X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
מסקר שערכה טבע עולה, כי 56% מהישראלים הסובלים מבעיות שינה, מתקשים לתפקד בעבודה ביום שלמחרת נשים ומבוגרים סובלים יותר מבעיות שינה
▪  ▪  ▪
סופרים כבשים בלילה [צילום: פלאש 90]

29% מהאוכלוסיה הבוגרת בישראל, סובלים מבעיות שינה לפחות מספר פעמים בשנה. מבין הסובלים מבעיות שינה, 56% הצהירו, כי תפקודם בעבודה נפגע. כך עולה מסקר שערכה חברת טבע, משווקת תרופת השינה סירקדין (מלטונין בשחרור מושהה).
הסקר נערך על-ידי חברת גיאוקרטוגרפיה, בקרב מדגם מייצג של 500 נשים וגברים בגילאי 18 ומעלה.
מנתוני הסקר עולה, כי גברים כמעט לעולם אינם מחמיצים יום עבודה לאחר לילה ללא שינה, אך עם זאת 70% מתוכם טוענים, כי תפקודם בעבודה נפגע. לעומתם, 6% מהנשים נוהגות להיעדר מהעבודה לאחר לילות בהם לא ישנו טוב, אך רק 49% מתוכן דיווחו על תפקוד לקוי בעבודה.
עוד עולה מממצאי הסקר, כי בהתאם למחקרים הרפואיים בתחום, נשים סובלות מבעיות שינה יותר מגברים: 35% מהנשים הצהירו שהן סובלות מבעיות שינה לפחות מספר פעמים בשנה, בעוד 21% מהגברים חשים כך. כמו-כן, נמצא כי השפעת הגיל גם היא אינה מבוטלת: 24% מהצעירים בגילאי 34-18 הצהירו על הבעיה ולעומתם 35% מבני ה-55 ומעלה סובלים מן הבעיה.
ד"ר גילי גבעתי, נוירולוגית ורופאת שינה במרכז רפואי שיבא ובמכון השינה אסותא, מסרה: "השכיחות של בעיות שינה ובעיקר נדודי שינה, עולה עם הגיל. ישנן סיבות רבות להתפתחות הפרעות שינה בהן שינויים הורמונליים המופיעים בנשים בגיל המעבר, עלייה בשכיחות מצבי לחץ נפשי ודיכאון הבאים לידי ביטוי בהפרעות שינה וירידה בהפרשת המלטונין. הורמון המלטונין המופרש מבלוטת האצטרובל במוח עם רדת החשיכה, אחראי לתחושת העייפות וההירדמות. החל מגיל 50, רמת המלטונין קטנה, דבר המוביל לעלייה בשכיחות קשיי ההירדמות ונדודי השינה".
מתוצאות הסקר עולה כי גם למצב הכלכלי יש השפעה: 36% מבעלי ההכנסה הנמוכה סובלים מבעיות שינה, בעוד 25% מבעלי ההכנסה הגבוהה מהממוצע אינם ישנים היטב. עוד נמצא, כי מעל 10% מתוך כלל בעלי ההכנסה הנמוכה השיבו, כי אינם מצליחים לישון היטב בתדירות של כל יום או כמעט כל יום, לעומת 3.7% מבעלי ההכנסה הגבוהה.
מנתוני הסקר עולה, כי 23% מתוך הסובלים מבעיות שינה, מודאגים במיוחד באשר להשפעה הבריאותית של חוסר השינה, 21% מתוכם מוטרדים מההשפעה הנפשית ואילו 27% חשים כי אינם מצליחים לשמור על סובלנות ביום שלאחר לילה ללא שינה.
עוד עולה, כי 66% מרגישים שאף אחד לא שם לב לעייפותם. עם זאת, 27% מהנשים סופגות הערות על כך שנראות עייפות או על עצבנותן, בעוד 15% מהגברים סופגים הערות מסוג זה.
24% מהצעירים קוראים להכרה של מערכת הבריאות בבעיה כמחלה. לקריאתם של הצעירים (34-18) להכרה בבעיות שינה כמחלה לכל דבר על כל המשתמע מכך, כולל אישורי רופא להיעדרות מהעבודה, מצטרפים גם 18% מבני 55+. בגילאי הביניים רק 8% סבורים כי ההכרה הכרחית, בעוד 47% מתוכם ציינו כי הדבר שהכי יעזור להם לאחר לילה ללא שינה, הוא סיוע של המשפחה בטיפול בילדים, בעבודות הבית, בסידורים וכן הלאה.
לדברי ד"ר גבעתי, "ידוע שבעיות שינה משפיעות באופן משמעותי על תפקוד ביום שלמחרת. לבעיות אלה השפעה מרחיקת לכת על איכות החיים של האדם הסובל מהן. במקרים רבים אנו עדים לקושי בריכוז, בעיות זיכרון, השפעות נפשיות על תחושות דיכאון וחרדה והשפעות גופניות על לחץ דם ועל בעיות השמנה ובעקבות זאת על התפתחותן של בעיות קרדיו-וסקולריות בקרב אנשים שסובלים מבעיות שינה שאינן מטופלות. הטיפולים הקיימים כיום אפקטיביים ובטוחים יותר מבעבר ויכולים לאפשר לכל אחד ואחת את השיפור המיוחל באיכות החיים".

תאריך:  14/10/2012   |   עודכן:  14/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
מתהפכים במיטה בלילה ולא שורדים את היום
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
איתמר לוין
ברק-ארז קובעת שטענה להגנה מן הצדק בנימוק של אכיפה בררנית אינה יכולה להידון בעת הארכת מעצר אלא לכל היותר בעיון מחדש על המעצר
איציק וולף
הממשלה אישרה פה אחד את הצעת ראש הממשלה    נתניהו: גם בשלושת החודשים הקרובים ננקוט ניהול אחראי של הכלכלה    השר דיכטר מצטרף אל הליכוד
יפעת גדות
נכווה בגרונו בשל שאיפת מים רותחים    בשל ערנות הוריו וניתוח חירום שבוצע במרכז שניידר, ניצלו חייו של הפעוט
מירב ארד
אריה גוטליב פורש מתפקידו כמנכ"ל לאחר 25 שנות עבודה בחברה, מתוכן 13 שנות כהונה כמנכ"ל    ציון גינת ייכנס לתפקידו ב-1 בינואר 2013
עידן יוסף
בעקבות ריבוי אירועי הבטיחות לאחרונה, הורה מפקד החיל לקרקע ליממה את מטוסי הקרב מאימונים    הפעילות המבצעית תתקיים כמתוכנן והכוננויות המבצעיות יוחזקו כרגיל
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il