X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
X
יומן ראשי  /  חדשות
אוניברסיטת בן-גוריון בנגב מפתחת מודל חדש להערכת מוכנות בית חולים לאירועים רבי-נפגעים מחקר מגלה כי בתי חולים יכולים לבנות מוכנות יעילה לארועי חירום גם ללא ניסיון מעשי בהתמודדות עם ארועים רבי-נפגעים
▪  ▪  ▪
אין צורך בניסיון [צילום: AP]

חוקרים מאוניברסיטת בן-גוריון בנגב, בשיתוף עם משרד הבריאות הישראלי, פיתחו במסגרת מחקר משותף, מודל חדש להערכת מוכנות בתי חולים כלליים לארועים רבי-נפגעים (אר"ן).
המודל, שפורסם במסגרת העיתון American Journal of Medical Quality, עושה שימוש ב-306 פרמטרים מדידים שהוגדרו מראש להערכת המוכנות של בתי החולים הכלליים בישראל בארבעה תחומים עיקריים: נהלי הפעלה, ידע, ציוד והדרכה ותרגול.
"עד כה לא היה כלי בעל תוקף שאומץ בצורה נרחבת בעולם להערכת מוכנות בתי חולים לאירועי חירום", ציינה ד"ר ברוריה עדיני מאוניברסיטת בן-גוריון, המסונפת גם לאגף לשעת חירום של משרד הבריאות בישראל. "היעד היה לחקור את השפעת השימוש המתמשך בכלי הערכה על מוכנות בתי החולים לאר"ן הנובע מסיבות טבעיות או מעשי ידי אדם".
במסגרת המחקר בוצעו שני סבבים מלאים של הערכת המוכנות ב-24 בתי חולים כלליים, בהם הוערך התפקוד על בסיס בדיקת כל הפרמטרים; הסבב הראשון נערך בשנים 2005 עד 2006 והסבב השני נערך בין 2007 ל-2009. בעקבות סבב ההערכה הראשון, בתי החולים יישמו אסטרטגיות של שיפור המוכנות לתיקון הליקויים. כתוצאה מכך, נמצאה עלייה מובהקת בציוני המוכנות כפי שזוהו בסבב השני של ההערכה בהשוואה לסבב הראשון, מ-77 ל-88.5 אחוז; השיפור המשמעותי ביותר נמצא בתחום ההדרכה והתרגול.
במחקר נמצא גם כי השיפור הגבוה ביותר ברמת המוכנות התבצע בבתי חולים שלא היו בעלי ניסיון רחב בהתמודדות עם ארועים רבי-נפגעים. החוקרים מאמינים כי בתי החולים בעלי הניסיון המוגבל גילו פחות שאננות ביחס לבתי חולים בעלי ניסיון רב ועל כן השקיעו מאמצים רבים יותר בזיהוי והטמעת לקחים שנלמדו בבתי החולים השונים מהתמודדות עם ארועים קודמים.
"הערכה מתמשכת של רמת המוכנות לחירום מניעה את הנהלות בתי החולים וצוותם לשפר את יכולותיהם", מסבירה ד"ר עדיני. "כל בתי החולים, גם אלו עם ניסיון מוגבל או ללא ניסיון בניהול ארועים רבי-נפגעים, יכולים להיעזר בסטנדרטים המוגדרים בתהליך ההערכה ובהתאם לפתח רמה גבוהה של מוכנות לחירום".
ד"ר עדיני: "בתי החולים בישראל מבוקרים באופן מתמשך על-ידי משרד הבריאות בנוגע למוכנותם לארועי חירום ואסון. לעומת זאת, בקרה כזו פחות נפוצה בארה"ב, מאחר שבתי החולים שם מצופים לפתח ולשמר את מוכנותם לארועי חירום באופן עצמאי".

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  09/10/2012   |   עודכן:  09/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מודל חדש יכין את בתיה"ח לארועים רבי-נפגעים
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
הגבר נאלץ לעבור בדיקת רקמות שהוכיחה שצדק בטענתו לפיה הוא אינו אבי בנה של האישה    ביהמ"ש: הגבר יקבל 12,000 שקל בשל הוצאותיו ובעיקר בשל עוגמת הנפש שנגרמה לו
עופר וולפסון
שיטת המדידה החדשה של נתוני האבטלה של הלשכה לסטטיסטיקה מגלה כי שיעור האבטלה בקרב ערביי ישראל גבוה בהרבה מכפי שהוערך לפני שינוי השיטה בתחילת השנה
איציק וולף
מחמוד אחמדינג'אד שיגר איגרת לידידו מוונצואלה שנבחר לכהונה נוספת של שש שנים כנשיא המדינה    "אני מברך אותך ואת עמך על הזכייה. הרפובליקה האיסלאמית תשמח להרחיב עוד יותר את שיתוף הפעולה עם ונצואלה"
עופר וולפסון
בעקבות צמצום חד בשטחי המזרע, צפוי מחירו של מלפפון לצרכן להגיע עד ל-18 שקל, במקום כ-6 שקלים לפני ההתייקרות    שורה ארוכה מאוד של מוצרי מזון צפויים להתייקר בחודש הקרוב, ביניהם מוצרי החלב
איתמר לוין
עורך דין האשים שתי שופטות במשוא פנים נגדו, אך למרות שכבר יש לו עבר של התבטאויות חמורות ופסולות - נמנע שופט בית המשפט העליון, אורי שהם, מלנקוט באמצעים כלשהם נגדו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il