X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות
צוות משימה, שמינתה קצינת הרפואה של הצבא האמריקני, ממליץ על הכשרה אחרת למפקדים ולצוות הרפואי, על הדרכה נאותה לצוותים הרפואיים ולחיילות ועל הנפקת ציוד מתאים, שייקל על החיילות בזירות הלחימה
▪  ▪  ▪
חיילות אמריקניות בעירק [צילום: AP]

חיילות אמריקניות, המוצבות בעירק ובאפגניסטן גילו נטייה ללקות בדלקות בדרכי השתן. חוקרים סבורים, כי הדבר נובע מעצירת שתן, מהגבלה בשתייה ומהתנאים ההיגייניים הירודים בזירות הלחימה.
יותר מארבע מאות ושלושים חיילות (מתוך 850), שנדגמו בשנת 2000, סבלו מדלקות בדרכי השתן בעת הצבתן בזירות הלחימה בעירק ובאפגניסטן. החוקרים מצאו, כי לכולi היו תסמינים של דלקות בדרכי השתן (UTI - ואגיניטיס) - קובע דוח של צבא ארצות-הברית. צוות משימה, שעסק בבריאות החיילות, סבור, כי חלקן נמנע מפנייה לעזרה רפואית והסתכן בסיבוכים כולל מחלות כליות וזיהומים באגן.
את הצוות מינתה לפני כשנה לוטננט-ג'נרל פטרישיה ד' הורוהו, קצינת הרפואה של הצבא האמריקני.
הממצאים המדאיגים אינם מפתיעים מומחים לרפואת נשים בצבא, כיוון שבעיות כאלו בקרב חיילות כבר תועדו במלחמות קודמות - החל ממלחמת המפרץ בתחילת שנות התשעים, שבה הוצבו ביזרת הלחימה חיילות רבות - מסבירה לוטננט-קולונל לורי טְרֶגו, אחות צבאית, שנמנית עם צוות המשימה, ועורכת-משותפת של הדוח. לדבריה, לא ניתנה תשומת-לב לבעיה.
השינוי חל עם הקמת צוות המשימה בשנה שעברה. הצוות המליץ על שינויים ניכרים, שחלקם כבר יושמו. בין השאר, יונפקו לחיילות אמצעים, שיאפשרו השתנה בכל מצב. ערכות לאבחון דלקות בדרכי השתן ובאברי המין יונפקו כבר בשנה הבאה, וערכות הדרכה יוכנסו גם כן בשנה הבאה למערכים להכשרת מפקדים וחיילים.
צוות המחקר מצא, כי לחיילות יש נטייה לא להגיע לטיפול אצל חובשים ואצל רופאים ביחידה עקב חשש לאבדן הפרטיות ועקב היות רוב הצוות הרפואי ביחידות השדה גברי; ולכן, הוחלט לנפק להן ערכות לבדיקה עצמית, שמפתח כעת חיל הרפואה של צבא ארצות-הברית.
לדברי קולונל טרגו, צריכות החיילות להעביר את תוצאות בדיקתן העצמית לצוות רפואי, כדי שינתח אותן, ויתאים טיפול רפואי לממצאים.
צוות המשימה תולה תקווה רבה בהנפקת אמצעים להשתנה, שיאפשרו לחיילות להטיל את מימיהן גם בתנאים קשים בשדה בעמידה מבלי צורך להתפשט - כמעט כמו גברים. אמצעי כזה, פְרשט, כבר נפוץ בשוק האזרחי בקרב ספורטאיות ומטיילות אמריקניות, ומחירו כעשרים וחמישה דולר. קולונל טרגו מציינת, כי הצבא האמריקני מנפיק ערכות פרשט, שהן רב-שימושיות, לחיילותיו, אך רבות מהחיילות אינן יודעות על כך.
הדוח מוסר, כי לרבות מהחיילות חסר ציוד בסיסי להתגבר על התנאים ההיגייניים הקשים בזירות הלחימה וחסרה הדרכה למפקדים, כדי שיהיו מודעים לבעיותיהן.
במחקר אמריקני בשנת 2007 נמצא, כי חיילות סבורות, שלרבים מהמפקדים יש יחס בלתי-נאות למחזור הנשי, והרבה חיילות אינן יודעות כיצד להתמודד עם הבעיה, המוחרפת עקב תנאי השירות.
הדוח החדש קובע, שיש לחנך חיילים - ובעיקר, מפקדים ומש"קים - להכיר בבעיות ההיגיינה של החיילות, המשרתות עמם ותחת פיקודם. הדרכה מתאימה תיצור כבוד והבנה לצורכי החיילות ביחידה, קובע הדוח. ההכשרה צריכה לכלול, לדעת מחברי הדוח, גם את הצוותים הרפואיים, הבאים במגע עם החיילות.

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
צרה: דלקות בדרכי השתן אצל חיילות קרביות
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
עופר וולפסון
צבי ורטיקובסקי, המשנה למנכ"ל מבקר המדינה, ומי שכתב את הדוח בעניין מחירי מוצרי החלב, אומר כי הוועדה לא בדקה את היקף המחירים והרווחיות של היצרנים ורשתות-השיווק, שהייתה קרוב ל-30%    "כשל בתפקוד ופגיעה קשה באינטרס הצרכנים"    נציג האוצר: "נמצאים בעיצומם של תהליכי בדיקת מרווח השיווק, מעמד הקמעונאים ורווחיות מוגזמת"
אביתר בן-צדף
הבשר המיובש מכיל רק כשליש מכמות המלח, שיש בבשר מיובש כיום
אביתר בן-צדף
אין נפגעים והיקף הנזקים טרם נאמד
יפעת גדות
היכולת לזהות תסמינים שכיחים של לחץ יכלה לאפשר לכם לשלוט בהם
עופר וולפסון
אישה ששהתה במקלט לנשים מוכות במשך חודשיים לפחות ונקבעה לה תוכנית שיקומית, זכאית עם יציאתה מהמקלט למענק הסתגלות של עד 10,000 שקל    ההצעה אושרה בוועדת הרווחה
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il