X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
העירייה והוועדה המקומית מבקשות לעיין במסמכים הנוגעים למכירת 80% מהפרויקט לקבוצה בראשות קלד"ש - לקראת דרישה לתשלום של לפחות 39 מיליון שקל בגין הפרשים בהיטל ההשבחה
▪  ▪  ▪
הולילנד. קיבלו הנחה של 5 מיליון דולר

עיריית ירושלים מתכננת לדרוש מיזמי הולילנד לפחות 39 מיליון שקל. כך עולה מבקשתה (20.9.12) לעיין במסמכים שהוגשו לבית המשפט המחוזי בתל אביב במסגרת משפט הולילנד.
בספטמבר 1999 נחתם הסכם בין חברת הולילנד תיירות שבבעלות הלל צ'רני לבין העירייה, לפיו ישלם צ'רני היטל השבחה של 25 מיליון דולר. בפועל, קיבלה הולילנד תיירות הנחה של 5 מיליון דולר כנגד הקדמת התשלומים. בעדותו טען ש"ד, כי סכום נמוך זה סוכם בהנחייתו של ראש העירייה דאז, אהוד אולמרט, תמורת שוחד שקיבל.
עוד אמר ש"ד, כי לצ'רני אצה הדרך להגיע להסכם עם העירייה, שכן הוא עמד לחתום על הסכם למכירת 80% מהפרויקט לחברת אלונר (כיום הולילנד פארק, בבעלות קלד"ש, קרדן נדל"ן ולאומי השקעות) תמורת 52 מיליון דולר, וידע שעיכוב בסיכום היטל ההשבחה יביא לכך שההיטל ייגבה משווי העסקה ויהיה גבוה בהרבה. ההסכם עם אלונר נחתם בדצמבר 1999, וש"ד סיפר שאולמרט הגיב בכעס כאשר הדברים נודעו לו.
כעת אומרות העירייה והוועדה המקומית לתכנון ולבנייה, כי השווי הנוכחי של ההנחה שקיבלה הולילנד תיירות עומד על 39 מיליון שקל. עוד הן עומדות על העסקה שנחתמה עם אלונר ואומרות, כי אין זה סביר שעסקה כה גדולה נרקחה בן לילה, אלא שצ'רני ידע עליה בעת חתימת ההסכם בחודש ספטמבר. "המבקשות חפצות לפעול להשבת מלוא תשלום היטל ההשבחה לקופה הציבורית", הן אומרות. לפיכך הן מבקשות לעיין בהסכם בין ש"ד לאביגדור קלנר, אז מנכ"ל קלד"ש, משנת 1995; בהסכם האופציה בין הולילנד תיירות לבין קלד"ש משנת 1998; בהסכם המכר בין הולילנד לאלונר משנת 1999; ובפרוטוקולים של הדיונים במשפט הולילנד בו הוצגו מסמכים אלו.
צ'רני הודיע בתגובה לבית המשפט, כי אין לו התנגדות שהמסמכים יימסרו לוועדה ולעירייה, ואך יועמדו לעיון הציבור כולו. בא-כוחו, עו"ד אורן אדרת, מתח ביקורת על כך שהבקשה הוגשה לבית המשפט מבלי לפנות אליו - דבר שהיה עשוי לייתר אותה. עוד הוא טוען, כי הבקשה מכניסה בדלת האחורית נימוקים היורדים לשורשו של עניין, ומדגיש שמרשו דוחה נימוקים אלו. הולילנד פארק הודיעה גם היא שאינה מתנגדת לבקשה, אם כי בא-כוחה, עו"ד שי פינס, מחה על כך שהוועדה המקומית והעירייה חורצות את דינם של הנאשמים בטרם אמר בית המשפט את דברו.

תאריך:  28/09/2012   |   עודכן:  28/09/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
עיריית י-ם תדרוש מיזמי הולילנד עשרות מיל"ש
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
ארבעת המוסקטרים חברו יחדיו
א.א.  |  30/09/12 07:20
 
- א.א. לעדי עד תחשב כנוכל.
שמעון אמסלם  |  1/10/12 23:56
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
רועי גלדסטון
האמריקני ישתכר כ-450 אלף דולר. לצדדים אופציה לעוד עונה בקבוצה
מערכת אתר ערוץ הספורט
ארסנל מול צ'לסי בפתיחת המחזור השישי. יונייטד ממתינה לטוטנהאם
איתמר לוין
סניגוריה של זקן מבקשים לקבל את הראיות והנימוקים שהביאו את הפרקליטות שלא להעמיד לדין חשודים נוספים: אורי מסר, עובד יחזקאל, מתי חותה, יהושע פולק, משה שמעוני ועמרם בניזרי
זיו אברג'יל
קשר בית"ר ירושלים מתכונן למפגש עם העולה החדשה: "לא עושים סיכומים"
רן דגוני
בכירים בממשל בעקבות פגישת קלינטון - נתניהו, אמש: "ארה"ב וישראל "חולקות את המטרה" של בלימת מאמצי אירן להשיג נשק גרעיני
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il