X
יומן ראשי
חדשות תחקירים
כתבות דעות
סיפורים חמים סקופים
מושגים ספרים
ערוצים
אקטואליה כלכלה ועסקים
משפט סדום ועמורה
משמר המשפט תיירות
בריאות פנאי
תקשורת עיתונות וברנז'ה
רכב / תחבורה לכל הערוצים
כללי
ספריה מקוונת מיוחדים ברשת
מגזינים וכתבי עת וידאו News1
פורמים משובים
שערים יציגים לוח אירועים
מינויים חדשים מוצרים חדשים
פנדורה / אנשים ואירועים
אתרים ברשת (עדכונים)
בלוגרים
בעלי טורים בלוגרים נוספים
רשימת כותבים הנקראים ביותר
מועדון + / תגיות
אישים פירמות
מוסדות מפלגות
מיוחדים
אירועי תקשורת אירועים ביטוחניים
אירועים בינלאומיים אירועים כלכליים
אירועים מדיניים אירועים משפטיים
אירועים פוליטיים אירועים פליליים
אסונות / פגעי טבע בחירות / מפלגות
יומנים אישיים כינוסים / ועדות
מבקר המדינה כל הפרשות
הרשמה למועדון VIP מנויים
הרשמה לניוזליטר
יצירת קשר עם News1
מערכת - New@News1.co.il
מנויים - Vip@News1.co.il
הנהלה - Yoav@News1.co.il
פרסום - Vip@News1.co.il
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ
יומן ראשי  /  חדשות / מבזקים
המלצות שקידומן הואץ כיוון שאינן דורשות חקיקה בכנסת: מתן שטח מדף ליצרנים קטנים ואיסור פתיחת סניפי רשתות קמעונאיות באזור גאוגרפי במגבלות נתונות
▪  ▪  ▪
גל עלייה מתמשך במחירים [צילום: AP]

שר האוצר יובל שטייניץ ושר התמ"ת שלום שמחון סיכמו (יום ג', 16.10.12) על הגשת הצעת המחליטים לאישור המלצות וועדת המזון, כבר ביום ראשון הקרוב.
השניים יגישו את הצעת המחליטים לממשלה לאחר השלמת עבודת הצוותים המקצועיים הממשלתיים, הפורטת את המלצות ועדת המזון ומסבה אותן לפורמט הנדרש לצורך החלטת ממשלה, במטרה לקדם את הצעות החקיקה והתקנת התקנות המתחייבות על-מנת ליישם את המלצות הוועדה.
הצעת המחליטים כוללת בין השאר פירוט האופן בו יחוקק חוק על בסיס עקרונות ה"צו המוסכם" המסדיר את יחסי הספקים והקמעונאים בישראל. צו זה מגביל את היחסים במספר דרכים: הוא אוסר על ספקים להתערב בקביעת מספרם או זהותם של ספקים מתחרים ברשת, אוסר על רכישת שטחי מדף על-ידי ספקים גדולים ואוסר על סדרנות של הספק ברשתות הקמעונאיות.
עוד בהצעת המחליטים יישום של "מודל התחרות האזורית", שמטרתו קידום והבטחת תחרות בשוק קמעונאות המזון. קרי, שליטה והגבלת פתיחת סניפים חדשים של הרשתות הקמעונאיות. כך, יוסמך הממונה על ההגבלים העסקיים להגביל את יכולתו של קמעונאי גדול שמחזיק בנתח של מעל 30% מפדיון המכירות בקבוצת תחרות של חנות שלו, מלפתוח חנות נוספת באזורי ביקוש. כמו-כן, בהוראת שעה, יוסמך בית הדין להגבלים עסקיים להורות לאדם המחזיק בנתח של יותר מ - 50% מפדיון המכירות בקבוצת תחרות ויש לו לפחות שלוש חנויות באזור הביקוש הרלוונטי, על צמצום היקף זכותו בחנות או על מכירת זכותו לאדם אחר.
עוד נקבע כי ייאסר על קמעונאי גדול המחזיק ביותר מ-30%מפדיון המכירות להיות צד להסדרים שיגבילו קמעונאים אחרים מלהתקשר בחוזה מקרקעין למכירה, להחכרה, להשכרה, להקמת חנות או כל פעילות מתחרה בתחום המזון באזור הביקוש הרלוונטי לחנות שאליה מתייחסת אותה קבוצת תחרות.
כדי להגביר את שקיפות המחירים, קובעת הצעת המחליטים הסדרים בחוק שיחייבו קמעונאי לפרסם באופן פומבי באמצעים אלקטרוניים את מחירי המוצרים שהוא מוכר באופן שיאפשר לבצע על בסיס הפרסום כאמור השוואה של מחירים, בזמן אמת. בהצעה גם נקבעו הקלות והסרת חסמים בייבוא מוצרי מזון לישראל בכלל ובאמצעות ייבוא מקביל בפרט.
פרסומים נוספים שיתחייבו כוללים השוואה בינלאומית של מחירי מוצרים המיובאים לישראל ופרסום בחנויות של המחירים הסיטונאיים של פירות וירקות המפורסמים על-ידי משרד החקלאות.

תאריך:  16/10/2012   |   עודכן:  16/10/2012
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
פורומים News1  /  תגובות
כללי חדשות רשימות נושאים אישים פירמות מוסדות
אקטואליה מדיני/פוליטי בריאות כלכלה משפט
סדום ועמורה עיתונות
המלצות ועדת המזון יוגשו לאישור הממשלה
תגובות  [ 0 ] מוצגות  [ 0 ]  כתוב תגובה 
 
תגובות בפייסבוק
 
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
יפעת גדות
בידקו היטב את התווית
איתמר לוין
יהודה רוזיליו מואשם שגנב גווילים ומכר אותם למי שהזמינו אצלו ספרי תורה, תמורת 515,000 שקל    במקום הגווילים הכניס לארגזים גלילי בריסטול
עופר וולפסון
חוזה עלייה של 3.5% בצמיחה ב-2012, לאחר עלייה של 4.6% אשתקד ועלייה של 5% ב-2010    גידול מסוים צפוי בייצוא    האינפלציה מתגברת: מחירי הסחורות והשירותים יעלו ב-3.8%
עידן יוסף
ח"כ חיים אמסלם הציג את רשימתו לכנסת ותקף חזיתית את מפלגת שס    על דרעי אמר כי הוא המציא את השיטה, וחזרתו למפלגה אינה מהווה שינוי
מיכל מרגלית
"כל מי שלא חונה כחוק בת"א יודע שאגיע אליו"    "תמ"א 38 לא שווה כלום"    "ישראל היא המקום היחידי בעולם שראש העיר נחשב גרוע כשהנדל"ן עולה"
כל הזכויות שמורות
מו"ל ועורך ראשי: יואב יצחק
עיתונות זהב בע"מ New@News1.co.il