X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
כך קבע בית המשפט העליון הבריטי בי-בי-סי: הוצא מכלא במרכז בריטניה, והוסע לבסיס אווירי במזרח המדינה
▪  ▪  ▪
אבו חזמה אלמצרי [צילום: AP]

בריטניה תוכל להסגיר לארצות-הברית את אבו חזמה אלמצרי, מטיף איסלאמיסטי קיצוני, ועוד ארבעה חשודים בטרור - קבע בסוף השבוע שעבר בית המשפט העליון הבריטי.
אבו חזמה אלמצרי, חאלד אלפוואז, באבר אחמד, עדל עבד-אלברי וסייד טלחה אחסאן נאבקים משפטית נגד הסגרתם לארצות-הברית כבר כעשור.
ממשלת בריטניה הודיעה, כי החמישה יוטסו בהקדם האפשרי לארצות-הברית. כתב בי בי סי דיווח, כי אחרי מתן פסד-הדין הוצא אלמצרי מכלאו במרכז בריטניה, והוסע לבסיס של חיל האוויר הבריטי במזרח המדינה.
השופטים דנקן קוויזלי וג'ון תומאס דחו את טענות המועמדים להסגרה, כי זכויות האדם שלהם ייפגעו בכלא האמריקני. בית המשפט האירופאי לזכויות אזרח כבר קבע, כי החמישה בני-הסגרה, בהתאם לפסיקה של בית המשפט העליון הבריטי.
החמישה נאשמים בעבירות שונות, הקשורות בטרור ובמימון טרור. אלמצרי נולד במצרים, והיה שומר במועדון ליילה בבריטניה. הוא מואשם, כי בשנות התשעים הפך את המסגד בפארק פינסברי בלונדון למרכז לאימון מחבלים. ארצות-הברית ביקשה להסגירו עקב חשדות, כי עמד בקשר עם תושב סיאטל, ויחד תכננו להקים מרכז לאימוני מחבלים במדינת אורגון. כמו-כן, הוא מואשם, כי תכנן לחטוף בני-ערובה אמריקניים בתימן בסוף שנות התשעים.
אחמד ואחסאן נאשמים בקוניטקט, כי הקימו אתרי מחשב, שגייסו כספים לארגוני חבלה, וגייסו אליהם מתנדבים וציוד לחימה, כדי לשולחם לאפגניסטן ולצ'צ'ניה. משפטנים בריטיים מעוררים ספקות בדבר החוקיות של הסגרתם לארצות-הברית, כיוון שפשעיהם נעשו על אדמת בריטניה.
אלברי ואלפוואז מואשמים יחד אחרים (כולל אוסאמה בין לאדן) בחבלה בשגרירויות אמריקניות במזרח אפריקה בשנת 1998. בנוסף, מואשם אלפוואז ביותר מ-269 מעשי רצח.
אלמצרי, בן 54, מרצה משנת 2004 עונש מאסר על הסתה לשנאה גזעית ועל עידוד מאמיניו לרצוח לא-מוסלמים. לטענתו, איבד עין ואת שתי ידיו במלחמה נגד הסובייטים באפגניסטן. הוא טען נגד הסגרתו, כי מצבו הבריאותי ומצבו הנפשי אינם מאפשרים להעבירו לכלא אמריקני, שבהם יורע מצבו. השופטים תומאס וקוויזלי דחו את טענותיו מכל וכל.
פסק-הדין ניתן למרות הפגנה של קבוצה איסלאמיסטית בחזית בית המשפט בתמיכה בחמישה.

תאריך:  09/10/2012   |   עודכן:  09/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
טפיר קטן במשקל 5 קילוגרמים הגיח לאוויר העולם בשבת האחרונה בספארי ברמת גן    לאם פסיפלורה ולגור שלום    האב מאיר הטפיר הורחק על-מנת לאפשר לגור ללמוד לינוק
מירב ארד
הזוכים הם פרופ' ג'ון גורדון מבריטניה ופרופ' שינייה ימנאקה מיפן    השניים הצליחו לקחת תאים בוגרים ולהחזירם למצב של תאי אב    ועדת הפרס: הממצאים מהפכניים
עידן יוסף
עיתון שחשף בזמנו את הדלפות עוזי ארד טוען כי שר האוצר נפגע מן ההתקרבות בין ראש הממשלה נתניהו לשר הביטחון ברק וניסה לייחס לו את ההדלפה בעניין אירן    לשכת שר האוצר: "קשקוש מוחלט"
איתמר לוין
גורמי המודיעין בשב"ס סברו שהוא עלול לנצל לרעה את חופשתו - וכלל לא שאלו לדעתה של המשטרה, אשר לא סברה שיש סכנה כזאת    ביהמ"ש הורה להעניק לאסיר חופשה לרגל חתונת אחיו
איתמר לוין
בית הדין הארצי של הלשכה הרשיע את שטנגר לאחר שייחס עבירות פליליות לשופטת ולעורך דין    דעת הרוב: חופש הביטוי אינו מכשיר אמרות בלתי מרוסנות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il