X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
הבנת הדרך בה הקטמין פועל על המוח יכולה להביא לפיתוח קבוצה חדשה לגמרי של נוגדי דיכאון ולהציע הקלה לעשרות מיליוני איש בעולם הסובלים מדיכאון כרוני
▪  ▪  ▪
תגובה מהירה [צילום אילוסטרציה: AP]
הטיפול היעיל בדיכאון - לא ידוע
יפעת גדות
חוקרים: המסר הוא שכאשר יש דיכאון, צריך לטפל, אבל איך מטפלים, זה פחות ברור * יתרון קל על פני האחרים נרשם לשילוב של תרופות נוגדות דיכאון עם פסיכותרפיה
לרשימה המלאה

   יפעת גדות
תוספות תזונתיות לטיפול בדיכאון?

   יפעת גדות
אור עמום בלילה - מתכון לדיכאון

אנשים רבים הסובלים מדיכאון כרוני שאינו מגיב לטיפול תרופתי חווים הקלה מיידית מהתסמינים לאחר שימוש בכמויות קטנות של התרופה קטמין. לאורך עשור, מדענים ניסו להסביר את ההשפעה, שהתגלתה לראשונה על-ידי חוקרים מאוניברסיטת ייל.
כיום, ישנן ראיות המצביעות על כך שהתרופה, המשמשת לאלחוש בילדים, עוזרת לחולל קשרים סינפסיים בין תאי המוח, שניזוקו מלחץ ומדיכאון. כך עולה מסקירה של מחקרים מדעיים שנעשתה על-ידי חוקרים מבית הספר לרפואה באוניברסיטת ייל. את ממצאי הסקר פרסמו בכתב העת Science.
קטמין פועל על סוג שונה לחלוטין של מערכת הנוירוטרנסמיטרים, עליה פועלות תרופות נוגדות דיכאון הקיימות כיום, שלעתים נדרשים חודשים של שימוש בהן כדי לשפר תסמינים של דיכאון, ואינן משפיעות כלל על אחד מכל שלושה מטופלים. הבנת הדרך בה הקטמין פועל על המוח יכולה להביא לפיתוח קבוצה חדשה לגמרי של נוגדי דיכאון ולהציע הקלה לעשרות מיליוני איש בעולם הסובלים מדיכאון כרוני.
התגובה הטיפולית המהירה לקטמין אצל חולים עמידים לטיפול היא פריצת הדרך הגדולה ביותר במחקר בתחום הדיכאון מזה חצי מאה, כך לדברי עורכי המחקר.
מגבלות מסוימות
הבנת הדרך בה פועל הקטמין חיונית ביותר בגלל הגבלות התרופה. השיפור בתסמינים, שמתרחש שעות ספורות בלבד לאחר נטילת התרופה, נמשך רק שבוע עד עשרה ימים. במינונים גדולים, הקטמין עלול לגרום לתסמינים קצרי-טווח של פסיכוזות והוא משמש פעמים רבות במסיבות סמים תחת הכינוי "ספיישל קיי".
במסגרת המחקר, החוקרים הצליחו להראות שהקטמין עודד את שחרור נוירוטרנסמיטר גלוטמט וזה מצידו עודד צמיחה של סינפסות (אזורי מפגש של תאי עצבים). המחקר הראה כי הנזק בקשרים סינפסיים אלו, שנגרם כתוצאה מלחץ כרוני, ניתן לתיקון מהיר בעזרת מינון בודד של קטמין.
הקשר המקורי בין הקטמין להקלה מדיכאון התגלה במרכז הבריאות המנטלית בקונטיקט שבניו האבן על-ידי ג'ון קריסטל, יו"ר המחלקה לרפואה פסיכיאטרית בייל ודניס צ'רני, כיום דקאן הפקולטה בבית הספר לרפואה סיני.
המאמצים לפתח תרופות שיביאו להשפעות דומות לאלו של הקטמין הניבו תוצאות מבטיחות, אך התרופות לא פעלו מהר כמו הקטמין. כעת חוקרים מנסים לחפש אחר חלופות שיהיו גם יעילות וגם מהירות כמו הקטמין.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  07/10/2012   |   עודכן:  07/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
קטמין - "הדבר הבא" במלחמה בדיכאון?
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
275 לוחמי יחידת 400 של כוח קודס ממשמרות המהפכה עזבו את סוריה לאחר זמן רב שבו סייעו לאסד בלחימה נגד המורדים    ההערכה: המשבר הכלכלי הוביל להחזרת הכוח המיוחד לטהרן
אורה קורן
משרד האוצר לא יאפשר למשרד התמ"ת לתת מכסות יבוא מוזלות למחלבות הגדולות - תנובה, שטראוס וטרה    גורמים באוצר: "פתיחת השוק ליבוא תהיה בלם אפקטיבי יותר מפיקוח מחירים"
איציק וולף
גורמים רשמיים בערב הסעודית ובקטאר אמרו לניו-יורק טיימס כי הם נמנעים מלהעביר למורדים הסורים כלי נשק כבדים בשל חשש אמריקני מנפילת נשק שכזה בידי טרוריסטים
איציק וולף
בעקבות פעולותיו המדיניות הלא מתואמות של ברק ופגישתו עם רם עמנואל    ברק הודיע: רואה עין בעין עם ראש הממשלה את ההתמודדות עם האיום האירני ואת ניהול היחסים עם ארה"ב
איציק וולף
בעקבות ההודעה שפורסמה ביום חמישי על אריזות של קונדומים מזוייפים התגלו בירושלים, במרכז ובצפון אריזות נוספות של קונדומים החשודים כמזויפים    הסכנה: המשתמשים היו חשופים למחלות מין ולהריונות לא רצויים
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il