X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ה"קסם הנשי" מאפשר לנשים "להגיע רחוק" כשהן מקיימות משא-ומתן - כך קובע מחקר חדש
▪  ▪  ▪
גישה אותנטית [צילום: AP]

כשמדליין אולברייט הפכה לאישה הראשונה ששימשה כמזכירת המדינה של ארצות הברית, היא ניהלה משאים ומתנים בעיקר עם מנהיגים גברים. בשנת 2009, הקומיקאי ביל מאהר שאל את אולברייט אם קרה שפלירטטה אי-פעם במהלך עבודתה והיא ענתה "כן. כן".
פלירטוט (הנטייה לפתות את בן המין האחר, "להתחיל" עם מישהו), ידידותיות נשית, או התיאור הדיפלומטי יותר - "קסם נשי", הם דרך יעילה לנשים "להגיע רחוק" כשהן מקיימות משא-ומתן. כך קובע מחקר שנעשה על-ידי חוקרים מבית הספר למנהל עסקים Haas שבלונדון.
נשים מתעמתות בצורה ייחודית במהלך עסקות חליפין במונחים של הדרך בה הן נתפשות - חזקות לעומת לבביות, השימוש בקסם הנשי במשא-ומתן הוא טכניקה המשלבת את שניהם.
המחקר פורסם תחת השם "הקסם הנשי: אנליזה של החסרונות והיתרונות שלו במשא-ומתן", בכתב העת Personality and Social Psychology.
פלירטוט שמביא לתוצאות חיוביות, אינו מצביע על כוונה סקסואלית אלא אותנטית, כלומר התנהגות ללא כוונה רצינית. למעשה, המחקר גילה כי פלירטוט נשי מאותת על איכויות אטרקטיביות כמו ביטחון ואמון, שהם חיוניים להצלחה במשא-ומתן.
הנשים - לא מושפעות
כדי לקבוע אם נשים שמפלרטטות גם יעילות יותר בניהול משא-ומתן לעומת גברים שמפלרטטים, ביקשו החוקרים מ-100 משתתפים להעריך את מידת השימוש שלהם בקסם האישי במהלך משא-ומתן על סקלה של 7 נקודות.
המשתתפים התבקשו להעריך את יעילות המשא-ומתן של עמיתיהם. נשים שהודו כי השתמשו בקסם אישי רב יותר דורגו כיעילות יותר על-ידי עמיתיהן למשא-ומתן. גברים שאמרו שהשתמשו בקסם אישי לא נתפשו כיעילים יותר.
במסגרת ניסוי שני, החוקרים ביקשו מהמשתתפים לדמיין שהם מוכרים רכב ששוויו 1,200 דולר ושאלו באיזה סכום היו מוכרים את הרכב. לאחר מכן, קראו המשתתפים תרחיש אחד או שניים לגבי הקונה הפוטנציאלית ששמה סו. הקבוצה הראשונה פגשה את סו, שלחצה עימם ידיים כשפגשה אותם, חייכה ואמרה: "נעים מאוד לפגוש אותך" ואז: "מה המחיר הטוב ביותר שלך?" בטון רציני.
הקבוצה השנייה קראה תרחיש שונה בו סו מברכת לשלום את הקונה בחיוך לבבי, מסתכלת עליו מלמטה למעלה, נוגעת בזרועו ואומרת: "אתה אפילו יותר מקסים מהאימייל", ואחר-כך קורצת ושואלת: "מה המחיר הטוב ביותר שלך?".
התוצאה: המוכרים הגברים היו מוכנים להוריד עבור סו "הפלרטטנית" יותר מ-100 דולר ממחיר הרכב, לעומת חוסר הרצון לנהל משא-ומתן עם סו הרצינית. ההתנהגות השובבנית של סו לא השפיעה על המוכרות.
לדברי עורכי המחקר, רבות מהסטודנטיות שהן מנהלות בכירות הודו בפניהם כי הן אוהבות לפלרטט ותיארו את עצמן כ"פלרטטניות גדולות". הפלירטוט, כתבו, אינו חסר מקצועיות אם הוא נשאר חביב וידידותי.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  11/10/2012   |   עודכן:  11/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
כמעט פי שניים מיש עתיד והעבודה שקיבלו בסקר מעריב 17-16 מנדטים ופי חמישה שקיבלו 6 מנדטים    סקר הארץ: לבני המתאימה ביותר לעמוד בראשות קדימה
איציק וולף
מטוסי קרב טורקיים ליוו את מטוס הנוסעים הסורי עד לנחיתתו באנקרה    שר החוץ הטורקי: המטוס נשא מטען "שאינו אזרחי"    בוטלו הטיסות הטורקיות בשמי סוריה מחשש לפעולת נקם
לי-אור אברבך
אילון צפוי להגיש תוכניות בשידורי הזכיינית ולהשתלב באתר מאקו של "קשת"    עזב השנה את הגשת מהדורת חדשות 10 אחרי עשור, לאחר שאולץ לשדר מאולפן זעיר בירושלים, ושנדרש לקצץ בשכרו    אילון הגיש את המהדורה המרכזית של הערוץ השני עם הקמתו
עידן יוסף
במחנה ישי משיבים מלחמה כנגד הדחתו של אלי ישי מתפקיד יו"ר שס והחלפתו באריה דרעי    יהודה אבידן, מקורבו ונציג שס בוועדת הבחירות, אומר כי לדרעי יש זכויות אך לישי הרבה יותר
עופר וולפסון
לפני כחמישה חודשים אישרה ועדת השרים לחקיקה את הצעת החוק לפיה יימשך שידור החדשות בכבלים גם בשנת 2013, אך האוצר הגיש ערר על ההחלטה    כעת, עם פיזורה של הכנסת, לא ניתן יהיה לאשר את הצעת החוק גם אם כל תנאי האוצר ימולאו
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il