X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
"כל מי שלא חונה כחוק בת"א יודע שאגיע אליו" "תמ"א 38 לא שווה כלום" "ישראל היא המקום היחידי בעולם שראש העיר נחשב גרוע כשהנדל"ן עולה"
▪  ▪  ▪
ראש עיריית ת"א, רון חולדאי [צילום: פלאש 90]
תגובת משרד התחבורה:
במהלך עשר שנות כהונתו של מר חולדאי כראש עיריית תל אביב-יפו ועד לכניסתו לתפקיד של השר כ"ץ, לא בוצע בתל אביב ולא קודם שום פרויקט תחבורתי הראוי לציון ולא במקרה.
מדובר למעשה בעשור אבוד, בכל הנוגע לקידום התחבורה הציבורית בעיר תל אביב וחולדאי הוא שותף למחדל ולכישלון שנמשך לאורך שנים רבות.
בשלוש וחצי שנות כהונתו, הצליח השר כץ להוציא לפועל פרויקטים חשובים, ללא כל סיוע מצד ראש העיר והחל בביצוע פרויקט הרכבת הקלה בתל אביב לאחר עשרות שנים של עיכובים ודחיות.
המשרד מקדם את הקמתם של נת"צים בכל רחבי הארץ, כולל במטרופולין תל אביב. לצערנו, בקשות חוזרות ונשנות לאישור נת"צים ברחבי העיר תל אביב נדחו מסיבות בלתי מובנות.
השר כ"ץ הכליל במסגרת חוק ההסדרים לשנת 2013 הצעת החלטה המסמיכה לראשונה פקחים עירוניים ברשויות המקומיות לרשום דוחות לנהגים.

"בת"א יש תמ"א 38 ואנחנו עושים את הכל נכון, אבל אם משהו נראה כמו ברווז ושוחה כמו ברווז, זה כנראה ברווז. האם התמ"א שווה משהו? לא. אם תמ"א 38 קיימת שבע שנים ועשו פחות מ-100 בניינים בתמ"א 38 בארץ, זה אומר שזה קשקוש והיא נותנת מתנות לעשירים ופוגעת ברמה התכנונית". כך אמר אמש ראש עיריית ת"א, רון חולדאי, במפגש קפה@רקנאטי לבוגרי הפקולטה לניהול באוניברסיטת ת"א.
חולדאי שוחח עם הבוגרים על ניהול ערים ועסקים במאה ה-21 ועל עתידה הטכנולוגי והעסקי של ת"א. את דבריו על תמ"א 38 אמר כשנשאל על פעילות העירייה במסגרת התמ"א.
חולדאי הוסיף: "אין שום סיבה שיקומו שלוש קומות חדשות כי נקבע בחוק שהדיירים יכולים לעשות את זה, זה קשקוש. אבל בגלל שיש חוק, ת"א עושה את זה הכי טוב שאפשר כדי שזה יקרה".
בנוסף, חזר חולדאי על רעיונו לאיחוד רשויות: "אם היו מסתכלים על היבטים הגיוניים ולא פוליטיים באיחוד רשויות, היה צריך לאחד את חולון, בת-ים ות"א לעיר אחת, ולי אסור להגיד את זה כי כולם אומרים שאני מגלומן, אבל איחוד רשויות נורא חשוב שיקרה. אם זה יקרה אני מתפטר, אבל זה לא יקרה".
בנושא החניה אמר חולדאי: "מהיום הראשון שאני ראש עיר אני אומר שאני מוכן שלא תהיה לי הכנסה של גרוש אחד מחניה. חלק לא גדול מהתקציב הוא משם. כשנכנסתי לתפקיד, רק 10% מאלה שקיבלו קנס חניה שילמו אותו, כי לא הייתה אכיפה. היום 70% מאלה שמקבלים קנס חניה משלמים תשלום ראשון כי הם מפחדים, הם יודעים שאני אגיע אליהם. ברגע שיש לי סדר בעיר אני לא מחפש את ההכנסה. אם היו חונים כחוק בעיר, לא הייתי נותן קנס לאף אחד".
חולדאי תקף שוב את שר התחבורה על מדיניות התחבורה הציבורית: "ת"א היא מקום קטן, ולהגיע מיפו לת"א לוקח 10 דקות בלי פקקים, אבל שרי התחבורה תוקעים את הרכב הפרטי וכשיש תחבורה ציבורית הם לא אוכפים את נתיב התחב"צ ולא נותנים לנו את הסמכות לאכוף. אם היו נותנים לי הייתי אוכף, אבל לא נותנים לי, אז אני לא אוכף.
‏"כשאני מדבר עם שר התחבורה ואומר לו 'אם לא תקימו רשות תחבורה מטרופולינית, לא יקרה שום דבר', הוא צוחק עליי. אני אומר לו שבזמן שהוא מדבר, כבר עשיתי רכבת תחתית מפתח תקוה לראשל"צ ועברנו מתחת לישובים וכולם אפילו לא יודעים. זה שלושה מטר צינור בפרויקט של מיליארדים ואף אחד לא יודע. זאת משום שהצינור הזה מוביל ביוב ולא תחבורה".
על הרכבת הקלה אמר חולדאי: "אומרים שבמדינת ישראל, אחרי ש-10 שנים חזרה לנקודת האפס, יש חברה ממשלתית שהתחילה את הרכבת הקלה. אם בעוד 8 שנים יהיה לנו את הקו הראשון של הרכבת הקלה, זה יפה, ואני מקווה שזה יקרה".
בנוגע למחירי הדיור, ציין חולדאי: "המקום היחידי בעולם שראש העיר נחשב גרוע כשמחירי הנדל"ן עולים, הוא בישראל".
כשנשאל מדוע הוא לא מגביל את גובה שכר הדירה של "בעלי הבתים החזירים" וקובע תקרה, השיב חולדאי: "אני לא יכול לקבוע את התקרה לשכר הדירה ויש עשר סיבות למה אני לא קונה מרצדס - האחת שאין לי כסף, תשע האחרות לא חשובות. רבותיי, אתם הכרעתם שלמדינת ישראל תהיה מדינה של שוק חופשי. הכרעתם ואמרתם שזה מה שאתם רוצים. אנחנו בוחרים בביבי ובמשנתו, וכנסת ישראל מחוקקת חוקים שמדינת ישראל תהיה שוק חופשי. במדינת שוק חופשי אי-אפשר לבוא אליי שאהיה רגולטור כי אם אתם רוצים שאהיה רגולטור, אתם לא רוצים שוק חופשי.
"אין דרך להשפיע שבת"א מחירי הדיור יהיו זולים ובגבעתיים יקרים. דיור בר השגה סוציאלי הוא עניין של המדינה כולה. דיור בר השגה הוא נכון רק לערים גדולות. היכולת של ראש עיר על מחירי הדיור היא לא גבוהה".
לגבי השאלה מדוע הליכי הרישוי בת"א כל כך מסובכים, ענה חולדאי: "תהליך הרישוי בת"א מסובך יותר מאשר בערים אחרות בגלל סיבות תכנוניות ובגלל העובדה שאנחנו יותר בפוקוס מאשר במקומות אחרים. כל הזמן יושבת פה תקשורת ומחפשת אותנו ועלינו להיות פרפקט. היום אנחנו בתהליך של מהפכה ובשנה הקרובה נראה שינוי גדול במערכת הרישוי. ומה קורה ברמת השרון? אף אחד לא שם לב".
על שדה דב אמר חולדאי: "הדבר לא בידיי. אין סיבה היום לסגור את שדה דב. בערים בסדר גודל של ת"א בעולם יש שדות קטנים וזה חשוב מאוד בכל זמן שיש 800 אלף איש שנוסעים מת"א לאילת. הסיבה לסגירת שדה דב לא קשורה להתפתחות התעופה בארץ, אלא בגלל בעיה של קרקעות. המדינה היא הבעלים של הקרקעות ועשתה את הטעות וחתמה על העסקה עם הפרקליטים, והיום כנראה לא יכולה לסגת. אמרתי להם אלף פעמים, תשאירו את שדה דב ותזיזו את כל החלק המזרחי מערבה ותעבירו את אבן גבירול צפונה וכך נפנה עוד הרבה מאוד קרקעות בכל אזור הגוש הגדול, אבל אין עם מי לדבר, רמת התכנון בישראל לדאבוני היא לא משופרת".

פורסם במקור: אתר "גלובס"
תאריך:  16/10/2012   |   עודכן:  16/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
חולדאי: תקרה לשכר הדירה? אין דבר כזה
תגובות  [ 2 ] מוצגות  [ 2 ]  כתוב תגובה 
1
לגרש את אוהב הכושים הזה מתל אב
איציק שכונת התקוה  |  16/10/12 18:24
2
רפש הרגיל והסתרת האמת
יריב דה בוטון  |  16/10/12 18:39
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
מירב ארד
המלון זכה בתואר בטקס פרסי ה-World Travel Awards שהתקיים בפורטוגל    מלון קרלטון תל אביב זכה בתואר המלון העסקי הטוב ביותר
עידן יוסף
נשיא המדינה קיים פגישה מדינית עם הנסיכה התאית שמבקרת בפעם השביעית בישראל וגורמת לא מעט כאב ראש למשרד החוץ
לי-אור אברבך
הוראת הדירקטוריון הייתה שלא לפטר עובדים או להוריד תוכניות מהמסך, אך תקציבי ההפקות יקוצצו    האוצר דורש התייעלות בטרם תינתן עזרה מהממשלה
איתמר לוין
קובע שמנהל רשות המיסים יכול, במקרים נדירים בלבד, לפתוח שומות שהושגו בהסכם - אם מתברר שנפלה טעות משפטית מצידו של פקיד השומה; ואולם, המדינה תגבה רק 50% מההפרש שהיא תובעת
עופר וולפסון
תשקיע כ-110 מיליון שקל בהקמת המפעל החדש    הקמתו אושרה במסגרת חוק עידוד השקעות הון תוך מתן מענקי השקעה בשיעור של לפחות 20% מההשקעות שתשקיע החברה ברכוש קבוע
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il