X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
במהלך ארבע השנים הראשונות ליישום חוק מענק הכנסה, חל גידול ניכר במספר הזכאים, לכ-106 אלף בשנת 2010 שיעור המימוש הגבוה ביותר - בקרב החרדים
▪  ▪  ▪
רוב מוחלט בקרב החרדים מנצלים המענק [צילום: פלאש 90]

החל בשנת 2007 מיושם בישראל חוק מענק הכנסה - כלי תמיכה חדש שנועד בעיקר לעובדים עם ילדים וגם לעובדים מבוגרים. המענק החודשי המקסימלי עומד כיום על 320 ש"ח לזכאים עם ילד אחד או שניים ולעובדים מבוגרים בני 55+, ועל 470 ש"ח לזכאים עם שלושה ילדים או יותר, כאשר החל בשנת 2013 יוגדל המענק ב-50 אחוזים לאימהות עם ילדים עד גיל 19, בהתאם להמלצות ועדת טרכטנברג לשיפור רווחתן הכלכלית של משפחות העובדים עם ילדים.
החוק יושם תחילה במספר אזורים נבחרים ("אזורי שילוב"). ב-2009 הוא הורחב לשאר האזורים עבור אימהות עם ילדים עד גיל שנתיים. החל בשנת 2011 החוק חל בכל רחבי הארץ.
במהלך ארבע השנים הראשונות של יישום החוק (2010-2007) עלה מספר הזכאים מכ-64 אלף פרטים לכ-106 אלף. עיקר הגידול נבע מהרחבה גיאוגרפית של תחולת החוק, הרחבה שהחלה בשנת הזכאות 2009 עבור אימהות לילדים עד גיל שנתיים.
המענק השנתי הממוצע ששולם עומד על כ-2,800 ש"ח (בשנת הזכאות 2009 - שנת הזכאות המלאה האחרונה שלגביה יש נתונים). לאורך השנים נשמרו ההבדלים בגובה המענק בין קבוצות האוכלוסיה. אוכלוסיות המאופיינות בשיעורי עוני גבוהים, כמו גם במעורבות נמוכה בשוק העבודה, זכאיות למענק גבוה יחסית - עובדה המדגישה את המיקוד המדויק של החוק באוכלוסיות המוחלשות. כך, חרדים וערבים זכאים למענק גדול יחסית לשאר הזכאים. בקרב אוכלוסיות אלו ישנו שיעור גבוה של עובדים עם שלושה ילדים או יותר, הזכאים למענק המוגדל.
המענק הממוצע מהווה כ-7 אחוזים מהשכר השנתי הממוצע של מקבלי המענק. המענק המקסימלי של זכאים עם שלושה ילדים או יותר עומד על כ-12 אחוזים בממוצע מהשכר של הזכאי. הוא אמור לעלות לכ-17 אחוזים עבור נשים עם ילדים, בעקבות יישום ההמלצות ועדת טרכטנברג. השיעור נמוך יחסית בהשוואה למענק המקסימלי של כ-40 אחוזים מהשכר בארה"ב בקרב הזכאים עם 2 או יותר ילדים.
במהלך ארבע השנים הראשונות של יישום החוק עלה שיעור המממשים באזורי השילוב מ-45 אחוזים בשנה הראשונה ל-53 אחוזים בשנה הרביעית. בשאר האזורים השיעור עלה מ-40 אחוזים בשנת 2009 ל-46 אחוזים בשנת 2010. שיעור המימוש הכללי בקרב כלל הזכאים עמד ב-2010 על כ-51 אחוזים - שיעור זה תואם את הסטנדרטים של תוכניות מקבילות בעולם בשלבים הראשוניים להפעלתן.
שיעור המימוש המקסימלי נרשם בקרב החרדים הזכאים לסכום מענק גבוה יחסית, בשל מספר ילדיהם, והמודעים היטב לחוק החדש. כבר בשנה הראשונה מימשו את זכאותם כ-59 אחוזים מהחרדים הזכאים באזורי השילוב. בשנה האחרונה נתון זה עלה לכ-64 אחוזים באזורי השילוב, ולכ-78 אחוזים בשאר האזורים. לעומת זאת, בקרב הזכאים ממזרח ירושלים שיעור המימוש היה נמוך מאוד, הן בהשוואה לכלל הזכאים והן בהשוואה לזכאים ערבים אשר מתגוררים באזורים אחרים. רק כ-26 אחוזים מזכאים אלו קיבלו מענק בשנה הראשונה ליישום החוק. עם זאת, במשך השנים עלתה המודעות לחוק ושיעור המממשים גדל עד לכ-44 אחוזים בשנה הרביעית.
באזורים למעט אזורי השילוב שיעור המימוש הממוצע בשנת 2010 היה כ-46 אחוזים, אך במרבית קבוצות האוכלוסיה היה מימוש דליל ושליש בלבד מכלל הזכאיות באזורים אלו (למעט חרדיות) קיבלו את המענק. רק בקרב העובדות מהמגזר החרדי היה שיעור מימוש גבוה (כ-78 אחוזים).

תאריך:  10/10/2012   |   עודכן:  10/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ב-4 שנים: מספר זכאי מענק הכנסה עלה ב-65%
תגובות  [ 1 ] מוצגות  [ 1 ]  כתוב תגובה 
1
ואתם עוד אומרים שביבי
הרועץ המשפטי  |  10/10/12 13:32
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אלעזר לוין
מנכ"לי נאנט, ארזים ורבד, ועתה גם קמן אחזקות, משלמים את מחיר הכשלונות וההפסדים    קמן נמצאת בשליטת רון אלרואי, חתנו של המפסידן יצחק תשובה
עידן יוסף
על אריה דרעי: "יש טעם לפגם בזה שעבריין מורשע בתחום הזה וברמה הזאת שישב בכלא חוזר לחיים הפוליטיים"
מירב ארד
נשיא לשכת המסחר בחיפה ד"ר גד שפר: החקיקה הקיימת נוגדת את חוק יסוד חופש העיסוק ואת חוק שוויון הזדמנויות בעבודה ובולמת השתלבותן של נשים רבות בשוק העבודה
איציק וולף
בית המשפט באזרבייג'ן שלח את אנשי משמרות המהפכה האירנים ואת הסייענים האזרים שלהם למאסר של בין 10 ל-15 שנים
אלעזר לוין
הערכה: תשלם כ-85 שקל למ"ר לחודש    הכדורסלן עמרי כספי קנה משרדים ב-450 אלף שקל, וישכיר אותם למשרד החקירות של אביו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il