לקראת חורף יקר: אחרי החברה המרכזית למשקאות (קוקה קולה ישראל), גם חברת המשקאות יפאורה תבורי הודיעה לרשתות השיווק על עליות מחירים בשיעור ממוצע של כ-5%. החברה הודיעה על העלאת מחירי מוצרי המותגים תפוזינה, ספרינג, אר סי קולה, מיץ פז, קריסטל, שוופס. לדברי החברה, המחירים החדשים יכנסו לתוקף בראשון לנובמבר.
החברה לא העלתה את מחיר המים המינרלים עין גדי. קטגוריית המים המינרלים סבלה בשנה האחרונה מירידה ניכרת במכירות עקב התגברות כוחם של ברי המים הביתיים והמעבר לצריכת מי ברז.
יפאורה ממשיכה את גל עליות המחירים שהחל לפני כחודש, אז הודיעה חברת מוצרי הצרכיה יוניליוור-תלמה על עליית מחיר בשיעור של 3%-6% בשלל מותגים. בניגוד ליוניליוור, שהודיעה לתקשורת על עליית המחיר ולאחר מכן לרשתות השיווק, חברות המזון האחרות שהודיעו מאז על עליות מחירים ניסו לעשות זאת בשקט תקשורתי מקסימלי ובחרו להודיע על ייקור מוצריהן בזמן החגים או בסוף השבוע.
אסם הודיעה על עליית מחיר בשיעור ממוצע של 4.8% בחול המועד ואחריה הודיעה החברה המרכזית (קוקה קולה ישראל) על עליית מחיר בשיעור ממוצע של 5.7% ביום חמישי אחר-הצהריים בזמן חול המועד.
גם יפאורה, של שלמה רודב ו
רוני גת, בחרה להודיע על עליית המחיר ביום שישי. עם זאת, רק חלק קטן מהרשתות קיבלו בינתיים את המחיר המעודכן ורובן לא ידעו על העלייה המתוכננת.
למרות שחברת אסם ניסתה להעביר את ההודעה על עליית המחירים מטעמה בשקט יחסי, הודיעו ארגוני מחאה, בהם תנועת ישראל יקרה לנו, על שביתת קונים נגד אסם החל ממחר (א'). אסם היא חברת המזון הנסחרת הרווחית בישראל ולה מוצרי בסיס רבים.
בהתחלה היו אלה החברות הגדולות שהודיעו על העלאת מחירים, אולם היה ברור כי הדבר יהווה פתח לחברות קטנות יותר, כמו יפאורה. כך, חברת ויטה פרי גליל הודיעה אף היא לרשתות השיווק על עליית מחיר בשימורים ובירקות הקפואים בשיעור של עד 6%.
הצפי הוא כי כעת יודיעו חברות מזון נוספות קטנות יותר על עליות מחירים מטעמן. גם חברות החלב תנובה, שטראוס וטרה צפויות לייקר את מחיריהן את התייקרות החלב הגולמי ב-9.5%.
"כל-כך הרבה חברות הודיעו על עליית מחיר כך שלא נוכל בצורה גורפת לא להתיר להן להעלות מחירים. ננהל עם חברות המזון והמשקאות שיחות ונראה באיזה מוצרים אפשר להקל ולא להעלות מחיר או להעלות מחיר ולקבל מבצע זמני על המוצר. מכך שכל החברות מבקשות עליית מחיר אנחנו מסיקים שיש לכך סיבה וכנראה שאין מנוס מעליית מחיר", אומר בכיר ברשת שיווק גדולה.
מיפאורה נמסר כי הנושא נמצא בבדיקה.