X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
ראש סוכנות המזון של האו"ם: "העובדה שמספר אנשים גבוה מזה של אוכלוסיית ארצות הברית, אירופה וקנדה סובלים מרעב בעולם שמייצר כמות אוכל המספיקה לכולם היא שערוריה"
▪  ▪  ▪
רעב עולמי [צילום: AP]

אחד מכל שמונה אנשים בעולם סובל מתת-תזונה כרונית, כך על בסיס נתונים של סוכנות המזון של האו"ם. הארגון מזהיר כי העלייה במחירי המזון עלולה לפגוע בהצלחות שהושגו עד כה במלחמה נגד הרעב.
בדוח שבחן את תעשיית המזון, דיווחה סוכנות האו"ם כי 868 מיליון בני אדם, שהם כ-12.5% מאוכלוסיית העולם, סבלו מרעב בין השנים 2012-2010, ירידה חדה יותר ממה שסברו עד כה ממיליארד, או 18.6% בשנים 1992-1990.
המספרים החדשים, המבוססים על שיטת חישוב מתוקנת ומעודכנת יותר, נמוכים מהמספרים האחרונים שפורסמו בנוגע לשנים האחרונות, שקבעו כי מספר האנשים הרעבים בעולם עמד על 925 מיליון בשנת 2010 ועל 1.02 מיליארד בשנת 2009.
"אלו אכן חדשות טובות יותר מבעבר, אך המשמעות היא שעדיין אדם אחד מכל שמונה רעב. זהו מצב לא קביל, במיוחד כשאנו חיים בעולם של שפע", כך אמר חוזה גרזיאנו דה סילבה, מי שעומד בראש הארגון למזון ולחקלאות (FAO). עוד הזהיר כי רוב ההתקדמות שנעשתה בניסיון להוריד את שיעור הרעב הייתה עד 2006, כשמחירי המזון המשיכו לרדת. אך לאחר העלייה במחירי המזון והמשבר הכלכלי שבא בעקבותיה נעשתה מעט מאוד התקדמות.
נדרשות פעולות פוליטיות
מחירי המזון עלו לאורך החודשים האחרונים, בעקבות הבצורת בארצות הברית, ברוסיה ואצל יצואני חיטה גדולים אחרים, וב-FAO מצפים כי המחירים יישארו קרובים לרמות אליהן הגיעו במהלך משבר המזון בשנת 2008. למרות זאת, לדברי גרזיאנו דה סילבה העולם יכול עדיין להשיג את יעדי ההתקדמות של האלף הנוכחי - להוריד ב-50% את שכיחות התת-תזונה בעולם המתפתח עד 2015.
מטרה זו היא אחת מסדרת מטרות שאומצו על-ידי מנהיגי העולם בכינוס של האו"ם בשנת 2000, שמטרתו מאבק בעוני, ברעב ובמחלות במדינות עניות עד 2015.
על-פי הדוח שפרסם FAO, התאוששות כלכלית, במיוחד בסקטור החקלאי, חיונית להורדה יציבה של שכיחות הרעב. צמיחה חקלאית שתכלול את החקלאים הקטנים, במיוחד את הנשים, תהיה היעילה ביותר בהורדת העוני והרעב הקיצוניים כשתביא תעסוקה לעניים.
גורמים העוצרים את ההתקדמות במאבק כוללים צמיחה בדרישות לדלק האורגני, ספקולציות פיננסיות בשווקי המזון ומחסור באספקת מזון ובהפצתו שגורמים לבזבוז שליש מסך כל הייצור. כמו-כן, היעדר פעילות פוליטית שמטרתה מאבק במחירי המזון הגבוהים, חוסר שוויון בין המינים, גניבת קרקעות ושינויי אקלים מסכנים את ההישגים אליהם הגיעו עד כה.
"העובדה שמספר אנשים גבוה מזה של אוכלוסיית ארצות הברית, אירופה וקנדה סובלים מרעב בעולם שמייצר כמות אוכל המספיקה לכולם היא שערוריה", אמר. הוא קרא לממשלות לנצל את כינוס המזון בשבוע הבא כדי לעודד את המאמצים ליצור מערכת מזון בת-קיימא וקרא ליצור מאגרי מזון שיהוו מחסום למחירים הגבוהים ויספקו הגנה מערכתית לאלו הנמצאים בסיכון לרעב.

כל הבריאות בכף ידך
תאריך:  11/10/2012   |   עודכן:  11/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
זילברטל אומר שיש לבחון היטב האם הפיצול אכן ייעל את הדיון ומציב שורה של קריטריונים להחלטה על מהלך זה
איתמר לוין
סולברג: לאחרונה מתרבים המקרים בהם מוגשות ברגע האחרון הבקשות לביהמ"ש העליון, להאריך את מעצריהם של מי שנעצרו עד תום ההליכים ועצורים למעלה מתשעה חודשים
יפעת גדות
ה"קסם הנשי" מאפשר לנשים "להגיע רחוק" כשהן מקיימות משא-ומתן - כך קובע מחקר חדש
עידן יוסף
כמעט פי שניים מיש עתיד והעבודה שקיבלו בסקר מעריב 17-16 מנדטים ופי חמישה שקיבלו 6 מנדטים    סקר הארץ: לבני המתאימה ביותר לעמוד בראשות קדימה
איציק וולף
מטוסי קרב טורקיים ליוו את מטוס הנוסעים הסורי עד לנחיתתו באנקרה    שר החוץ הטורקי: המטוס נשא מטען "שאינו אזרחי"    בוטלו הטיסות הטורקיות בשמי סוריה מחשש לפעולת נקם
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il