X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
האיחוד זכה בפרס היוקרתי על "תרומתו לשישה עשורים של קידום השלום, ההתפייסות, הדמוקרטיה וזכויות האדם באירופה" 60 שנה לאחר היווסדו
▪  ▪  ▪
האיחוד היה מועמד אפשרי במשך שנים רבות [צילום: AP]
ב-100 מילה
השבוע הוכרזו זוכי פרס נובל לרפואה, פיזיקה וכימיה. השנה היו אלה חוקרים מיפן, מבריטניה, מצרפת ושלושה מארצות הברית. מיותר לציין שכל הזוכים בתחומים אלה קיבלו את הפרס על תגליות מדעיות פורצות דרך, תיאור שאי-אפשר לומר על זוכי הפרס היוקרתי לספרות ולשלום.
ברור שאי-אפשר להשוות את רמת הסיקור התקשורתי לזה של השנים שבהן זכינו לנחת מחתני פרס ישראלים. רק אנושי והגיוני שהכותרות יהיו גדולות הרבה יותר כשהזוכים משלנו, ובכל זאת חבל שכלי התקשורת כמעט מונעים מאיתנו לגמרי את ההזדמנות להכיר ולהבין את משמעותם של ההישגים והתגליות המדעיות שבסופו של דבר הם העניין הגדול שזכה ברגע של תשומת לב עולמית.

האיחוד האירופי זכה בפרס נובל לשלום לשנת 2012. כך הודיע (יום ו', 12.10.12) יו"ר ועדת הפרס, תורביורן יאגלנד.
חמשת החברים בוועדת הפרס הנורבגית שקובעת את הזוכה בפרס נובל לשלום בחרו פה אחד באיחוד, מבין 231 אישים וארגונים שהוצגו כמועמדים לפרס היוקרתי.
"האיחוד האירופי מקבל את הפרס עבור שישה עשורים של תרומה לקידום שלום, התפייסות, דמוקרטיה וזכויות אדם באירופה", ציין יאגלנד והוסיף כי עד לא מזמן התרחשו מלחמות באירופה וכעת האיחוד תרם לפיוס. "החלק בייצוב היבשת שמילא האיחוד סייע להפוך את אירופה הקרועה של פעם מיבשת של מלחמה ליבשת של שלום".
הצלחה היסטורית עם אתגרים קשים בפתח
רבים צפו כי האיחוד האירופי יזכה בפרס נובל לשלום בשל העובדה שבשנה הנוכחית מציינים באירופה 60 שנים לייסוד קהילת הפחם והפלדה, שהיוותה את הבסיס לאיחוד האירופי.
האיחוד האירופי צמח מתוך ההרס העצום של מלחמת העולם השנייה, והונע על-ידי האמונה כי קשרים כלכליים מתהדקים יוודאו כי אויבים בני מאות בשנים לא יפנו זה נגד זה שוב. כיום האיחוד מורכב מ-500 מיליון בני אדם ב-27 מדינות, כשמדינות נוספות ממתינות להצטרף אליו.
הצלחתו של האיחוד האירופי במניעת מלמחה בין שתי המעצמות גרמניה וצרפת אינה מעורערת. להפך, שתי המדינות הללו נוטות להיות כעת שחקניות דומיננטיות באיחוד, כשנשיא צרפת וקנצלרית גרמניה נפגשים לעתים קרובות ביחד כדי לקבוע, הלכה למעשה, את מדיניות האיחוד. בריטניה תמיד הייתה בהסתייגות מאז שהצטרפה אל האיחוד בשנות ה-70', ואינה חלק מגוש האירו המטבע המשותף.
עם זאת, הפרויקט האירופי עומד בימים אלה מול האתגר הגדול ביותר שלו עד כה - משבר חוב שמעורר מתחים עמוקים בין הצפון והדרום, אשר גרם לאבטלה להמריא בכל רחבי הגוש ומאיים על האירו, המטבע המשותף הנמצא בשימוש על-ידי 17 מחברות האיחוד.
ספקנות נגד האיחוד קיימת גם ביבשת עצמה. נורבגיה העשירה בנפט, שם הוענק הפרס, אינה חברה באיחוד, ורוב תושביה מתנגדים בתקיפות להצטרפות אליו. מצביעים נורבגיים דחו הצטרפות לאיחוד האירופי פעמיים, בשנים 1972 ו-1994.

תאריך:  12/10/2012   |   עודכן:  20/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
פרס נובל לשלום - לאיחוד האירופי
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עידן יוסף
קבוצת עפיפי תחל בהפעלת קווי תחבורה ציבורית חדשים ליישובי צפון המועצה האזורית עמק יזרעאל - קו ראשי עפולה-ציפורי וקו קצר לאיסוף בתוך הישובים    הודעה בנושא וזמני הנסיעה של הקווים לא פורסמו לציבור
א. וולף
בעימות בין סגן נשיא ארצות הברית למועמד הרפובליקני לתפקיד יצאו הרפובליקנים על-פי סקר אחד כשידם על העליונה    סקר נוסף העלה ניצחון של ביידן
עידן יוסף
שר התחבורה דוחה את הטענות כאילו העצירה בתחנות שוליות ודילוג על תחנות אסטרטגיות נועדה לסנן נוסעים לא חרדיים    כעת מתברר כי למרות מדיניותו המוצהרת לא מנע עצירה לצורך גביית תשלום מנוסעות היושבות מאחור
איציק וולף
נחקר יחד עם אשתו על-ידי צוות מיוחד של אגף חקירות ומודיעין    חשודים בהצעת סכום כספי גבוה לקצין משטרה בכיר במטרה לקבל מידע על תיק חקירה אחר
מערכת אתר ערוץ הספורט
פרשן ערוץ הספורט נפגע כאשר ישב ברכבו. המשטרה פתחה בחקירה
רשימות נוספות
נובל לספרות - פעם ראשונה לסין  /  יפעת גדות
פרס נובל לכימיה יוענק לשני אמריקנים  /  יפעת גדות
שני מדענים יחלקו את פרס נובל לפיסיקה  /  יפעת גדות
החלטות  /  צור ארליך
פרס נובל והראש היהודי  /  עו"ד אברהם פכטר
פרופ' שכטמן צודק  /  עליס בליטנטל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il