X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
נציבות שירות המדינה הכינה רק ביולי 2012 הסדר ניגודי עניינים בין היועץ המשפטי והדוברת של הנהלת בתי המשפט - שנתיים וחצי אחרי שהפכו לבני זוג מסרבת לומר כיצד נבחר היועץ המשפטי לתפקידו למרות יחסיו עם הדוברת
▪  ▪  ▪
לייזר. פרטי ההסדר לא פורסמו
יריקה לשלטון החוק
אפשר לדון בשאלה האם הכללים בנוגע להעסקת בני זוג בשירות המדינה מתאימים לשנת 2012 ולזכויות יסוד חוקתיות, אבל שני דברים ברורים: כל עוד הם בתוקף חובה לקיים אותם, והחובה הזאת כפולה ומכופלת כאשר מדובר בהנהלת בתי המשפט. הכשרה בדיעבד - אחרי שנתיים וחצי! - של ניגודי העניינים מהווה יריקה בפרצופם של שלטון החוק ועיקרון השוויון, ופותחת פתח לטענות על אפליה מצד אחד והעדפת מקורבים מצד שני. לפי אותו היגיון, אין להעניש למשל מי שנוהג ללא רישיון, אלא לאפשר לו להוציא רישיון בדיעבד. המשמעות ברורה.

נציבות שירות המדינה הכשירה בדיעבד, לאחר שנתיים וחצי, את ניגודי העניינים בהם מצויים היועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט ודוברת בתי המשפט וגם זאת רק לאחר שאלה נחשפו ב-News1. השניים, עו"ד ברק לייזר ועו"ד אילת פילו, הם בני זוג העובדים יחדיו, בניגוד להוראות התקשי"ר.
לייזר ופילו הכירו במהלך עבודתם, בסוף 2010 עברו להתגורר יחדיו ואשתקד נולדה בתם. בעת ההיכרות היה לייזר עוזרו של מנהל בתי המשפט דאז, משה גל, ופילו כבר הייתה הדוברת הכפופה במישרין למנהל בתי המשפט. בשנת 2011 נבחר לייזר, בידי ועדה בראשות המשנה ליועץ המשפטי לממשלה, עו"ד אורית קורן, ליועץ המשפטי של הנהלת בתי המשפט. תפקיד זה מחייב את השניים לעבודה משותפת על בסיס יומיומי.
למרות כל אלו, ולמרות שהיחסים בין השניים מעולם לא הוסתרו והיו ידועים לכל הנוגעים בדבר, לא נמנע מינויו של לייזר ולא נעשה הסדר כלשהו למניעת ניגודי עניינים בין השניים. רק ביולי השנה, לאחר הפרסום ב-News1 ופניות חוזרות ונשנות מצד שבתאי עזריאל, ערכה הנציבות מה שהיא מכנה "הסדרי ניגודי עניינים מחמירים", ואשר פרטיהם לא פורסמו. לאור זאת אישרה ועדה מטעם הנציבות את עבודתם של לייזר ופילו - שנתיים וחצי לאחר שנוצר ניגוד העניינים וקרוב לשנה לאחר הולדת בתם.
עריכת ההסדר בדיעבד נוגדת את התקשי"ר, הקובע במפורש: "בכל מכרז, הליך בחירה אחר או הליך מינוי למשרה בשירות המדינה, תנאי לכניסתו לתפקיד של המועמד שייבחר הוא בחינת סוגיית ניגוד העניינים ומילוי שאלון מתאים לאיתור חשש לניגוד עניינים, ובמידת הצורך, על-פי החלטת היועץ המשפטי, עריכת הסדר למניעת ניגוד עניינים. בדיקת סוגיית ניגוד העניינים, ובמידת הצורך חתימת המועמד על הסדר מתאים למניעת ניגוד עניינים, יתבצעו טרם מינוי המועמד לתפקיד, חתימת חוזה העסקה בינו לבין המדינה או כניסתו לתפקיד בפועל, לפי העניין ולפי המוקדם מביניהם".
עזריאל פנה (10.10.12) לוועדה לביקורת המדינה, בדרישה לבחון את הנושא לעומקו. הוא מצביע על העובדה, כי השאלון למועמד למשרה בשירות הציבורי מחייב גילוי על קרבת משפחה לעובדים אחרים בשירות, ובכלל זה - בני זוג. עזריאל ביקש מקורן הסברים על הבחירה בלייזר, ושאל האם לייזר דיווח לוועדת המכרזים על יחסיו עם פילו. קורן סירבה להשיב, הפנתה את השאלות ליועץ המשפטי של הנציבות, עו"ד רון דול, אך גם הוא לא השיב על השאלה המרכזית: האם לייזר דיווח על היחסים, ואם כן - כיצד אושר מינויו בניגוד לתקשי"ר. אם לייזר קיבל את התפקיד בלא שדיווח על ניגודי העניינים - הדבר עלול להוות עבירת משמעת.
עוד טוען עזריאל, כי ההכשר שנתנה הנציבות בדיעבד להעסקתם במקביל של לייזר ופילו, אינו עולה בקנה אחד עם הוראות התקשי"ר. הנציבות הסתמכה על כך שהכללים מתירים לנציב שירות המדינה להעניק היתר לעבודתם של קרובי משפחה, על-פי קני-מידה המפורטים בהם.
לדברי הנציבות, במקרה הנוכחי אישר הנציב, עו"ד משה דיין, את העסקתם של לייזר ופילו "לאור העובדה כי מדובר בעובדים מקצועיים אשר מועסקים תקופה לא קצרה במערכת והכירו תוך כדי עבודה". ואולם, עזריאל אומר, כי נימוקים אלו כלל אינם מצויים ברשימת ההנמקות מכוחן ניתן לאשר העסקת קרובי משפחה. עוד הוא מצביע על כך, שבמקרים דומים לא ניתן היתר לקרובי המשפחה להמשיך ולעבוד יחדיו.
פילו מסרה בתגובה בשם הנהלת בתי המשפט: "כעולה מהמסמכים שצורפו, מדובר במיחזור של טענות אשר נטענו בעבר על-ידי המלין ונבדקו לפני ולפנים על-ידי הגורמים המוסמכים ונדחו". News1 מעיר, כי העובדה שתגובתה של פילו ניתנה בשם המערכת כולה, כולל בשמו של לייזר שהתלונה נוגעת בעיקר לדרך מינויו לתפקידו הנוכחי, מלמדת על ניגוד העניינים בו מצויים השניים.

תאריך:  14/10/2012   |   עודכן:  14/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ניגודי עניינים בהנהלת בתיהמ"ש הוכשרו בדיעבד
תגובות  [ 14 ] מוצגות  [ 14 ]  כתוב תגובה 
1
ריקבון נפוטיסטי
עידןסובול  |  14/10/12 09:53
 
- סודות הבחירה
הנ"ל  |  14/10/12 10:18
2
גם לחשין היו יחסים עם כפופה
שחיתות...לא חדש  |  14/10/12 09:55
 
- חשין נוכל מרושע
פרפר  |  14/10/12 15:05
3
חנן וייס
חשין  |  14/10/12 10:02
4
גם לסטרשנוב היה קשר עם
כפופה/כפיפה  |  14/10/12 10:13
5
ניגודי עניינים לכול החיים
עידןסובול  |  14/10/12 11:08
6
בית המשפט מסתיר שעור הרשעות
סטטיסטיקה  |  14/10/12 11:38
7
תחקיר מדהים של עזריאל
פיקשוש בתגובות  |  14/10/12 11:40
8
פורע את חוק חופש המחקר והמיע
סטטיסטיקה  |  14/10/12 11:46
 
- פורע את חוק חופש המחקר והמידע2
סטטיסטיקה  |  14/10/12 14:08
9
סגניתו של ברק לייזר
ידע פנימי  |  14/10/12 17:14
10
יאמר לזכות נ.ש.מ. שהם עיקביים
רינה דבש  |  14/10/12 18:06
11
היכן היו"ר אבנרי הפעיל ? ! ל"ת
לאומ"ץ  |  15/10/12 03:11
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איציק וולף
לאחר החיסול הכפול אמש של שני מחבלי הג'יהאד העולמי מדווחים הפלשתינים על חיסול נוסף של רוכב אופנוע על-ידי חיל האוויר הישראלי    לפנות בוקר נורו רקטות    התושבים הונחו להישאר סמוך למרחבים מוגנים
עידן יוסף
יועץ השיווק והאסטרטגיה יובל לב חושף כי הצליח לקנות מחברת החדשות של ערוץ 10 אייטם שיווקי    בחדשות 10 מכחישים את ההאשמה    הרשות השנייה מעכבת מאז יולי פסילה של תוכניות בהן משוד תוכן שיווקי
מירב ארלוזורוב
הוועדה לקביעת התכנון האסטרטגי בישראל, תציג השבוע את מסקנותיה בפני נתניהו    משרד האוצר, שהוא כיום המתכנן האסטרטגי העיקרי, מסכים למהלך    בין השאר, יפותח סט יעדים רחב מיעד הצמיחה המוביל את מדיניות הממשלה כיום, שיכלול מדדים של איכות וקיימות
עדי דברת-מזריץ
יפאורה תבורי מעלה מחירים    החברה בחרה להודיע לרשתות על עליית המחיר בזמן סוף השבוע
מערכת אתר ערוץ הספורט
סיני, לחמן, והחבורה של אבו סובחי הצטרפו לרעננה בארבע האחרונות
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il