X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
המחלקה לפניות הציבור במשרד המשפטים אינה נותנת פתרון של ממש לדרישה לפקח על הפרקליטות המחלקה עוסקת בנושאים איזוטריים נקודתיים, ופנייה שלה לא ממש הועילה לזירוז הליכים שנמשכו שנתיים
▪  ▪  ▪
משרד המשפטים. 37% תלונות מוצדקות

התגובה העיקרית של משרד המשפטים והפרקליטות לדרישות להקים גוף ביקורת על הפרקליטות בפרט ועל התביעה בכלל היא, שכבר יש מספיק גופי ביקורת כאלו. בין אותם גופים נזכרת המחלקה לפניות הציבור במשרד המשפטים. הדוח השנתי של המחלקה, אשר פורסם בחודש שעבר (4.9.12), מאפשר לבחון האם היא באמת נותנת מענה לצורך באותה ביקורת.
תחילה - כמה נתונים כללים. המחלקה קיבלה אשתקד מספר שיא של 7,423 פניות, אך רק 1,716 מתוכן היו בתחום סמכותו של משרד המשפטים. 98 פניות התבררו כמוצדקות, עוד 60 היו מוצדקות חלקית, 324 לא היו מוצדקות וכל היתר היו פניות שאינן תלונות. מכאן, ששיעור התלונות המוצדקות היה 37% מכלל התלונות - שיעור דומה לזה שמוצא מבקר המדינה בתפקידו כנציב תלונות הציבור.
מספר התלונות הגבוה ביותר היה על האפוטרופוס הכללי (186) שגם רשם שיעור בעייתי במיוחד של 60% תלונות מוצדקות. על רשם העמותות הוגשו שבע תלונות ו-43% מתוכן היו מוצדקות; 37% מ-19 התלונות על רשם החברות היו מוצדקות; נגד הטאבו הוגשו 42 תלונות, ש-21% מתוכן היו מוצדקות; ו-8% מבין 104 התלונות נגד הסיוע המשפטי נמצאו מוצדקות.
נגד הפרקליטות הוגשו 62 תלונות, ש-12 מתוכן נמצאו מוצדקות או מוצדקות חלקית - שיעור של 19%. אך המספרים אינם מציירים את התמונה במלואה ויש לעבור לפרקים המביאים כמה תלונות לדוגמא, כדי לדעת במה מטפלת היחידה. ובכן, אחת התלונות נגעה לאי קבלת תשובה על ערר שהוגש למחלקת העררים בפרקליטות המדינה; הסחבת נמשכה לא פחות משנתיים. גם לאחר פניית המחלקה, נדרשו חודשיים נוספים למתן תשובה, בשל עומס העבודה. בעקבות מספר פניות דומות ערך אגף הביקורת של המשרד ביקורת במחלקת העררים; מה נמצא בה - זה לא נאמר בדוח.
תלונה שנייה נגעה לכך שבעידכוני הפרקליטות באתר המשרד נכתב שפלוני הואשם ברצח, בעוד למעשה הוא הואשם בהריגה. בעקבות הפנייה תוקנה הטעות ו"הופנתה תשומת הלב גם למערך המפקח על העלאת התכנים לאתר". אלו שתי הדוגמאות היחידות הכלולות בדוח לתלונות שהוגשו נגד הפרקליטות.
המסקנה: מחלקת פניות הציבור יכולה לטפל בבעיות טכניות נקודתיות, ולא תמיד בהצלחה רבה (כאמור, המתנה של שנתיים נמשכה עוד שנתיים גם לאחר פניית המחלקה). היא אינה מטפלת בבעיות המטרידות באמת את מי שדורשים ביקורת חיצונית על הפרקליטות: סחבת בקבלת החלטות, הסדרי טיעון בעייתיים, הגשת כתבי אישום חסרי בסיס ועוד עניינים מהותיים. ואם הביקורת שמציע היועץ המשפטי לממשלה, אשר תהיה פנימית לחלוטין וכפופה אליו, תיראה כמו זו של המחלקה לפניות הציבור - חבל על הזמן ועל הכסף.

תאריך:  04/10/2012   |   עודכן:  04/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
הפרקליטות לא מתרשמת מהמחלקה לפניות הציבור
תגובות  [ 5 ] מוצגות  [ 5 ]  כתוב תגובה 
1
ועדת החוק והמשפט עם סמכויות
ועדה עם שיניים  |  4/10/12 09:50
 
- קוראים לזה "שלטון החוק" ל"ת
אנני  |  8/10/12 14:08
2
הפרקליטות רואה את יעדה
הרועץ המשפטי.  |  4/10/12 12:41
 
- לא מבקר המדינה ולא ביהמ"ש
לא יעזרו  |  4/10/12 14:02
 
- פרקי אבות,
משנה ג'   |  4/10/12 14:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
אסיר עולם שהורשע ברצח אשתו ביקש משפט חוזר אך ג'ובראן דחה את הבקשה    השוואה בין החלטתו של ג'ובראן לבין תגובת הפרקליטות מלמדת על העתקת קטעים נרחבים, כולל משפטי מפתח בהחלטה
מירב ארד
על-פי מחקר אמריקני חדש שימוש בחוקי הפיזיקה מסייע לשפר את יכולת החיזוי במשחק הימורי רולטה
איציק וולף
ראש אגף חקירות ומודיעין במשטרה קיבל את המלצת יאח"ה שלא לפתוח בחקירה פלילית נגד עובדים במשרד הבריאות בפרשת האלטרוקסין    "הטיפול במישור האזרחי שניתן בפרשה הולם וכי אין תשתית המבססת פתיחה בחקירה פלילית"
איציק וולף
מסמכים של משרד הבריאות חושפים כי גודל החלקיקים בחומר ההורמונלי הפעיל בתרופה אלטרוקסין שונה    זאת בניגוד לטענה שרק חומרי המעטפת שונו    החברה המייצרת לא הודיעה על כך מעולם למשרד הבריאות    לכשהתגלתה ההסתרה לא הודיע על כך משרד הבריאות למטופלים
אביתר בן-צדף
תשעת אנשי צוות אוויר של המארינס במלחמת העולם השנייה, שנעדר באוקיינוס השקט, זוהו, והובאו למנוחות בארלינגטון
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il