X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ילדים שגדלו בסביבות פחות נקיות ומסודרות היו בסיכון נמוך יותר לפתח רגישויות לחומרים תמימים, כמו לאבקת פרחים ולפרוות של חיות מחמד
▪  ▪  ▪
אפופים בסבון? [צילום אילוסטרציה: פלאש 90]

אם אתם מרגישים אשמים בגלל שלא ניקיתם מספיק את הבית, הפסיקו.
מסתבר, שאם תאפשרו לחיידקים אקראיים "לחגוג" פה ושם, תוכלו דווקא לחסוך מהילד לסבול מאלרגיות כל חייו, משום שבניגוד להגיון, אנחנו עלולים להיות פשוט נקיים מדי, מה שנקרא "תיאוריית ההיגיינה".
מדענים פיתחו את התיאוריה כדי להסביר את ההתפרצות הפתאומית של אלרגיות ואסתמה בקרב הצעירים האמריקנים, ומה שגילו היה מפתיע ביותר גם אם מעורר דאגה מסוימת; ילדים שגדלו בסביבות פחות נקיות ומסודרות היו בסיכון נמוך יותר לפתח רגישויות לחומרים תמימים, כמו לאבקת פרחים ולפרוות של חיות מחמד.
מחקר שפורסם בכתב העת Allergy and Clinical Immunology, הראה כי ילדים מכת האיימיש שגדלו בחוות היו בסיכון נמוך יותר לפתח אלרגיות ואסתמה לעומת ילדים אחרים.
מדוע אם כך חשיפה ללכלוך ולחיידקים הופכת את הילד רגיש פחות לאבקת פרחים ולגירויים דומים?
עניין של מידה
אחת הסיבות היא שחשיפה לפתוגנים (מחוללי מחלות) מאפשרת למערכת החיסונית להתכוונן וללמוד את ההבדלים בין גירויים מזיקים לכאלו שאינם מזיקים. מעבר לכך, חשיפה לחיידקים מסוימים "מספקת עבודה" ללוחמים הנאמנים של המערכת החיסונית.
מדענים מתארים את המערכת החיסונית כצבא. לכן, אם לצבא אין אויב להילחם בו, כמו החיידקים, הוא יילחם בדברים כמו האלרגנים (גורמי אלרגיה) במקרים רבים. אנשים שחיים בחוות נחשפים לכמות חיידקים רבה יותר וכתוצאה מכך המערכת החיסונית שלהם מנסה להילחם בחיידקים אלו וכך הגוף לא צריך להילחם באלרגנים.
יחד עם זאת, אם אתם שומרים על הסביבה שלהם נקייה מדי, על-ידי שימוש בסבונים אנטי-חיידקים ומחטאי ידיים, לדוגמה, הרי שהמערכת החיסונית שלכם תהפוך רגישה לכל חומר גירוי שהוא ש"עובר בדרך".
האם המשמעות היא שאפשר להשליך לפח את המגב, הסחבה והסבונים? לא. עדיין חשוב לשמור על הניקיון מבלי לטבוע בחומרים האנטיספטיים.
מספר מחקרים שנעשו בבעלי חיים הראו כי ניתן לאתחל את המערכת החיסונית גם לאחר שבגרנו על-ידי חשיפה לסוגים מסוימים של חיידקים. מחקרים שנעשו לאחרונה ופורסמו בכתבי עת רפואיים מכובדים הראו כי חשיפה של חיות מעבדה לחיידקים מסוימים אפשרה לאתחל את המערכת החיסונית שלהן ואת יכולת התגובה האלרגית שלה.
חשוב גם לזכור שחיידקים מסוימים אינם מזיקים. לכן, העצה הטובה ביותר היא שמידה מסוימת של היגיינה היא טובה, אך היגיינה מוגזמת מזיקה.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  10/10/2012   |   עודכן:  10/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
כיצד מתו 75 אנשי חיזבאללה בסוריה?    המורדים באסד טוענים כי הטמינו להם מארב    אתר באירן דיווח כי נהרגו בגבול שבין סוריה ללבנון על-ידי ישראל    כוח של צבא ארה"ב נשלח לירדן להדריך את הצבא הירדני
יפעת גדות
ניתן לצמצם באופן משמעותי את הסיכון שבהידבקות במחלות הזיהומיות של החורף על-ידי חיסונים (נגד שפעת) ושמירה על היגיינה
עדי בן ישראל
אוון ת'ורנלי, במסיבת עיתונאים ראשונה כמנכ"ל בטר פלייס: "נתמקד בשיתופי פעולה גדולים בכל העולם"    על שי אגסי: "אני לא חושב שכל מה שהוא עשה מבחינת הביצוע היה מושלם, ולכן אנחנו פה עכשיו"
יפעת גדות
במסגרת שלב שלישי של ניסוי רפואי 29.4% מהמשתתפים בקבוצה שקיבלה מריחואנה סיפרו כי חוו הקלה מהתכווצויות השרירים בהשוואה ל-15.7% בקבוצת הפלצבו
איתמר לוין
בית הדין הרבני קבע שהוא - ולא בית המשפט למשפחה - ידון בתביעות רכוש בעקבות גירושין, על בסיס הסכם בין בני הזוג שהוגש לו    בג"ץ קובע: מדובר בחוזה שנכפה על האישה ויש לבטלו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il