X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
עד המדינה התאושש מישיבה וחצי בהן היה מיוגע וחסר ריכוז, והתעמת בחריפות עם סניגורו של הלל צ'רני מגלה: ממלא-מקום יו"ר הוועדה המקומית היתנה אישור תוכנית בהוספת בית כנסת
▪  ▪  ▪
אדרת. לא מתיישב עם שוחד

"אני קצת מבוגר ממך ביום אחד, עם כל החסרונות שלי! אז תדבר קצת בכבוד, ולא בלשון של שוק הכרמל!" - הטיח (יום ב', 15.10.12) ש"ד בעו"ד גיורא אדרת, סניגורו של הלל צ'רני, בהמשך חקירתו הנגדית במשפט הולילנד. השניים הרבו להתעמת במהלך החקירה, כאשר באחד המקרים אף האשים ש"ד את אדרת בשקרים. השופט דוד רוזן, שמיעט להתערב, ביקש מש"ד שלא להשתמש בלשון כזו. ש"ד, אשר היה מיוגע וחסר ריכוז בדיון הקודם ובתחילת הדיון הנוכחי, חזר מההפסקה תוקפני וחד.
אדרת וסניגורו של אהוד אולמרט, עו"ד רועי בלכר, התקוממו על כך שאנשי התביעה מתערבים לפני שש"ד עונה ובכך לדבריהם רומזים לו על התשובות. גם כאן רוזן כמעט ולא הגיב, ורק פעם אחת אמר בנימה של יציאה ידי חובה, שהערת הסניגורים מקובלת עליו. רוזן - המעורב מאוד בחקירה ומרבה בשאלות - אף הניח לצדדים להתעמת בקצרה, ובכך איפשר להם "להוציא קיטור" ולהמשיך בדיון.
בהמשך הדיון ביקש אדרת להוכיח, כי מהנדס העיר דאז, אורי שטרית, הציג בפני יזמי הולילנד דרישות מחמירות - מה שאינו מתיישב עם תשלומי שוחד גדולים שקיבל כביכול. ש"ד אישר, כי תוכנית הפיתוח של הפרויקט נחתמה עוד לפני ההפקדה של תב"ע ו', ולא רק לפני הוצאת היתר בנייה - אך אמר שדרישתו זו של שטרית הייתה בתיאום עם היזמים, שכן חלק ניכר מן הפרויקט כבר היה בנוי.
רוזן חקר את ש"ד ארוכות על מכתב ששלח לעירייה בשנת 2004, בו כתב שהקדמת תוכנית הפיתוח אינה מקובלת עליו - דבר העומד בסתירה לגירסתו. ש"ד השיב, כי התנגד לכך שהדבר ייעשה בצורת התנגדות של העירייה לוועדה המחוזית, ורצה שהתוכנית תוגש בהסכמה. "אולי אני קשה הבנה", אמר רוזן, "ואני באמת מנסה להבין אותך אבל אני לא מצליח. למה מהנדס העיר צריך להתנגד, אם אתה מסכים להגיש הסכם פיתוח לפני אישור התוכנית על-ידי הוועדה המחוזית?". ש"ד השיב, כי הוא רצה להגיש את הסכם הפיתוח חתום בראשי תיבות בלבד, יפקיד אותו בנאמנות בידי שטרית והלה יוציא אותו לאחר אישור תב"ע ו'. ואולם, שטרית סירב והגיש התנגדות לוועדה המחוזית - ומהלך זה הוא שלא היה מקובל עליו.
ש"ד הכחיש את טענתו של אדרת, לפיה שטרית הוא שהורה להפחית ב-40% את שטחי הבנייה במלונאות בעת שינוי הייעוד לדיור. לדבריו, את ההפחתה של 20,000 מ"ר הציע אדריכל היזמים ארתור ספקטור, בשל היעדר מקום, וחלק מההפחתה הייתה בשטחים תת-קרקעיים (אולמות קונגרסים, חדרי אוכל, מטבחים וכדומה) שלא ניתן לבנות מתחת ליחידות דיור. אדרת הגיב: "אתה מומחה בלהעמיס פרטים כדי להסתיר את השאלה". ש"ד השיב, שהמהלך היה בתיאום עם שטרית אבל לא בהוראתו.
אדרת הציג מטלות נוספות שדרשה העירייה מהיזמים ואמר, כי שטרית איים שיתנגד לתוכנית אם יסרבו להניח בפרויקט סיבים אופטיים (ב-250,000 שקל). ש"ד אישר שמדובר בדרישות נוספות, ובהן הקמת מעונות יום ובית כנסת נוסף, ואמר שאינו זוכר האם היה איום כזה של שטרית. ש"ד העיר, כי ממלא-מקום יו"ר הוועדה המקומית דאז, יהושע פולק, דרש בית כנסת רביעי כתנאי להעברת תב"ע ה'.

תאריך:  15/10/2012   |   עודכן:  15/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
 
תגיות מי ומי בפרשה
 אביבה חפץ-נוימן / Aviva Hefetz-Noyman  אביגדור קלנר / Avigdor Kalner  אברהם פיינר / Avraham Fainer  אהוד אולמרט / Ehud Olmert  אורי לופוליאנסקי / Uri Lopoliansky  אורי שטרית / Uri Shitrit  אורן אדרת / Oren Aderet  אורנה אנג'ל / Orna Angel  אילן סובל / Ilan Sobal  אירית באומהורן  איתן מעוז /  Maoz Eitan"  אלי זהר /  Zohar Eli"  אלי שמחיוף  אלימלך קורצווייל  אמנון יצחקניא  אמנון ספרן  אתי בן-דור  גיורא אדרת /  Aderet Giora"  גיל פרידמן  דב גלעד כהן / Dov Gilad  Choen  דוד רוזן / David Rozen  דני דנקנר  הדס ליס / Hadas Lis  הלל צ'רני  הלל צ'רני  טל שפירא  טליה דאר  יהושע פולק  יובל גבעון  יוני תדמור / Yonni Tadmor  יוסי אולמרט  יורם ראב"ד /  "  יעקב אפרתי  יפעת מנור-נהרי  ירון גולומב  ירון ליפשס  ליאת ארזי  ליאת בן-ארי שווקי / Liat  Ben-Ari Shwekey  מאיר רבין  משה  ישראל  משה שמיר  עודד  גזית / Oded gazit  עודד  קם  עופר ברטל / Ofer Bartal  עמוס ון-אמדן  קנת מן /  Prof. Kenneth Mann"  קרן קורן-בנדלק  רוני בלקין  רועי בלכר  רותי  ליטבק  שולה זקן / Shula Zaken  שי פינס /  Shai Pines"  שלומית הראל-שוורץ  שלמה בן-עמרה  שמואל קליין  שמואל דכנר  שמעון גלאון  שמעון קליין
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
ש"ד לאדרת: אל תדבר בלשון של שוק הכרמל
תגובות  [ 3 ] מוצגות  [ 3 ]  כתוב תגובה 
1
תראו איך מתנהלים משפטים בישראל
מיכל מירושלים  |  15/10/12 15:55
2
ש.ד. לא תקבל ירקות
סוחרי שוק הכרמל  |  15/10/12 17:45
 
- שהות בשוק הכרמל
אורי פ  |  15/10/12 18:26
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
אביתר בן-צדף
צוות משימה, שמינתה קצינת הרפואה של הצבא האמריקני, ממליץ על הכשרה אחרת למפקדים ולצוות הרפואי, על הדרכה נאותה לצוותים הרפואיים ולחיילות ועל הנפקת ציוד מתאים, שייקל על החיילות בזירות הלחימה
עופר וולפסון
צבי ורטיקובסקי, המשנה למנכ"ל מבקר המדינה, ומי שכתב את הדוח בעניין מחירי מוצרי החלב, אומר כי הוועדה לא בדקה את היקף המחירים והרווחיות של היצרנים ורשתות-השיווק, שהייתה קרוב ל-30%    "כשל בתפקוד ופגיעה קשה באינטרס הצרכנים"    נציג האוצר: "נמצאים בעיצומם של תהליכי בדיקת מרווח השיווק, מעמד הקמעונאים ורווחיות מוגזמת"
אביתר בן-צדף
הבשר המיובש מכיל רק כשליש מכמות המלח, שיש בבשר מיובש כיום
אביתר בן-צדף
אין נפגעים והיקף הנזקים טרם נאמד
יפעת גדות
היכולת לזהות תסמינים שכיחים של לחץ יכלה לאפשר לכם לשלוט בהם
רשימות נוספות
רוזן איבד את הסבלנות: "עזוב אותי עם זה!"  /  איתמר לוין
"בנו של הרב יוסף קיבל 600,000 שקל"  /  איתמר לוין
ש"ד: העירייה עשתה עסקה מצוינת בהשבחה  /  איתמר לוין
חזיונות דניאל  /  איתמר לוין
א.ח.א. - אזרחים חוסמי אולמרט  /  אריה אבנרי
גניבת דעת  /  איתמר לוין
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il