X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
חוקרים גילו כי צפייה בגורים מתוקים של בעלי חיים הביאה לשיפור בביצוע משימות שדרשו ריכוז ומיקוד התבוננות בתמונות של כלבים וחתולים בוגרים או במזון מגרה לא תרמה לאותה השפעה
▪  ▪  ▪
מתוווקקק [צילום: פלאש 90]
kawaii
kawaii היא מילה ביפנית שמשמעותה "חמוד", ומתייחסת לזרם פופולרי באמנות ובפרסום. מאז שנות השבעים הפך סגנון ה"קאוואיי" למרכיב חשוב בתרבות היפנית, בפרט בתחומי הבידור, ההלבשה, עיצוב מוצרי מזון, צעצועים וההתנהגות החברתית.

התבוננות בתמונות של גורים מתוקים יכולה דווקא לתרום לשיפור העבודה ולא להסיח את דעתם של העובדים ממנה כפי שחושבים מנהלים רבים. מחקר חדש מיפן מגלה כי צפייה בתמונות של גורים של בעלי חיים שונים דווקא מעוררת את הריכוז ואת היכולת לסיים מטלות מהר יותר, בהשוואה לתמונות פופולריות אחרות שבהן צופים הגולשים.
ביפן, דברים חמודים נקראים kawaii, והחוקרים מאוניברסיטת הירושימה רצו לגלות אם ההתבוננות בתמונות חמודות מספקת יותר מאשר תחושה חיובית זמנית ויכולה למעשה להשפיע על ההתנהגות. הם ערכו שלושה ניסויים ל-48 סטודנטים (24 גברים, 24 נשים) כדי לבדוק זאת.
לצורך הניסוי הראשון, החוקרים ביקשו מהסטודנטים לשחק במשחק ילדים יפני הנקרא Bilibili Dr. Game, הדורש שימוש בפינצטה כדי להזיז אובייקטים קטנים מחורים וגומות בגוף, בדומה ללוח המשחק האמריקני Operation. לאחר שסיימו את הסיבוב הראשון, נתנו לסטודנטים להתבונן בתמונות של גורי כלבים וחתולים קטנים או בכלבים וחתולים בוגרים לפני שסיימו את המטלה הבאה.
החוקרים גילו כי צפייה בגורים המתוקים הביאה לשיפור של 10% בהצלחת המשימות בהשוואה לשיפור של 5.5% בלבד לאחר הצפייה בתמונות של כלבים וחתולים בוגרים.
מזון מגרה - לא עושה את העבודה
הניסוי הבא כלל משימות שדרשו ריכוז, בהן 16 סטודנטים התבקשו לחפש בדפי נייר שהכילו קבוצות של 40 מספרים מספר אחד מסוים (6 לדוגמה) ולזהות אותו בקול רם מבלי שהצביעו עליו, בתוך שלוש דקות. בין המשימות, החוקרים הראו לסטודנטים תמונות של גורים, בעלי חיים בוגרים, והפעם, גם תמונות של מזון שכללו סטייקים, פסטות וסושי. החוקרים גילו שיפורים משמעותיים אצל הסטודנטים לאחר הצפייה בתמונות של גורי בעלי חיים, בעוד שההתבוננות בתמונות של בעלי חיים בוגרים ושל מזון לא שיפרה בדבר את היכולת לסיים את המשימות.
הממצאים שהראו כי תמונות של מזון מגרה לא השפיעו על הביצועים שלאחר מכן מרמזים על כך שתחושת הנעימות מצפייה בתמונות אינה הגורם העיקרי לשיפור בביצועים.
הניסוי האחרון כלל משימה בה 36 סטודנטים (18 גברים, 18 נשים) שלא השתתפו בניסויים הקודמים והתבקשו, כדי לבדוק את זמן התגובה שלהם, לבחור במהירות אותיות שהוצגו על מסך. הניסוי אמור היה לבחון את מידת הריכוז של המשתתפים. בכל משימה, הראו החוקרים לסטודנטים שמונה תמונות אקראיות של גורים, בעלי חיים בוגרים או מזונות מגרים. הניסוי הראה כי אלו שצפו בתמונות של הגורים היו ממוקדים יותר מחבריהם שצפו בתמונות האחרות.
המחקר מראה למעשה כי תפיסת ה"חמידות" לא רק ששיפרה את הכישורים המוטוריים אלא גם הגבירה את תפיסת הזהירות. אלו ראיות להשפעה המיידית שהייתה לה על הקוגנטיביות ועל ההתנהגות בהיבט נרחב הקשור לאינטראקציה חברתית.
למרות הגבלות המחקר בהבנת המצב הפסיכולוגי והפיסיולוגי בזמן הצפייה בתמונות הגורים, החוקרים סבורים כי ההתבוננות בגורים חמודים יכולה לתרום להתנהגות טובה יותר.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  03/10/2012   |   עודכן:  03/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
גורי חתולים לשיפור הביצועים בעבודה?
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ראה דרכיה ושב בצל ל"ת
לך אל הנמלה עצל  |  4/10/12 11:25
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
שר הביטחון טוען שפעולותיו תואמות את עמדת הממשלה    מודה כי שיחותיו עם האמריקנים אינן רק במישור הביטחוני, ומציין כי נועדו גם "להוריד מתחים"    רומז כי נתניהו מתערב בפוליטיקה האמריקנית
יפעת גדות
תכשירי יופי שנטען לגביהם כי הם חודרים עמוק לעור זוכים ליחס של תכשירי פלא, אך מחקר חדש מוכיח כי תכשירים אלו פשוט מצטברים בין הקמטוטים ואינם נושאים חומרים מזינים עמוק אל מתחת לפני השטח של העור
מוטי פשכצקי
הדיין גלוסקא: "להעביר לקהל מסר - שחקו בטדי ותיענשו אם יהיה בלאגן"
איתמר לוין
בית הדין של מועצת העיתונות קובע, כי כלכליסט הפר את כללי האתיקה בפרסום מוקדם של דוח שמסר לו בנק ישראל    מותח ביקורת חריפה על מזכ"ל המועצה אשר טען שהפרת אמברגו אינה עבירה אתית
עידן יוסף
השר ישראל כ"ץ מעריך כי הסיבה שבגללה ראש-הממשלה לא מפטר את שר הביטחון היא הבחירות הקרבות    שרים בליכוד מעריכים: בחירות - בתחילת 2013
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il