילום: AP]

ההערכות בוושינגטון הן שראש הממשלה, בנימין נתניהו, ירד מהעץ הגבוה של איומים על נשיא ארה"ב, ברק אובמה, בנאומו במליאת עצרת או"ם, אתמול (ה'). לפי הערכות אלה, הנאום מצביע על שינוי הטון של נתניהו כלפי עמדת אובמה בסוגיית אירן, ושינוי זה נובע מהכרתו של ראש הממשלה במציאות החדשה בזירה הפוליטית בארה"ב: סיכוייו של אובמה לזכות בבחירות לנשיאות ב-6 בנובמבר גדלו משמעותית בשבועיים שחלפו.
ועם זאת, ההתרככות של נתניהו לא הובילה לשינוי בעמדת ממשל אובמה. דובר המועצה לביטחון לאומי, טומי ויאטור, הסתפק אמש בתגובה גנרית על נאום רה"מ. הוא אמר, כי אובמה ונתניהו חולקים אותה מטרה: בלימת מאמצי אירן להשיג נשק גרעיני וכי ארה"ב תוסיף לקיים התייעצויות ושת"פ הדוק עם ישראל לקידום מטרה זו. אך הוא נמנע במפורש מלהתייחס לקווים אדומים. דברים דומים השמיע פקיד בכיר בסטייט דיפרטמנט בעקבות פגישה בין נתניהו לשרת-החוץ, הילרי קלינטון, אמש. היום (ו') מתוכנן נתניהו לשוחח טלפונית עם אובמה על בעיית אירן.
בשיחות פרטיות, שצוטטו בסוכנות רויטרס, הבהירו פקידי ממשל שהבית הלבן מוסיף להתנגד להצבת קווים אדומים לפני טהרן. הם ציינו, שאובמה היה בטיסה בעת נאומו של נתניהו ולכן לא עלה בידו לראות את הנאום בשידור ישיר. מכל מקום, מה שמתואר כהתרככות של נתניהו כלפי ממשל אובמה מודגש בפרשנויות רבות בארה"ב.
"ייתכן שהטון המרוכך של נתניהו... משקף את האופן שבו קוראת ישראל את הסקרים העדכניים במירוץ לנשיאות; הסקרים מראים שהייתרון של נתניהו (על מיט רומני, המועמד הרפובליקני) גדל במידה מסוימת מאז אמצע ספטמבר, כאשר נתניהו הכריז, בהתבטאות קשה, שלארה"ב אין 'זכות מוסרית' למנוע מישראל לנקוט פעולה חד-צדדית נגד אירן", כותב היום (ו') "ניו-יורק טיימס".
ורוברט רייט, עורך בכיר ב"דה אטלנטיק" כותב באתר של המגזין: "... את נאומו של נתניהו צריך לראות כהצלחה גדולה של אובמה. לפני כמה שבועות, איים נתניהו, בעקיפין, להפציץ את אירן כל רגע וניסה להניע את וושינגטון להכריז על מדיניות ניצית יותר כלפי טהרן. עכשיו נסוג נתניהו מהאיום הזה, בלי שאובמה נאלץ לשנות את מדיניותו (כדי להסיר את האיום של התקפה ישראלית)".
"יתר על כן, אם אובמה ישוב וייבחר, יעמדו לרשותו לפחות כמה חודשים כדי להקנות תנופה למו"מ עם אירן בלי שהוא יצטרך לחשוש שנתניהו יתחיל להתנהג בהיסטריות", כותב רייט. "אמת, עם נתניהו לעולם אי-אפשר לדעת, אבל עכשיו, כיש תמונה של אותו קו אדום, רה"מ מבין שאם הוא שוב יתחיל לרדת מהפסים, בשעה שאירן עדיין רחוקה מהקו הזה, תאבד לו כל האמינות שעדיין נותרה לו".
"נראה שמדיניותו של נתניהו כלפי אירן נעשתה ידידותית יותר כלפי אובמה", אמר מאיר ג'אוונדאנפאר, מומחה לענייני אירן במרכז הבינתחומי בהרצליה, ל"ניו-יורק טיימס". "הדבר המרשים ביותר הוא, שרה"מ שרטט קו אדום בלי להכריז על מחויבות לקו הזה. הוא עשה זאת באופן שמפחית את הלחץ מעל אובמה, דבר שבא לידי ביטוי בעובדה שנתניהו דחה את ציר הזמן לשנה הבאה".
פטריק קלוסון, אנליסט לענייני אירן במכון וושינגטון למדיניות מזרח-תיכונית,אמר אמש, כי נוסף להבנה שגדלים סיכוייו של אובמה לזכות בבחירות, "מבינים הישראלים שהמשך המאבק בינם לבין ארה"ב רק יעזור לאירנים". ודייווייד מקובסקי, אנליסט לענייני ישראל באותו מכון, אמר שבנאומו באו"ם הוציא נתניהו את אובמה ממשוואת אירן. "רה"מ שם את הדגש היכן שהוא צריך להיות: התוכנית (הגרעינית) של אירן ולא הנשיא אובמה... הוא הצליח לחדד את ההתמקדות בקו האדום בלי לחדד את ההתמקדות בארה"ב". שני האנליסטים צוטטו בבלוג Back Channels של לורה רוזן במגזין המקוון "אל מוניטור".
מקובסקי ציין, שבנאום אמר נתניהו, בפעם הראשונה, שישראל וארה"ב מקיימות מגעים לצמצום הפערים ביניהן בסוגיית אירן. "זו התבטאות מדויקת", ציין האנליסט.
מיט רומני פרסם אמש את התגובה הבאה לנאומו של רה"מ: "אני, כמו שאר אזרחי ארה"ב, מריע לאומץ הלב של העם בישראל וניצב לצידו בזמנים מסוכנים אלה. מזימות המשטר באירן הן איום על אמריקה, ישראל וידידותינו ובעלות בריתנו ברחבי תבל".

תאריך:  28/09/2012   |   עודכן:  28/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הערכות בוושינגטון: נתניהו ירד מעץ האיומים על אובמה
תגובות  [ 10 ] מוצגות  [ 10 ]  כתוב תגובה 
1
עריכה לא הייתה מזיקה לידיעה
אלטע קאקער  |  28/09/12 11:51
2
האידיוט נשכב לרגלי אובמה בבקשה
הגוי..  |  28/09/12 13:05
3
להחיות את קע"ם
קע"ם  |  28/09/12 14:16
4
עוד פרשן מסובב !
ישמעאל   |  28/09/12 16:15
 
- מה שנכון
אנדי וויליאמס  |  28/09/12 18:21
 
- פחחחחחחחחחחחחחחחח
יחצני הביבי  |  29/09/12 01:09
5
גם על צרציל אמרו שטיפס גבוה!!!
שוקי טבריה  |  28/09/12 17:32
6
ירד מהעץ - בליל שטויות
דאגנית  |  28/09/12 21:10
7
מניין לך שביבי בכלל היה על העץ
קורןנאוה טבריה  |  29/09/12 03:41
8
עוד "כתב" שמנסה להכפיש את ביבי ל"ת
מי שלח אותו?  |  29/09/12 05:41
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מוטי פשכצקי וטליה סלנט
הקהל האדום זועם: "לא יכול להיות שהוא יאמן אותנו ויעזור לבית"ר"
איציק וולף
סגן שגריר אירן באו"ם הגיב על נאום ראש ממשלת ישראל וטען כי ארצו חזקה מספיק על-מנת שתוכל להגיב על כל מתקפה    האשים את נתניהו בהפרחת האשמות שווא בפני העצרת הכללית
מערכת אתר ערוץ הספורט
הרייבנס לא הרשימו, אבל הסתדרו עם היריבה הנחותה שירדה ל-4:0
לילך ויסמן
יו"ר מפלגת העבודה שלי יחימוביץ' הגיבה לנאומו "הציורי" של נתניהו באו"ם ואמרה עוד: "אצל נתניהו הכלכלה מתמצה בדיאגרמות, ועכשיו גם ההתגרענות האירנית"    חסון: "נתניהו כרגיל נואם בחסד, המסר עבר ויש להתאחד סביבו"
רועי גלדסטון
פרסום ראשון: האלוף במיל' יחליף את קופל? ראשי הקבוצות זומנו לישיבה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il